Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering? Har du glemt passordet ditt?
Mai 19, 2012, 14:25:47
Hjem Regler Hjelp Søk Logg inn Registrer
Nyheter:

GaiaForum  |  Åpent Forum  |  Artikler o.l. fra brukerne (Moderatorer: Hekate, Mleta, Foti)  |  Emne: ENERGIENS ANATOMI 0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: ENERGIENS ANATOMI  (Lest 4313 ganger)
Filosofine
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

ENERGIENS ANATOMI
« på: November 23, 2004, 01:34:14 »

ENERGIENS ANATOMI  sol Hva er det og hvordan fungerer den.

Dette temaet har vært en dyp interesse for meg de siste 10 årene,
jeg har lest bøker på bøker og her får du en smakebit på min sammensatte kunskap.

Jeg håper på at dere andre kan dele med dere hva slags plager dere har, eller hatt og fortelle hva som har stemt og stemmer med skissen nedenfor
Dette her kan vi lære masse av og i felleskap skape en større forståelse på hvordan vi påvirker oss selv og hverandre med vår psyke og handlinger.

Først så har jeg lyst til å komme med mine meninger her og en forklaring på hvordan jeg ser på at alt henger sammen.
På hvordan Chakrasystemet fungere i forhold til følelser, kroppen og  det åndelige.
Jeg synes dette her er viktig, for at vi skal forstå at vi selv er ansvarlig for vår egen helse og velvære.
Det er veldig viktig å ha med seg både hode og hjertet når dere leser dette.
Av mine meninger dere leser, så ta til dere, det dere føler er riktig og forkast resten.

Dere kan teste det ut selv og se om det stemmer. Undesøk om du har hatt noen plager og se om det stemmer med det som står nedenfor.
Det stemmer i allefall med meg og de plagene jeg har hatt.

Kroppen er bygd opp slik at vi har noe som heter energisystem.
Inderne kaller dette for chakrasystemet, noe mange har hørt.
Dette chakrasystemet blir påvirket av positiv og negativ tankegang, som igjen påvirker imunforsvaret vårt.
Chakrasystemet opplever jeg blir høyfrekvent og levfrekvent utfra frykt eller kjærlighet. Total balanse i energisystemet får vi kun ved å være ærlige og åpene om den vi er.

SÅ, det jeg altså snakker om er: ENERGIER, (Energisystemet) som blir lavfrekvente iform av negative tanker som vi føler oss nedstemte og sårbare av og høyfrekvente energier som kommer av positiv tankegang.
Svekker og styrker vårt imunforsvar.

Her kommer jeg med et symbol på hvordan chakraene fungerer:
Energiene våre vil trekke seg sammen når vi er i frykt og når vi føler oss trygge, vil det være flyt i energiene igjen.

Våre tanker påvirker følelsene, for vi må ha tanker( symboler) for å forstå hva slags språk følelsene har. De følelsene som er en sannhet for oss, vil bli en reaksjon i kroppen vår, og kroppen vil igjen reagere utfra hvem vi er.

Alt dette er energi:
chakraene
imunforsvaret
tanker
følelser
kroppen
Drømmene vi har er bilder på energisystemet vårt.
Alt dette henger sammen.

Hver dag så fornyer vi oss, hvert år så fornyer vi oss, men hvert 7 år, er kroppen vår totalt fornyet. Vi ser ikke ut som vi er Huh?? antal år eldre yngre enn den vi er, lenger, vi har eldres.
Det tar en mnd å fornye huden på kroppen.
Magesekken fornyer seg hver dag.
Innvendig tarm fornyer seg hver 3 dag osv, osv, slik holder kroppen på i evighet, helt til vi selv velger å forlate denne boligen.

