Hva er det og hvordan fungerer den.Dette temaet har vært en dyp interesse for meg de siste 10 årene,
jeg har lest bøker på bøker og her får du en smakebit på min sammensatte kunskap.
Jeg håper på at dere andre kan dele med dere hva slags plager dere har, eller hatt og fortelle hva som har stemt og stemmer med skissen nedenfor
Dette her kan vi lære masse av og i felleskap skape en større forståelse på hvordan vi påvirker oss selv og hverandre med vår psyke og handlinger.
Først så har jeg lyst til å komme med mine meninger her og en forklaring på hvordan jeg ser på at alt henger sammen.
På hvordan Chakrasystemet fungere i forhold til følelser, kroppen og det åndelige.
Jeg synes dette her er viktig, for at vi skal forstå at vi selv er ansvarlig for vår egen helse og velvære.
Det er veldig viktig å ha med seg både hode og hjertet når dere leser dette.
Av mine meninger dere leser, så ta til dere, det dere føler er riktig og forkast resten.
Dere kan teste det ut selv og se om det stemmer. Undesøk om du har hatt noen plager og se om det stemmer med det som står nedenfor.
Det stemmer i allefall med meg og de plagene jeg har hatt.
Kroppen er bygd opp slik at vi har noe som heter energisystem.
Inderne kaller dette for chakrasystemet, noe mange har hørt.
Dette chakrasystemet blir påvirket av positiv og negativ tankegang, som igjen påvirker imunforsvaret vårt.
Chakrasystemet opplever jeg blir høyfrekvent og levfrekvent utfra frykt eller kjærlighet. Total balanse i energisystemet får vi kun ved å være ærlige og åpene om den vi er.
SÅ, det jeg altså snakker om er: ENERGIER, (Energisystemet) som blir lavfrekvente iform av negative tanker som vi føler oss nedstemte og sårbare av og høyfrekvente energier som kommer av positiv tankegang.
Svekker og styrker vårt imunforsvar.
Her kommer jeg med et symbol på hvordan chakraene fungerer:
Energiene våre vil trekke seg sammen når vi er i frykt og når vi føler oss trygge, vil det være flyt i energiene igjen.
Våre tanker påvirker følelsene, for vi må ha tanker( symboler) for å forstå hva slags språk følelsene har. De følelsene som er en sannhet for oss, vil bli en reaksjon i kroppen vår, og kroppen vil igjen reagere utfra hvem vi er.
Alt dette er energi:
chakraene
imunforsvaret
tanker
følelser
kroppen
Drømmene vi har er bilder på energisystemet vårt.
Alt dette henger sammen.
Hver dag så fornyer vi oss, hvert år så fornyer vi oss, men hvert 7 år, er kroppen vår totalt fornyet. Vi ser ikke ut som vi er
? antal år eldre yngre enn den vi er, lenger, vi har eldres. Det tar en mnd å fornye huden på kroppen.
Magesekken fornyer seg hver dag.
Innvendig tarm fornyer seg hver 3 dag osv, osv, slik holder kroppen på i evighet, helt til vi selv velger å forlate denne boligen.
En celle er bevissthet. Celler omprogrammerer nye celler, slik forandrer kroppen vår seg i sykluser.
Men i de områdene som kroppen ikke fornyer seg serlig bra er på de delene på kroppen vi har opperert. Da har vevet vårt blitt så hardt at blodomløpet som renser kroppen, det kommer ikke så godt igjennom, iform av en god flyt, der vil det bli for trangt, men selv et arr kan se penere ut med tiden.
Slik oppstår Kreft.
Negativ teknking og langvarig frykt, som igjen påvirker chakrasystemet,
skaper lavfrekvent energi og gir oss ondartet celleforandringer. Dette har jeg selv erfart, i år -92
Vi har stadig celleforandringer i kroppen, og det finnes tusenvis av forskjellige celletyper,( derfor får mennesker ha så mange forskjellige krefttyper også, for vitenskapen må symtomisere og diagnosere ting og sette navn på ting, for å komme fram til en konklusjon, kall det sykdom.)Hvis vi har en opptimistisk og god tankegang påvirket det chakrasystemet, som igjen påvirker imunforsvaret til å ha en sunn og fin kropp.
Chakrasystemet (energisystemet) fungerer slik.
Vi har 7 chakraer (energihjul) som vibrerer i forskjellige hastigheter.
De heter:
Rotchakre
Harachakra
solar pleksus
Hjertechakra
Halschakra
Pinealchakra
Kronechakra.
Alle disse energihjulene blir påvirket av hvordan vi tenker og føler, det er vår tankegang og følelsesspråk som svekker og styrker disse energisenterene.
Når det gjelder vår livskraft, kall det gjerne sjelen så går den inn i oss, utav oss, den er i oss, det er den som utgjør enheten i alt liv.
Denne livskraften går også igjennom tre kjertler i hjernen, midt oppe på hode, de ligger som i en trekant. Kraften går igjennom dem og ned i venstre hjertekammer og ut til de 5 fordelerne som er Hara, solar pleksus, hjerte, hals og pineslchakra.
Rotchakra kommer også denne kraften igjennom og fordeler seg med de 5 energihjulene. Da vi har to mottagere og 5 fordelere.
Energien fra vår moderjord er også den samme kraften som vi er, da alt er ett.
Jeg vil også tilføye at vi har enda flere chakrapunkter i kroppen enn dem jeg har nevnt.
Alt liv på denne jord henger sammen og moder jord er et speilbilde på vår kropp.
Jeg har lyst til å nevne mere dette her med hvordan vårt energisystem (chakraene) fungerer og hvordan vi kan bli syke.
