Hm!! Interesant, men hva med oss som ikke er så veldig bevandret i inngående astrologi?
Hva gjør vi for å finne lykkepunktet.
Mulig det også står derm en øya begynner å titte i kryss etter sengen og det er jo også et lykkepunkt!
Men skulle gjrene visst det selv jeg!! Lykkepunktet!! Smiler
Du kan bare slå det opp i
www.astro.comLegg inn dine personlige opplysninger, samt sted og klokkeslett for fødsel.
Når du har gjort det, så kommer du til en liste der du ser alle kartene du har lagt inn. (Hvis det ikke er lagt inn noen kart der fra før, vil du bare ha det du la inn selv akkurat nå i din liste).
Klikk på teksten der det står f.eks. Petter Pettersen, (f), 09 June 1973, Oslo, NOR.
Så kommer du til en ny side, og her skal du scrolle litt nedover til du kommer til en overskrift som heter "Extended Chart Selection". Klikk der.
Scroll ned på siden igjen - helt ned - til du ser overskriften "Additional Objects", og da skal du se etter Pars Fortunae så ordene "Pars Fortunae", blir blått.
Så klikker du helt nederst på det blå feltet der det står: "Click here to show the chart".
Da kommer kartet ditt opp med lykkepunktet, og du ser det som en ring med et kryss inni som beskrevet i den forrige postingen.
Hvis du ikke kan astrologi i det hele tatt, vet jeg ikke hvor mye nytte du har å vite hvor du har lykkepunktet ditt hen, men hvis du vil vite det, og ikke har forkunnskaper, så vil alt her være i form av symboler. Hvis du ikke forstår symbolene, kan du bare si fra så skal jeg hjelpe deg med å tolke symbolene for deg.
Jeg har Astrologi som yrke, men jeg bruker ikke lykkepunktet eller noen av de andre arabiske punktene i kartet, (bortsett fra midtpunkter, men det er ikke det samme som arabiske punkter). Jeg har aldri heller brukt "lykkepunktet" til noe som helst, men det er lett å finne det ut hvis du er nysgjerrig.
Lykke til!
Lyn