En celle er bevissthet. Celler omprogrammerer nye celler, slik forandrer kroppen vår seg i sykluser.
Men i de områdene som kroppen ikke fornyer seg serlig bra er på de delene på kroppen vi har opperert. Da har vevet vårt blitt så hardt at blodomløpet som renser kroppen, det kommer ikke så godt igjennom, iform av en god flyt, der vil det bli for trangt, men selv et arr kan se penere ut med tiden.

Slik oppstår Kreft.
Negativ teknking og langvarig frykt, som igjen påvirker chakrasystemet,
skaper lavfrekvent energi og gir oss ondartet celleforandringer. Dette har jeg selv erfart, i år -92
Vi har stadig celleforandringer i kroppen, og det finnes tusenvis av forskjellige celletyper,( derfor får mennesker ha så mange forskjellige krefttyper også, for vitenskapen må symtomisere og diagnosere ting og sette navn på ting, for å komme fram til en konklusjon, kall det sykdom.)Hvis vi har en opptimistisk og god tankegang påvirket det chakrasystemet, som igjen påvirker imunforsvaret til å ha en sunn og fin kropp.

Chakrasystemet (energisystemet) fungerer slik.
Vi har 7 chakraer (energihjul) som vibrerer i forskjellige hastigheter.
De heter:
Rotchakre
Harachakra
solar pleksus
Hjertechakra
Halschakra
Pinealchakra
Kronechakra.

Alle disse energihjulene blir påvirket av hvordan vi tenker og føler, det er vår tankegang og følelsesspråk som svekker og styrker disse energisenterene.

Når det gjelder vår livskraft, kall det gjerne sjelen så går den inn i oss, utav oss, den er i oss, det er den som utgjør enheten i alt liv.
Denne livskraften går også igjennom tre kjertler i hjernen, midt oppe på hode, de ligger som i en trekant. Kraften går igjennom dem og ned i venstre hjertekammer og ut til de 5 fordelerne som er Hara, solar pleksus, hjerte, hals og pineslchakra.
Rotchakra kommer også denne kraften igjennom og fordeler seg med de 5 energihjulene. Da vi har to mottagere og 5 fordelere.
Energien fra vår moderjord er også den samme kraften som vi er, da alt er ett.
Jeg vil også tilføye at vi har enda flere chakrapunkter i kroppen enn dem jeg har nevnt.

Alt liv på denne jord henger sammen og moder jord er et speilbilde på vår kropp.

Jeg har lyst til å nevne mere dette her med hvordan vårt energisystem (chakraene) fungerer og hvordan vi kan bli syke.
Det jeg snakker om her da er: Dette er et utdrag fra boken om kropp, sinn og ånd. Skrevet av Caroline Myss.
ENERGIENS ANATOMI.

Rotchakra påvirker:
Nederste del av ryggsøylen, bena knoklene, føttene, endetarmen, og imunsystemet

Følelser relatert til rotchakra er:
Familien og gruppetrygghet, Evne til å dekke til livets grunnleggende behov, evne til å forsvare seg, og sosial og familiær lov og orden.

Sykdom relatert til Rot:
Kronisk smerte i korsryggen, isjias,åreknuter,svulst/kreft i endetarmen og imunforstyrrelser.

Harachakra påvirker:
Seksualorganene,tykktarmen,nedre ryggvirvler,bekkene og blindtarmen.

Følelser relatert til Hara:
Bebreidelser og skyldfølelse, penger og sex, makt og kontroll og kreativitet.

Sykdommer relatert til Hara:
kronisk smerte i korsryggen,isjias,fødsel/gynokologiske problemer, smerter i bekken/korsrygg.

Solar pleksus påvirker:
Underlivet,magen,øvre del av Tynntarm,leveren,galleblæren,nyre,bukspyttkjertelen,binyre,milten og midtre ryggrad.

Følelser relatert til solar:
Tillit,frykt og lettskremthet,selvforaktelse,selvtillit,respekt,omsorg for seg selv og andre,ansvar for å treffe besluttninger, og personlig moral.

