Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering? Har du glemt passordet ditt?
Februar 07, 2012, 21:51:54
Hjem Regler Hjelp Søk Logg inn Registrer
Nyheter:

GaiaForum  |  Åpent Forum  |  Artikler o.l. fra brukerne (Moderatorer: Hekate, Mleta, Foti)  |  Emne: Kraftdyrmeditasjon 0 medlemmer og 5 gjester leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: [1] 2 Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Kraftdyrmeditasjon  (Lest 3988 ganger)
Tiwalii
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne
Alder: 37

Sagittarius

Kraftdyrmeditasjon
« på: April 12, 2005, 12:02:11 »

KRAFTDYRMEDITASJON

Du kan kontakte kraftdyret ditt ved å utføre denne meditasjonen. Kanskje må du prøve noen ganger for å få kontakt, men hver gang du prøver, kommer du nærmere naturen.

* Naturlige omgivelser
Hvis det overhodet er mulig, bør du være ute i naturen eller finne et rolig hjørne i en stor park. Selv om kraftdyret ditt kan finne deg hvor som helst, vil det føle seg mer tilpass, og du vil lettere komme i kontakt med det når du er mottakelig for naturen.

* Innrett deg behagelig
Ta på deg løstsittende klær. Du velger selv hva du vil sitte på, men vær klar over at du kommer til å bli sittende en stund. Unngå bruk av kraftig røkelse eller distraherende musikk.

* Bruk sansene
Bruk øynene og se deg omkring; lytt med ørene, snus inn med nesen og kjenn med huden, helt til du er i kontakt med pulsen i naturen. Tenk på at denne pulsen har slått år etter år, århundre etter århundre.

* Ditt indre blikk
Lukk øynene. Fortsatt har du sansene åpne, men sinnet ditt gir deg bilder uten forstyrrelsene fra den ytre verden.

* Ta kontakt
Med mindre du har endel erfaring med meditasjon, vil sinnet ditt vandre, og det vil dukke opp ulike dyr. Det første dyret du ser, er ikke nødvendigvis ditt. Snakk til hvert enkelt dyr som dukker opp, og prøv å kjenne etter hva dets budskap er.

* Kommunikasjon
Din sanne veileder har mer å fortelle deg enn bare smiger eller fordømmelse. Dyret ønsker ikke å ta kontroll - det har sitt eget liv å leve - men det kan vise deg måter du kan ta kontroll over ditt eget liv på.

* Erfaring
Ikke mist motet hvis du i starten ikke føler at du oppnår kontakt med ditt sanne kraftdyr. Tenk over hva du har lært av opplevelsen. Ville du følt deg bedre tilpass i andre omgivelser? På andre tidspunkt av dagen? Prøv på nytt en annen dag: kan hende blir du overrasket over det gode resultatet.

* Forbindelse for livet
Når du først har funnet kraftdyret ditt, vil du se det igjen og igjen. Det dukker kanskje opp i drømmene dine eller i et fremmed menneskes blikk. Men det vil for alltid være din personlige veileder som kan gi deg støtte og råd.

Tips:
Jeg har erfart at det er lettere å oppnå kontakt om man visualiserer at man går inn i en skog og kommer til en lysning. Midt på lysningen er det et bål. Sett deg ved det og vent. Bruk ventetiden til å lytte til lydene i skogen, kjenne skogens dufter og energi.
Denne metoden gjør at du like greit kan sitte inne, om du har vanskeligheter for å finne en trygg og fin uteplass å meditere på.

(Kilde:
Medlemsblad fra "Sjel Kropp Ånd", Diverse forfattere)

Kali Cherell Smiley
Loggført

"First they ignore you.
Then they laugh at you.
Then they fight you.
Then you win."

- Mahatma Gandhi
heiwa
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Kraftdyrmeditasjon
« Svar #1 på: April 12, 2005, 15:06:17 »

spennende! dette skal prøves!
hva kan egentlig et krafdyr gjøre for deg? har lyst til å komme i kontakt med mitt.

takk for at du la det ut!

heiwa Tongue
Loggført

hvert eneste sekund er det første i resten av ditt liv! nyt hver dag som det skulle vært den siste!!
Amyliten
Gjest
Kraftdyrmeditasjon
« Svar #2 på: April 12, 2005, 15:10:23 »

Takk for god informasjon. Cheesy

klemmer fra Lene.
Loggført
Tiwalii
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Sagittarius

Kraftdyrmeditasjon
« Svar #3 på: April 12, 2005, 15:48:50 »

Sitat fra: "heiwa"
hva kan egentlig et krafdyr gjøre for deg?

