Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering? Har du glemt passordet ditt?
Mai 19, 2012, 14:42:06
Hjem Regler Hjelp Søk Logg inn Registrer
Nyheter:

GaiaForum  |  Åpent Forum  |  Artikler o.l. fra brukerne (Moderatorer: Hekate, Mleta, Foti)  |  Emne: Magiske hjem 0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: 1 2 [3] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Magiske hjem  (Lest 14782 ganger)
Erawyn
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne
Alder: 32

Pisces

Sv: Magiske hjem
« Svar #30 på: Oktober 14, 2011, 00:50:35 »

Vakkert skrevet. Leier for tiden og har litt problemer med å få hjemmefølelsen her, men kanskje det hjelper å få inn alle elementene.
Håper du klarer å få det til ditt egent etter hvert Lorelei.

Jeg ønsker at hjemmet vårt skal være fylt av glede og lek, musikk og sang, trygghet og omsorg og har derfor kalt det Sorgenfri.

Huset er firkanet og moderne (funkis) og står ikke i stil til min personlighet  cry. det er vanskelig å innrede det slik at jeg føler meg helt hjemme (skulle helst hatt et english cottage), men har valgt å bruke jordfarger, lyst tre, lammeskinn etc, for å gjøre inntrykket mykere. vi har arvet huset og er kjempe heldig sånn sett, men har tatt meg seks år å føle meg hjemme her...

Ja du er ikke den eneste som har brukt tid på å få hjemmet slik du ønsker. Håper at du nå følre at det virkelig er ditt hjem etter denne tida som har gått.

Selv har jeg (*kremt, nesten litt flau.. siden jeg aldri har virkelig flytta hjemme fra... men bor i kårbolig*) alltid bodd på gård. Og den heter på gammelt norsk Aillumm (hvis jeg husker rett), nå stavet Allum.
Så gårdsnavn blir lissom mye enklere enn for de som bor i byen og ev i leiligheter.

For meg har alltid Allum navnet betyd hjem, og vil alltid gjøre det. Og hvis jeg ber til fest, blir det alltid; "Du/dere bes til fest etc på Allum.."

Mener å huske at aillum stammet fra allarheim. Kan ha betyd "alles hjem". Hmmm trur jeg må ta en titt i bygdeboka igjen snart hehe. Får sjekke det opp når jeg husker det og legge ved rett svar Tongue

Jeg er ikke den som har mye besøk, men de som kommer på besøk trives godt her. Etter hva jeg har hørt.

Men uansett... Moro å lese lenken som ble dratt opp.

**Erawyn..
Loggført
Sider: 1 2 [3] Til toppen Skriv ut 
GaiaForum  |  Åpent Forum  |  Artikler o.l. fra brukerne (Moderatorer: Hekate, Mleta, Foti)  |  Emne: Magiske hjem « forrige neste »
Gå til:  

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.14 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
SMF Theme © Gaia
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!