Sykdommer relatert til Solar:
Leddgikt,magesår eller sår på tolvfingertarm,Tarmproblem,betennelse i bukspyttkjertelen/ diabetes,kronisk eller akutt fordøyelsessbesvær,anorexia eller bulimi,følsomhet for krittik, hepatitt/problem binyre.

Hjertechakra påvirker: Hjertet,blodomløpet,lungene,skuldre,arm,ribbena,bryst,mellomgulvet og thymuskjertelen.

Følelser relatert til Hjertechakra:
Kjerlighet,hat, nag,bitterhet,sorg,sinne,selvopptatthet,ensomhet,forpliktelser,tilgivelse,medfølelse,håp og tillit.

Sykdommer relatert til Hjerte: Hjertefeil,Hjerteinfarkt,Hjerteklaff,prolaps,forstørret Hjerte,Astma,allergi,lungekreft,bronkial lungebetennelse,øvre del av rygg,brystkreft og skuldre.

Halschakra påvirker: Halsen,skjoldbruskkjertelen,luftrøret,nakkevirvelene,tennene,tannkjøtt,spiserøret,biskjoldbruskkjertel og hypotalamus.

Følelser relatert til Hals:
Valg,viljestyrke,personlig uttrykk,følge sine drømmer,skape med personlig kraft,bedømmelse,krittik,tillit,kunnskap,evne til å fatte besluttninger.

Sykdommer relatert til hals:
Raspende stemme,kronisk sår hals,munnsår,munnhuleproblemer,skoliose,strupehodebetennelse,hovne kjertler,problemer med skjoldbruskkjertelen.

Pinealchakra påvirker:
Hjernen,nervesystemet,øynene,ørene,nesen,pinealkjertelen og hypofysen.

Følelser relatert til Pineal:
Egenvurdering,sannhet,intellektuelle evner,følelse av å strekke til, åpen for andres ideer,evne for å lære, følelsesmessig intelligens.

Sykdommer relatert til Pinealchakra.
hjernesvulst/hjerneblødning, slag, nerveforstyrrelse,blindhet,døvhet,problemer i ryggen og kramper.

Kronechakraet påvirker:
Muskelsystemet,skjellettsystemet,huden.

Følelser relatert til Kronechakraet:
Evne til å hv tillit til livet,verdier,etikk,mot,humanisme,uselviskhet,evne til å se større deler(de store linjene),tillit og inspirasjon,åndelighet og hengivenhet.

Sykdommer relatert til Kronechakra:
Energimessige forstyrrelser, mystisk depresjon,kronisk utmattelse uten forbinnelse med fysisk sykdom, ekstrem følsom for lys,lyd,og andre miljøfaktorer.

DE 9 INDRE SANSENE
Når det gjelder å bevisst ta ibruk de 9 indre sansene så vet jeg, det å jobbe med teknikker som å observere, identifisere, samt en god porson kjærlighet og aksept er fine nøkler til å oppleve erfaringer på hvordan skaperen fungerer på høyere plan.
Her

Jeg håper dette her vil kunne hjelpe dere til å få en bedre forståelse på hvordan alt henger sammen og på hvor livsviktig det er å tenke positivt, både for vår egen og andres velvære.
All ansvar begynner med meg og slutter ved meg, for slik jeg opplever mitt liv så har jeg erfart, både det å ikke være tilstede og føle på den jeg er og jeg har vært tilstede og levd livet fullt og helt.
Jeg sier at livet er som en pust, vi går av og på, hat og kjærlighet,vi er glade og lei oss, vi føler fred og kaos, da snakker jeg om alle de motpolene vi føler hver dag gjennom livet vårt.
Da er det derfor viktig å fokusere på det vi vil erfare, ikke på det vi ikke vil erfare, for vi får mer av det vi fokuserer på.