Her har jeg samlet litt om kraftdyr, hva det er og hva de kan hjelpe med. Håper det kan være til hjelp! Smiley

Generelt om kraftdyr:

- Kraftdyr representerer det indianerne kaller "personlig medisin", en energi man trenger å åpne opp for for å bli et helere menneske og evner man trenger å utvikle. De er en inspirasjonskilde til å bli et bedre menneske.

- Kraftdyr hjelper mennesket å komme i nærmere og dypere kontakt med naturen og urkreftene, noe som var svært ettertraktet for oldtidsmennesket (og oss i dag, ser det ut til, i og med at interessen for bl.a. naturreligioner og kraftdyr er stigende).

- Indianerne mener at kunnskap om dyr og deres livsmønster og indre fred, gjennom et kraftdyr, fører til økt innsikt og gir tilgang til helbredende krefter.

- Kontakt med kraftdyr gav innsikt i fremtiden og veiledning om man søkte visdom og råd.

- Indianerne mente at kraftdyr representerte våre indre kvaliteter. Ved å bli kjent med sitt eget kraftdyr blir man kjent med seg selv.

- I følge endel sjamaner representerer dyr en livslekse man bør lære. Det dyret som er ditt kraftdyr, er det nettopp fordi det symboliserer noe du trenger å lære deg. Det sies at den kunnskapen man får om seg selv ved å kontakte og konsultere sitt kraftdyr og følge dets veiledning, øker ens personlige makt og energi.

- Kraftdyr er en slags åndelige veiledere som er en stor støtte og gir gode råd når man trenger det.

Hva kraftdyr er for meg, personlig, hva jeg bruker det til:

- Jeg søker kontakt med mitt kraftdyr for å bli kjent med meg selv. Dyret forteller noe om min indre natur, egenskaper og utviklingsmuligheter.

- Jeg har opplevd at kraftdyret har veiledet meg i meditasjoner og transereiser. Det er en slags guide til min indre verden og psyke.

Kali Cherell Smiley
Loggført

"First they ignore you.
Then they laugh at you.
Then they fight you.
Then you win."

- Mahatma Gandhi
heiwa
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Kraftdyrmeditasjon
« Svar #4 på: April 12, 2005, 17:37:02 »

oki, takk!!
jeg spurte en gang om jeg kunne se mitt kraftdyr i drømmen den natta, og da drømte jeg om masse papegøye, husker spesielt en som var gammel. og et dyr jeg aldri har sett før.

betyr det noe eller har jeg bare en løpsk fantasi??

heiwa Tongue
Loggført

hvert eneste sekund er det første i resten av ditt liv! nyt hver dag som det skulle vært den siste!!
Cecilie
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

Kraftdyrmeditasjon
« Svar #5 på: April 13, 2005, 09:05:14 »

Det var utrolig spændende læsning. Jeg er lige begyndt på en uddenelse hvor grundlaget for uddannelsen er meditation. Sidste gang skulle vi så finde vores kraftdyr i de forskellige charkraer. Bagefter snakkede vi lidt om de forskellige kraftdyr. Jeg syntes det er sjovt hvor meget forskel der er på hvordan folk ser deres kraftdyr. Mine egene kraft dyr er altid halvt disney inspiraret, altsår halvt tegnede og halvt alm. dyr, det skifter hele tiden.
Nå men jeg ville bare lige sige tak for god info. Smiley
Venlige hilsner Cecilie
Loggført

Der står to unger og spiser af mit hus, de påstår det smager af kage...møgunger.
Tiwalii
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Sagittarius

Kraftdyrmeditasjon
« Svar #6 på: April 13, 2005, 10:49:42 »

Sitat fra: "heiwa"

jeg spurte en gang om jeg kunne se mitt kraftdyr i drømmen den natta, og da drømte jeg om masse papegøye, husker spesielt en som var gammel. og et dyr jeg aldri har sett før.

betyr det noe eller har jeg bare en løpsk fantasi??

Ja, jeg har ofte drømt om mitt kraftdyr (uten å ha spurt). Så man kan helt klart drømme om kraftdyret sitt.Hadde jeg vært deg så hadde jeg dobbeltsjekka, sånn for sikkerhets skyld. Prøv Kraftdyrmeditasjonen og se hvilket dyr som dukker opp da. Er det fremdeles papegøyer, så stol på at det er riktig dyr. Dukker det ikke opp papagøyer, så kan det ha vært en vanlig drøm.
Noen gange har man andre dyr som prøver å hjelpe en i en periode. Det kan være at papegøyer hadde noe å lære deg/gi deg på akkurat det tidspunktet.

Det med et dyr du aldri har sett før var spennende! Du burde tegne det.
Fantasidyr kan også vær kraftdyr. Likedan mytiske dyr og utdødde dyr.

Kali Cherell Smiley
Loggført

"First they ignore you.
Then they laugh at you.
Then they fight you.
Then you win."

