Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering? Har du glemt passordet ditt?
Februar 07, 2012, 21:42:06
Hjem Regler Hjelp Søk Logg inn Registrer
Nyheter:

GaiaForum  |  Åpent Forum  |  Artikler o.l. fra brukerne (Moderatorer: Hekate, Mleta, Foti)  |  Emne: Lykkepunktet 0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: 1 [2] 3 Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Lykkepunktet  (Lest 9542 ganger)
Siss
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

Sv: Lykkepunktet
« Svar #15 på: September 30, 2007, 14:29:32 »

Jo, nå skjønte jeg at jeg har lykkepunkt i Væren  Cheesy Men hvordan ser man hvilket hus det er i, hvis man følger siden til astro.com? Noen som vet?

Synes det med væren passet veldig fint jeg da  Smiley
Hvis du har gått inn på horoskoptegninger,og utvidet horoskopvalg.Og valgt pars fortunae der,så kan du se dette symbolet på horoskoptegningen din,i et av husene:

Tusen takk for svar, men hvor/hva er husene? Jeg ser dette tegnet ja, og det står tallene 16 og 32 ved det, er det mine hus eller? Jeg har nettopp begynt å sette meg litt inn i astrologi og slikt, så vet egentlig ikke hva husene er  bluss
Loggført

Det er i motbakker det går oppover..
Hekate
Moderator
Utlogget Utlogget

Alder: 37

Gemini

Forumhjelper

« Svar #16 på: September 30, 2007, 14:38:05 »

okidoki!
Sjekk denne sirkelen:
http://home.c2i.net/bonne/horoskopet.htm
sirkelen er delt opp i 12 "kakestykker",hvert av de kakestykkene er et hus. fletter
Loggført

Drøm ditt liv og lev din drøm... heart
Siss
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

« Svar #17 på: September 30, 2007, 15:25:45 »

Ok, tusen takk for at du tålmodig veileder meg videre  Cheesy

Hvis jeg ikke har misforstått helt nå da, så er lykkepunktet mitt i Væren i det tolvte hus  Smiley

Altså:

Hvis du har Lykkepunktet ditt i Væren:
Du finner rett og slett din lykke i det å være selvstendig. Få være din egen sjef og føle at du har kontroll på ditt eget liv. Selv om du har sjelen din (Månen) i Vekten og føler deg veldig trygg i et forhold, så er det likevel gjennom den selvstendige Værens energi du kreerer din egen lykke. Gjennom å være selvstendig. Så får du heller se hvilket hus Lykkepunktet står i, for det står garantert ikke i nærheten av et hus der man finner Vektplaneter.
Ofte oppfordrer Lykkepunktet i Væren deg til å starte noe helt nytt. I første hus kan det være at du skal starte egenutvikling eller at du skal opparbeide en naturlig selvtillit som din familie kanskje ikke har vært velsignet med? Det kan være å utvikle lederegenskaper i sitt indre. Mulighetene er mange. Entusiasmen i Væren ligger og bobler i dette Lykkepunktet.

Lykkepunktet i det tolvte hus:
Med Lykkepunktet plassert i ”Neptuns hav”, i Fiskenes hjemsted vil Lykkepunktet bli litt diffust. Noen vil føle lykke når de ”ofrer” seg for religionen, gir avkall på egen person og blir ett med ”Gud”.
Andre finner lykke når de jobber aktivt mot dødsstraff eller skriver brev til ensomme fanger. Noen kan engasjere seg i menneskerettigheter, det tolvte hus har mange felt. Likevel, ”Gud/Gudinne” vil være blandet inn. For mennesker med Lykkepunktet i dette huset vil lykken ligge i å tjene noe større enn menneskeheten.
Mennesker som er aktive abortmotstandere kan godt ha Lykkepunktet sitt i dette huset. Ofte er det et paradoks at mennesker som ikke orker tanken på selvbestemt abort ser ut til å mene at dødsstraff er helt i orden og omvendt – mennesker som ivrer for selvbestemt abort er en menneskerett kan kjempe innbitt mot dødsstraff. Mennesker med planeter i tolvte hus eller lykkepunktet i dette huset har ofte sterke meninger rundt disse temaene.
Det tolvte huset er svært ”messiansk”, så Lykkepunktet blir aktivisert via ideer om å ”tjene Gud”, på den ene eller andre måten.