Jeg snakker ofte om at jeg må begynne med meg først og ta et ansvar for min egen glede og velvære i hverdagen, men saken er at jeg trenger deg til å kunne gi av meg selv for å kunne føle alt dette.

Uten deg er jeg ingen.
Opplev den vakreste væretilstanden du kan føle, bare slik kan jeg få føle den.
Ha fokus på det som gir glede i livet og du vil se at verden smiler til deg.

Så kom igjen folkens og test dere selv ut om det er slik for deg også.

Stor klem fra Filosofine   klemmer

livet er erfaring og skapelse, husk det er du som er skaperen, sammen utgjør vi skapelsen.

Se din trone og finn ditt rike.
Sissel Marlen
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

ENERGIENS ANATOMI
« Svar #1 på: November 23, 2004, 10:46:53 »

Kjære Filosofine

All min erfaring tilsier at det du skriver her er helt riktig. Livet går opp og livet går ned, for hvordan kunne vi ellers erfare kjærligheten?
Det eneste vi ha makt over, er å forandre oss selv, og det er en kontunierlig prosess som aldri stanser, ikke i dette livet og heller ikke på den andre siden.. heart2

Kh
Sissel Marlen
Loggført
Odd Willy
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

ENERGIENS ANATOMI
« Svar #2 på: November 23, 2004, 12:51:57 »

Kjempe fint skrevet Filosifine Smiley

Må bare si meg veldig enig i det du skriver her, det var rett og slett innspirerende lesning Smiley  At forholdet mellom kropp, følelser og tanker har utrolig mye å si - er også min erfaring.

Har ikke så detaljrike kunnskaper om energisystemet som du her har vist, så jeg vil bare takke for at du valgte å dele dette med oss. Smiley Å komme med mine synspunkter her blir bare smør på flesk..

Konklusjon: Vi skaper faktisk vår egen virkelighet enten vi liker det eller ikke Wink  

.
Loggført

.¤´¨)
¸.·´¸.·´¨) ¸.·¤¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´(´¸.·¤´¯`¤·>.........(!)*
Narnina
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne
Alder: 39

Pisces

ENERGIENS ANATOMI
« Svar #3 på: November 23, 2004, 18:21:29 »

kjempe fint Filosofine klemmer etter min erfaring så stemmer det.

fikk ikke lest hele, har dysleksi så det er lettere for meg og skrive lange innlegg enn og lese dem, men jeg skommet over og det jeg leste var kjempe fint..

Du er flink du
Loggført

~ Namaste ~
Filosofine
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

ENERGIENS ANATOMI
« Svar #4 på: November 23, 2004, 18:39:53 »

Takk for koselige tilbakemeldinger.  remybussi

Jeg har lyst til å komme med min mening på hvordan jeg ser på utvikklingen i en sykdom.

Først så har vi familien, venner og samfunnet rundt oss som påvirker våre følelser på den vi er.
Slik jeg erfarer livet mitt, så projiserer jeg mine følelser på det jeg ser på og det igjen vil gi meg en reaksjon på min egen sanne natur,(sannhet, verdier) på den jeg er.
Altså jeg tenker,føler,handler og erfarer.
Alt rundt meg vil jeg enten observere eller sammenligne meg med eller så vil jeg identifisere meg med det og ta det til meg som min sannhet.

Den følelsessmessige utviklingen på lidelse, slik jeg tolker det, er:

Jeg er lei meg over lengere tid.
Jeg er sint over lengere tid.
Jeg er oppgitt over lengere tid
Begynner å føle meg frustrert og er fortsatt lei meg.
Jeg kommer inn i en ond sirkel, og det føles vanskelig å komme ut av det.
Jeg blir deprimert.
Jeg får angst, som kan gå over til angst-anfall.
Jeg blir kronisk deprimert.
Jeg får sinnslidelser.
Jeg går over i skizofreni.
Til jeg tilslutt ender opp med personlighets-spaltning.