- Mahatma Gandhi
Tiwalii
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Sagittarius

Kraftdyrmeditasjon
« Svar #7 på: April 13, 2005, 10:52:53 »

Sitat fra: "Cecilie"
Det var utrolig spændende læsning. Jeg er lige begyndt på en uddenelse hvor grundlaget for uddannelsen er meditation. Sidste gang skulle vi så finde vores kraftdyr i de forskellige charkraer. Bagefter snakkede vi lidt om de forskellige kraftdyr. Jeg syntes det er sjovt hvor meget forskel der er på hvordan folk ser deres kraftdyr. Mine egene kraft dyr er altid halvt disney inspiraret, altsår halvt tegnede og halvt alm. dyr, det skifter hele tiden.
Nå men jeg ville bare lige sige tak for god info. Smiley
Venlige hilsner Cecilie

Hørtes ut som en svært spennede utdannelse du tar, Cecilie!

Kraftdyret mitt viser seg alltid som et faktisk dyr (ikke tegnet) med den oppfører seg faktisk litt "Disney-aktig" eller tegnefilmaktig (som du sier) når den snakker til meg. Morsomt det der! Cheesy

Kali Cherell Smiley
Loggført

"First they ignore you.
Then they laugh at you.
Then they fight you.
Then you win."

- Mahatma Gandhi
Anonymous
Gjest
Kraftdyrmeditasjon
« Svar #8 på: April 15, 2005, 16:05:48 »

Cecilie, hva slags utdannelse tar du ? Høres ut som en utrolig spennende skole !  Cheesy

Takk for meditasjonsguiden Kali, dette må prøves ut !  Smiley
Loggført
Cecilie
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

Kraftdyrmeditasjon
« Svar #9 på: April 19, 2005, 20:38:28 »

Det er et sted der hedder "Den indre sol", hvor jeg tager en uddanelse der hedder "uddanelse til bevist lysarbejder". Det jeg faldt over først var en uddanelse der hedder "uddanelsen til moderne præstinde", problemet var bare at alle pladser var taget. Men så snakkede jeg med hende der står for uddanelserne og hun sagde at det ville være godt hvis jeg ville på bevist lysarbejder uddanelsen dels fordi der var plads men også fordi den er grund trinnet for at komme på præstinde uddanelsen. Det går i bund og grund ud på at man arbejder og lærer og heale via lyset og kærligheden. Smiley
Loggført

Der står to unger og spiser af mit hus, de påstår det smager af kage...møgunger.
Tiwalii
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Sagittarius

Kraftdyrmeditasjon
« Svar #10 på: April 20, 2005, 09:59:31 »

Hvorfor kan man ikke ha en slik utdannelsesmulighet i Norge? Jeg vil også lære det!

Kali Cherell Smiley
Loggført

"First they ignore you.
Then they laugh at you.
Then they fight you.
Then you win."

- Mahatma Gandhi
Lia_nailo
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Alder: 30

Capricorn

Kraftdyrmeditasjon
« Svar #11 på: Mars 09, 2007, 00:59:15 »

Vil gjerne trekke opp denne tråden her...mange som spør om kraftdyr og syntes denne tråden var informativ og fin!

Skal teste ut denne meditasjonen!
Loggført

Believe in the ideal, not the idol!!

Tis strange - but true;
for truth is always strange;
stranger than fiction
lilyane
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

Kraftdyrmeditasjon
« Svar #12 på: Mars 09, 2007, 17:50:56 »

Det skal jeg også gjøre, har aldri prøvd bevisst å komme i kontakt med kraftdyr, har bare møtt dyr i drømme og i naturen og følt at de ville formidle noe til meg. YingYang
Loggført

Å leve er som tegne uten viskelær.
Tiwalii
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Sagittarius

Sv: Kraftdyrmeditasjon
« Svar #13 på: Mai 09, 2010, 19:08:48 »

Hvordan gikk det med dere som prøvde denne meditasjonen?  Fant dere kraftdyret deres? Smiley
Loggført

"First they ignore you.
Then they laugh at you.
Then they fight you.
Then you win."

- Mahatma Gandhi
jensern
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

Sv: Kraftdyrmeditasjon
« Svar #14 på: Mai 21, 2010, 18:44:53 »

hoho... dette hørtes spennede ut, vil også høre hvordan det gikk Smiley
Loggført

Sider: [1] 2 Til toppen Skriv ut 
GaiaForum  |  Åpent Forum  |  Artikler o.l. fra brukerne (Moderatorer: Hekate, Mleta, Foti)  |  Emne: Kraftdyrmeditasjon « forrige neste »
Gå til:  

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.14 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
SMF Theme © Gaia
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!