Hehe, så gøy å lese dette med Væren akkurat nå da jeg er så "oppi" mine yrkesvalg og muligheter for å starte opp for seg selv osv  Ser ut som jeg bare MÅ gjøre det for å bli lykkelig da Grin Men det tolvte hus..hm..må funderes litt på  Smiley

Men så var det de aspektene til lykkepunktet da..hmm..er innviklet dette altså, iallefall for en som ikke har så mye greie på dette!  Wink Tusen takk til GF også som delte dette med oss, kjempegøy å lese når jeg først greier å finn ut av ting  Smiley
« Siste redigering: September 30, 2007, 16:02:00 av Siss, Grunn: mente tolvte hus..ikke tiende.. :) » Loggført

Hekate
Moderator
Utlogget Utlogget

Alder: 37

Gemini

Forumhjelper

« Svar #18 på: September 30, 2007, 19:43:42 »

Lykkepunktet er skikkelig interessant!
Her er mine:
Lykkepunktet i Løven:
Der man finner Løvens tegn, der er Sola hersker og Sola er ditt ego. Med Lykkepunktet i Løven vil man føle Lykke når man både utvikler og markedsfører seg selv. I det huset hvor man finner Lykkepunktet vil man ha et naturlig behov for å markedsføre seg selv. Både Løvens tegn og Vannmannens tegn er givere. Løven gir av seg selv til dem Løven har et personlig forhold til, enten det er personlige venner eller personlige fiender. Vannmannen gir av sin sjels visjoner til menneskeheten. Med Lykkepunktet i Løven vil man bli personlig, både i sine ”gaver” og i sin adferd. Man gir av seg selv, men på en egenrådig måte. Ved å dyrke frem giversiden av sitt Soltegn og kanalisere energi mellom Soltegn og Lykkepunkt vil man få god uttelling av dette Lykkepunktet. Lykkepunktets styrke ligger.. nettopp i styrke.

Lykkepunktet i første hus:
Det første huset har to kjennetegn ; ’egoisme’ og selvstendighet. Legg merke til at jeg skriver egoisme i anførselstegn. Husets ’egoisme’ dreier seg om et sterkt for personlig markering og husets energi retter seg utover. Man har lov til å være subjektiv i det første huset. Med Lykkepunktet her vil det være svært naturlig å fokusere på egen lykke, prioritere egen lykke for så å dele med andre. Har man ’tosomhets – tegnet’ Vekten som Lykkepunktets tegn vil man prioritere sin egen lykke fremfor den andres, men være svært så villig til å inkludere sin lykke med den andre part.
Bach, han med blomstermedisinen, han kunne godt hatt Lykkepunktet i Fiskene i første hus. Fiskene/Neptun styre ’flytende midler’ og Bach var selvstendig i massevis.
I det første huset faller det seg altså svært naturlig å prioritere si egen lykke.

Jada! kjenner meg igjen....  Grin
Finner det svært naturlig å fokusere på min egen lykke,prioritere egen lykke for så å dele med andre.
Og......har nettopp giftet meg med en løve som gjør meg happyhappy! Grin
Lykkepunktet i løve.... danser
« Siste redigering: September 30, 2007, 19:50:38 av Hekate, Grunn: skrivefeil » Loggført

Drøm ditt liv og lev din drøm... heart
Siss
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

« Svar #19 på: September 30, 2007, 21:21:31 »