Kroppen vår forsøker å snakke til oss gjennom smerte, låsninger, jeg refererer til den skissen jeg skrev om fysiske plager ovenfor, i mitt første innlegg.

Jeg sier at et problem begynner med at jeg først er lei meg.
Da er det hele og store, HVA ER JEG LEI MEG FOR?

Slik jeg opplever det, så er vi alle enhet av en utrolig stor kraft, som jeg kaller kjærlighet.
Denne kraften uttrykker seg på mange forskjellige måter og kjærligheten er manifistert i alt.
Kraften som kommer fra den umanifisterte verden inni oss, kommer til uttrykk gjennom vår personlighet.
Personligheten er individet, den ilusoriske egoet fra helheten, bare for at skaperen skal erfare sin storhet i alt.
Altså har skaperen glemt sin helhet bare for å erfare sin delthet (mangfoldet) ?
Kan vi da si at skaperen leker gjemsel med seg selv?
Felles mål for alle er å leve ut følelsene våre gjennom, vår identiteten,
de vediene som ligger til grunn som er åndelighet. Kjærlighet.

Men hva er vår åndelighet og våre verdier?
Jeg ser på våre verdier som kjærlighet, åpenhet, ærlighet,  tolmodiget, ansvar, medlidenhet, forståelse, ydmykhet, medjørlighet o.s.v.
Alt dette skaper og gir meg en følelse av kjærlighet, trygghet og fred med meg selv.

Hvis jeg ikke er tilstede i meg selv og gir til andre dette her, lever jeg ikke ut min sanne natur, da avviser jeg meg selv og den jeg egentlig er og det er da problemene begynner. JEG BLIR LEI MEG.

Avvisning på den vi er og på det vi føler, kommer av at vi ikke er tilstede i oss selv her og nå, vi sitter fast i sinnet vårt og lar tankene begynne å lage rede oppe i hode våres.
Vi fokuserer mere på framtiden eller fortiden, i stedenfor øyeblikket her og nå. For det er i øyeblikket her og nå jeg til enhver tid vet hva jeg føler.
Slik erfarer vi livet.

Denne avvisningen på tilstedeværelse i oss selv, vil etterhvert gi oss en følelse av tomhet.
Tomhet, kommer av at vi har stengt av våre følelser, sanne natur over lengre tid.
Det er derfor mange mister livsgnisten(kjærligheten), mening med livet og det kan ende opp med selvmordstanker, og verre er, med en handling på det.

Barn som vokser opp i ekstreme familieforhold, der de lever under tvang, alkoholisme og stoff, opplever ofte sinnslidelser i voksen alder.
Mangel på kjærlighet og tilhørighet er en fellesnevner for de.

Alle mennesker sliter med et eller annet, det er utrolig trist.
Hadde vi bare vært tilstede i våre følelser når vi tar valg, når vi lever  i felleskap med hverandre, da tror jeg familien og samfunnet hadde sett anderledes ut.

Når jeg vet hva jeg føler her og nå og tar det valget som er best for meg og alle andre, da først har jeg tatt det beste valget som gir meg en følelse av glede.
Det er noe som heter, gi til andre det du selv har behov for å føle.

Det hadde vært morro om flere kunne komme med sine meninger og erfaringer om dette emne.

Klem fra Filosofine.
Loggført

livet er erfaring og skapelse, husk det er du som er skaperen, sammen utgjør vi skapelsen.

Amyliten
Gjest
ENERGIENS ANATOMI
« Svar #5 på: November 24, 2004, 14:53:23 »

Så bra at du deler dette med oss, Filosofine.

Jeg kjenner meg så absolutt igjen. Jeg knoter en del med en del ting, uten å gå nærmere inn på hva det er, men jeg hadde en lang og god samtale med munken i går.
Så nå har jeg så smått begynt å tråkke rett vei, med et positivt og åpent sinn.