Det jeg snakker om her da er: Dette er et utdrag fra boken om kropp, sinn og ånd. Skrevet av Caroline Myss.
ENERGIENS ANATOMI.
Rotchakra påvirker:
Nederste del av ryggsøylen, bena knoklene, føttene, endetarmen, og imunsystemet
Følelser relatert til rotchakra er:
Familien og gruppetrygghet, Evne til å dekke til livets grunnleggende behov, evne til å forsvare seg, og sosial og familiær lov og orden.
Sykdom relatert til Rot:
Kronisk smerte i korsryggen, isjias,åreknuter,svulst/kreft i endetarmen og imunforstyrrelser.
Harachakra påvirker:
Seksualorganene,tykktarmen,nedre ryggvirvler,bekkene og blindtarmen.
Følelser relatert til Hara:
Bebreidelser og skyldfølelse, penger og sex, makt og kontroll og kreativitet.
Sykdommer relatert til Hara:
kronisk smerte i korsryggen,isjias,fødsel/gynokologiske problemer, smerter i bekken/korsrygg.
Solar pleksus påvirker:
Underlivet,magen,øvre del av Tynntarm,leveren,galleblæren,nyre,bukspyttkjertelen,binyre,milten og midtre ryggrad.
Følelser relatert til solar:
Tillit,frykt og lettskremthet,selvforaktelse,selvtillit,respekt,omsorg for seg selv og andre,ansvar for å treffe besluttninger, og personlig moral.
Sykdommer relatert til Solar:
Leddgikt,magesår eller sår på tolvfingertarm,Tarmproblem,betennelse i bukspyttkjertelen/ diabetes,kronisk eller akutt fordøyelsessbesvær,anorexia eller bulimi,følsomhet for krittik, hepatitt/problem binyre.
Hjertechakra påvirker: Hjertet,blodomløpet,lungene,skuldre,arm,ribbena,bryst,mellomgulvet og thymuskjertelen.
Følelser relatert til Hjertechakra:
Kjerlighet,hat, nag,bitterhet,sorg,sinne,selvopptatthet,ensomhet,forpliktelser,tilgivelse,medfølelse,håp og tillit.
Sykdommer relatert til Hjerte: Hjertefeil,Hjerteinfarkt,Hjerteklaff,prolaps,forstørret Hjerte,Astma,allergi,lungekreft,bronkial lungebetennelse,øvre del av rygg,brystkreft og skuldre.
Halschakra påvirker: Halsen,skjoldbruskkjertelen,luftrøret,nakkevirvelene,tennene,tannkjøtt,spiserøret,biskjoldbruskkjertel og hypotalamus.
Følelser relatert til Hals:
Valg,viljestyrke,personlig uttrykk,følge sine drømmer,skape med personlig kraft,bedømmelse,krittik,tillit,kunnskap,evne til å fatte besluttninger.
Sykdommer relatert til hals:
Raspende stemme,kronisk sår hals,munnsår,munnhuleproblemer,skoliose,strupehodebetennelse,hovne kjertler,problemer med skjoldbruskkjertelen.
Pinealchakra påvirker:
Hjernen,nervesystemet,øynene,ørene,nesen,pinealkjertelen og hypofysen.
Følelser relatert til Pineal:
Egenvurdering,sannhet,intellektuelle evner,følelse av å strekke til, åpen for andres ideer,evne for å lære, følelsesmessig intelligens.
Sykdommer relatert til Pinealchakra.
hjernesvulst/hjerneblødning, slag, nerveforstyrrelse,blindhet,døvhet,problemer i ryggen og kramper.
Kronechakraet påvirker:
Muskelsystemet,skjellettsystemet,huden.
Følelser relatert til Kronechakraet:
Evne til å hv tillit til livet,verdier,etikk,mot,humanisme,uselviskhet,evne til å se større deler(de store linjene),tillit og inspirasjon,åndelighet og hengivenhet.
Sykdommer relatert til Kronechakra:
Energimessige forstyrrelser, mystisk depresjon,kronisk utmattelse uten forbinnelse med fysisk sykdom, ekstrem følsom for lys,lyd,og andre miljøfaktorer.
DE 9 INDRE SANSENE
Når det gjelder å bevisst ta ibruk de 9 indre sansene så vet jeg, det å jobbe med teknikker som å observere, identifisere, samt en god porson kjærlighet og aksept er fine nøkler til å oppleve erfaringer på hvordan skaperen fungerer på høyere plan.
Her
Jeg håper dette her vil kunne hjelpe dere til å få en bedre forståelse på hvordan alt henger sammen og på hvor livsviktig det er å tenke positivt, både for vår egen og andres velvære.
All ansvar begynner med meg og slutter ved meg, for slik jeg opplever mitt liv så har jeg erfart, både det å ikke være tilstede og føle på den jeg er og jeg har vært tilstede og levd livet fullt og helt.
Jeg sier at livet er som en pust, vi går av og på, hat og kjærlighet,vi er glade og lei oss, vi føler fred og kaos, da snakker jeg om alle de motpolene vi føler hver dag gjennom livet vårt.
Da er det derfor viktig å fokusere på det vi vil erfare, ikke på det vi ikke vil erfare, for vi får mer av det vi fokuserer på.
Jeg snakker ofte om at jeg må begynne med meg først og ta et ansvar for min egen glede og velvære i hverdagen, men saken er at jeg trenger deg til å kunne gi av meg selv for å kunne føle alt dette.
Uten deg er jeg ingen.
Opplev den vakreste væretilstanden du kan føle, bare slik kan jeg få føle den.
Ha fokus på det som gir glede i livet og du vil se at verden smiler til deg.
Så kom igjen folkens og test dere selv ut om det er slik for deg også.
Stor klem fra Filosofine

Skrevet av

Loggført