Som jeg virrer!! Jeg har jo lykkepunktet mitt i det tiende hus!! Hehe (Er det fordi jeg nettopp har hatt bursdag og blitt gammel?  Grin)

Derfor jeg ikke kjente meg igjen i det tolvte ja, hehe, mens det tiende hørtes så rett ut  Cheesy Klistrer inn det tiende igjen jeg da..bare for å skikkelig overta denne tråden  fletter

Lykkepunktet i tiende hus:
Dette huset tilhører den organiserte Steinbukken, når Lykkepunktet ligger i dette huset vil man, på en eller annen måte, finne lykke i det organiserte. Noe som preger det tiende huset er fornuft. Uansett hvilket tegn det er på husspissen vil den fornuftige siden av tegnet være fremtredende.
Det må også understrekes at dette er det huset du skaper selv. I det fjerde huset ser man røttene dine, mens man i dette huset ser ”kronen på ditt skaperverk”. Med Lykkepunktet i dette huset vil du via din egen fornuft skape din egen lykke og eventuell rikdom. Alt i dette huset vokser frem på en fornuftig måte. Veldig ofte finner man lykke i karriere med Lykkepunktet i dette huset.
Et jordtegn vil nok sikre seg økonomisk gjennom målrettet arbeid og føle lykke gjennom det. Et lufttegn kan engasjere seg i politikk eller finne lykken i kommunikasjon ute i samfunnet. Et ildtegn kan bli aktiv i frivillig innsats i samfunnet, som å bli ”Natteravn”, mens et vanntegn nok vil legge sine følelser i samfunnsnyttighet.
Jeg vil tro at fornuftige politikere kan ha sitt lykkepunkt i dette huset.
Loggført

Nightwolf
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Alder: 30

Libra

« Svar #20 på: Oktober 01, 2007, 00:05:00 »

Som jeg virrer!! Jeg har jo lykkepunktet mitt i det tiende hus!! Hehe (Er det fordi jeg nettopp har hatt bursdag og blitt gammel?  Grin)

du får skylde på det ja  Wink
Loggført

Det er med mytene som med lyrikk:De lukker seg for den som vil forklare dem med hodet,og åpner seg for den som er villig til å lytte med hjertet.
Svimmel
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

« Svar #21 på: November 01, 2007, 18:07:10 »

Lykkepunktet i Fiskene:
Et menneske med Lykkepunktet i Fiskene trenger en større helhet for å føle Lykken og Lykkepunktets kraft. Summen av alle de andre tegnene er samlet i Fiskene. Det den har lært fra de andre tegnene må nå brukes. Jomfruen, motstykket, søker å lage orden, system og renhet i sine omgivelser. Fiskene søker å akseptere både det rene og det mindre rene. Der man har Fisketegnet, det er akkurat der man trenger å føle litt Messias-energi. Med Lykkepunktet i Fiskene trenger man å føle en god del av Messias – energien i seg selv, i sitt indre. Huset Lykkepunktet ligger i forteller på hvilket felt man trenger å få øst ut punktets energi. Er Lykkepunktet i sjette hus kan healing være positivt, er Lykkepunktet i niende hus kan det ofte være U-hjelp man trenger å befatte seg med. Dette Lykkepunktet styrke er offervilje og Messias – energi, det materielle vil aldri gi noen egentlig lykke.

Lykkepunktet i åttende hus:

Dette huset er det dypt hus. Det er i dette huset du bearbeider kriser, det er i dette huset du finner styrken til å takle livets motgang, det er i dette huset mennesker dør fra deg, mer sorg å takle, det er i dette huset du begraver dine hemmeligheter, det er i dette huset du har sex. Det er et hus med mørke farger og dempet belysning, men det er mye energi i dette huset. Det er også her du brenner søppel og det er her du kvitter deg med rusk og rask. Det er her dine mørkeste sider enten dyrkes eller foredles. Når Lykkepunktet ligger i dette huset har Lykkepunktet Skorpionens enorme krefter. Mennesker med Lykkepunktet i dette huset kan befatte seg med sorgarbeid og føle at Lykken ligger i å hjelpe andre, ofte på grunnlag av egne erfaringer. Her kan også kreftforskerens Lykkepunkt ligge, det er her Lykkepunktets energi gir forskeren vilje til å holde ut i sitt arbeid. Psykoterapiens Lykke kan ligge i dette huset, det kan også massemorderens ”Lykke” gjøre… men, atter igjen kan den som avslører morderen ha sitt Lykkepunkt i dette huset. Intensiteten går igjen, det gjør også sorg, nød og død. Mennesker som har Lykkepunktet i dette huset vil nok slite litt før det opplever Lykke, men den intense belønningen er deres. Vi trenger mennesker med et aktivt Lykkepunkt i dette huset, det er disse menneskene som stiller opp for oss i de dagene vi virkelig trenger å ha et medmenneske rundt oss, som er der for oss.

Jeg ble litt redd av å ha et lykkepunkt i åttende hus. Jeg vet ikke hvorfor.
Men jeg har lenge planlagt å utdanne meg til psykolog, så kanskje det er et rett valg?

Loggført
Lillefrøken
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Alder: 27

Pisces

« Svar #22 på: Juli 07, 2009, 08:40:48 »

Leser gamle tråder jeg, men håper kanskje noen kan svare fordet!

Når man er på astro.com og har fått opp dette kartet med lykkepunktet. Er hus-tallene tallene som står innerst i sirkelen? Og tegnet lykkepunktet er i, er det som er oppgitt sammen med tegnet og gradene i listen nedenfor?

Jeg har lykkepunkt i Vekten og i 2. Hus da isfall. Smiley
Loggført
Fabelsvansen
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Alder: 24

Scorpio

« Svar #23 på: Juli 07, 2009, 09:22:14 »

Oh, fine gamle tråden!

Jeg har lykkepunkt i 1. hus og Skorpionen (Jeg har egentlig utrolig mye samlet i Skorpionen!).
Loggført

"The truth is, I`m Jewish, Sir."
"You are? But why didn`t you say so?!?"
"Well, it`s not the sort of thing you say to a heavily armed Christian...."
- Spamalot
Sort Hulder
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Alder: 39

Leo

« Svar #24 på: Februar 27, 2010, 11:20:11 »

Og jeg har lykkepunktet mitt i Skytten i 1.hus! DET forklarer ett og annet for meg!  idea

Og jeg som trodde jeg hadde en usunn hang til å være selvsentrert!? Og så er jeg bare lykkelig!!  lol3

Sort  heks Hulder
Loggført
liluth
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

« Svar #25 på: Februar 27, 2010, 13:10:09 »

Jeg elsker gamle interessante tråder som blir plukket frem igjen. Smiley

Lykkepunktet i Tvillingene:
Lykken for en med Lykkepunktet sitt i dette tegnet er rett og slett å få lære seg nye ting. Lykken ligger også i kommunikasjon. Mennesker med Lykkepunktet i Tvillingene trenger å kommunisere og de trenger å lære og de trenger å få brukt lærdommen sin. Mennesker med Lykkepunktet i Tvillingene vil rett og slett bli ulykkelige hvis de stagnerer.
 Særlig det huset der Lykkepunktet har plassert seg er viktig å få fart på. Overalt der man finner Tvillingplaneter, tegnet på husspissen eller Lykkepunktet i Tvillingene, der har man rastløshet, gjørelyst og lærelyst, pluss en god porsjon nysgjerrighet. Noe annet som kjennertegner Lykkepunktet i Tvillingene er at de er utrolig flinke til å skaffe seg et kontaktnett som de får glede av, eller de bør skaffe seg et slikt kontaktnett. Styrken i dette Lykkepunktet er evnen til å stille spørsmål.