Er lettere for meg å bidra her når jeg har fått gått en stund. nikke

klemmer fra Lene.
Loggført
Anonymous
Gjest
ENERGIENS ANATOMI
« Svar #6 på: November 24, 2004, 17:24:15 »

Jeg synes dette var så flott at jeg har kopiert det til en egen mappe i Word Smiley Veldig grei oversikt.
Det ser ut til at du vet hva du snakker om,Filosofine Cheesy
Loggført
Amyliten
Gjest
ENERGIENS ANATOMI
« Svar #7 på: November 24, 2004, 17:28:55 »

Den dama er klok, David!

klemmer fra Lene.
Loggført
Filosofine
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

ENERGIENS ANATOMI
« Svar #8 på: November 24, 2004, 17:33:43 »

Takk for din koselige tilbakemelding.  klemmer David Sjaman.
Det jeg her har delt med dere er min egen livserfaring, det er slik det iallefall fungere for meg. Min sannhet.

Jeg sier ofte hvilken du, hvilken verden, derfor vil det også være andre som ikke deler denne sannheten med meg, derfor sier jeg ta til dere det som føles riktig i hjertet deres og forkast resten.

Men det hadde vært morro om dere ville dele med dere, deres oppfattelse av deres virkelighet, da jeg elsker og har ikke nok timer i døgnet til å filosofere og snakke om dette temaet.

Stor varm klem fra meg Filosofine klemmer
Loggført

Filosofine
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

ENERGIENS ANATOMI
« Svar #9 på: November 24, 2004, 17:59:51 »

Jeg vil også takke deg for dine koselige tilbakemeldinger  Lene_Hiis  klemmer

Den positive tilbakemeldingen dere gir meg, gir meg en varm god følelse i hjertet mitt, og må dere selv se deres vakre sjel og verdier dere utstråler når dere deler slik kjærlighet med dere.

Takk for at dere er slik dere er  remybussi
Klem fra meg Filosofine.  klemmer
Loggført

Anonymous
Gjest
ENERGIENS ANATOMI
« Svar #10 på: November 24, 2004, 18:15:42 »

ja du har skrevet dette veldig fint Filosofine. Jeg som jobber med healing og dybdemassasje bruker dette mye og kjenner det så absolutt igjen. Hver celle i kroppen har sitt eget minne. Kroppspsykologi er veldig interessant og er fint å bruke for å hjelpe folk videre i sin selvutvikling.

Knut
Loggført
Filosofine
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

ENERGIENS ANATOMI
« Svar #11 på: November 24, 2004, 19:54:12 »

Det er jeg enig med deg i Knut.
Jeg synes dette her er veldig viktig for oss terapauter å vite, når vi jobber med mennesker.
For hvem andre en den som har et problem, vet best selv sine egne behov. Vi terapauter kan bare hjelpe folk med å belyse et problem, men klienten selv er den som må gjøre jobben.

Jeg tror også at det ved siden av at du jobber med healing og dybdemasasje, snakker med klienten, gjør at klienten vil klare å se helheten i seg selv. Så stå på Knut, for det hjelper du masse mennesker med.

Takk for at du er den du er. remybussi

Klem til deg knut, fra Filosofine  klemmer
Loggført

Terra
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Sv: ENERGIENS ANATOMI
« Svar #12 på: April 27, 2012, 14:56:50 »

Takk som deler Filosofine!  blomsterbukett

Trekker opp og frem denne tråden da jeg ser fler på forumet har undret seg mye rundt disse tingene i det siste i andre tråder og føler at det er mange svar å finne her for mange av dem som leter.  Smiley
Loggført

Be the change you want to see in the world
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
GaiaForum  |  Åpent Forum  |  Artikler o.l. fra brukerne (Moderatorer: Hekate, Mleta, Foti)  |  Emne: ENERGIENS ANATOMI « forrige neste »
Gå til:  

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.14 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
SMF Theme © Gaia
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!