Lykkepunktet i åttende hus:
Dette huset er det dype hus. Det er i dette huset du bearbeider kriser, det er i dette huset du finner styrken til å takle livets motgang, det er i dette huset mennesker dør fra deg, mer sorg å takle, det er i dette huset du begraver dine hemmeligheter, det er i dette huset du har sex. Det er et hus med mørke farger og dempet belysning, men det er mye energi i dette huset. Det er også her du brenner søppel og det er her du kvitter deg med rusk og rask.
 Det er her dine mørkeste sider enten dyrkes eller foredles. Når Lykkepunktet ligger i dette huset har Lykkepunktet Skorpionens enorme krefter. Mennesker med Lykkepunktet i dette huset kan befatte seg med sorgarbeid og føle at Lykken ligger i å hjelpe andre, ofte på grunnlag av egne erfaringer. Her kan også kreftforskerens Lykkepunkt ligge, det er her Lykkepunktets energi gir forskeren vilje til å holde ut i sitt arbeid. Psykoterapiens Lykke kan ligge i dette huset, det kan også massemorderens ”Lykke” gjøre… men, atter igjen kan den som avslører morderen ha sitt Lykkepunkt i dette huset.
 Intensiteten går igjen, det gjør også sorg, nød og død. Mennesker som har Lykkepunktet i dette huset vil nok slite litt før det opplever Lykke, men den intense belønningen er deres. Vi trenger mennesker med et aktivt Lykkepunkt i dette huset, det er disse menneskene som stiller opp for oss i de dagene vi virkelig trenger å ha et medmenneske rundt oss, som er der for oss.
« Siste redigering: Februar 27, 2010, 13:12:23 av liluth » Loggført

"Imagination is everything. It is the preview of life's' coming
attractions" - Albert Einstein
Sort Hulder
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Leo

« Svar #26 på: Februar 27, 2010, 13:24:39 »

WOW! Det var slett ikke noe dårlig sted å ha lykkepunktet sitt!

Hvordan synes du det stemmer med livet ditt?

Mitt 8.hus dekker tvillingen og krepsen, samt drar med seg månen, venus, saturn og pluto i kvadraturer. Kan ikke si annet enn at "det merk's"!  no puppydogeyes nono

Sort  heks Hulder
Loggført
liluth
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

« Svar #27 på: Februar 27, 2010, 13:58:37 »

Det stemmer så godt at jeg nesten fikk bakoversveis da jeg leste det. shock
Loggført

Sort Hulder
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Leo

« Svar #28 på: Februar 27, 2010, 14:30:52 »

Står 8.huset ditt og/eller tvillingen sterk i horoskopet ditt fra før? Evt luft-/ vann-elementene

Jeg er løve, men skytte-elementet dominerer i mitt horoskop.Og med Lykkepunktet i 1.hus (ildhus), i skytten (ildtegn) - så burde jeg kanskje heller fokusere på å få noe kjekt og nyttig ut av ild-skytte-energiene?!

I stedetfor det jeg som regel heller gjør; ... ikke akkurat skammer meg over dem, men heller ønske at jeg var litt roligere, stødigere, forutsigbar og sånn... Du vet, alt det der med jobb og hus og mann og barn og banklån og sånn.

Jeg fikk nettopp vite at pølsene jeg lager nettopp har sprukket! Maten er ferdig!!!!  Grin

Sort  heks Hulder
Loggført
liluth
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

« Svar #29 på: Februar 27, 2010, 14:35:58 »

Vet ikke helt, må innom astro.com og sjekke horoskopet mitt.

Sprukne pølser smaker sikkert godt.. du kan jo ikke følge med alt heller. laugh1
Loggført

Sider: 1 [2] 3 Til toppen Skriv ut 
GaiaForum  |  Åpent Forum  |  Artikler o.l. fra brukerne (Moderatorer: Hekate, Mleta, Foti)  |  Emne: Lykkepunktet « forrige neste »
Gå til:  

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.14 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
SMF Theme © Gaia
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!