Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering? Har du glemt passordet ditt?
Mai 19, 2012, 14:42:35
Hjem Regler Hjelp Søk Logg inn Registrer
Nyheter:

GaiaForum  |  Åpent Forum  |  Artikler o.l. fra brukerne (Moderatorer: Hekate, Mleta, Foti)  |  Emne: Magiske hjem 0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: 1 [2] 3 Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Magiske hjem  (Lest 14782 ganger)
ThomasCornelis
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann
Alder: 19

Virgo

Sv: Magiske hjem
« Svar #15 på: Desember 23, 2009, 23:00:21 »

Dette var utrolig inspirerende og jeg fikk mange fine bilder i hodet når jeg leste dette. Jeg er bare 17 år og gleder meg til den dagen jeg kan innrede en leilighet/hus. Jeg bor på internat, så jeg har jo innredet rommet mitt i den grad det kan gjøres Smiley
Loggført

Thomas Cornelis.
waterblossom
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

« Svar #16 på: Desember 24, 2009, 15:30:26 »

Så glad jeg ble i meg selv når jeg leste dette. Jeg setter tydeligvis veldig stor pris på hjemmet mitt, jeg er bare ikke like klar over det hele tiden. My humble cave, tenker jeg når min kjære leilighet dukker opp i tankene. Det er der jeg er tryggest, det er der jeg alltid slapper av. Det lukter alltid av røykelse og det er alltid levende lys. Mitt hjem er jo helt vidunderlig jo! Takk for det inspirerende innlegget, jeg skal virkelig tenke over om min leilighet har et navn, men jeg tror nok det er "the humble cave", det bare er slik.

Jeg har også lenge strevet med å klekke ut et kreativt inngangsparti. Jeg har lenge hatt utrolig lyst å gjøre noe med trappen utenfor inngangdøren. Jeg har bare ikke funnet ut det perfekte enda. Men nå ble jeg så inspirert, at jeg fikk lyst til å dra fra all julematen, gavene og reise hjem for å innrede litt, hehe.

TAKK!
GOD JUL:D
Loggført
ThomasCornelis
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann
Alder: 19

Virgo

« Svar #17 på: Desember 24, 2009, 22:50:53 »

Så glad jeg ble i meg selv når jeg leste dette. Jeg setter tydeligvis veldig stor pris på hjemmet mitt, jeg er bare ikke like klar over det hele tiden. My humble cave, tenker jeg når min kjære leilighet dukker opp i tankene. Det er der jeg er tryggest, det er der jeg alltid slapper av. Det lukter alltid av røykelse og det er alltid levende lys. Mitt hjem er jo helt vidunderlig jo! Takk for det inspirerende innlegget, jeg skal virkelig tenke over om min leilighet har et navn, men jeg tror nok det er "the humble cave", det bare er slik.

Jeg har også lenge strevet med å klekke ut et kreativt inngangsparti. Jeg har lenge hatt utrolig lyst å gjøre noe med trappen utenfor inngangdøren. Jeg har bare ikke funnet ut det perfekte enda. Men nå ble jeg så inspirert, at jeg fikk lyst til å dra fra all julematen, gavene og reise hjem for å innrede litt, hehe.

TAKK!
GOD JUL:D

Jeg stortrives iallefall med en gang jeg kommer inn i ditt hjem Smiley Du er ikke alene om å syns det er koselig der.
Loggført

Thomas Cornelis.
mundi
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

« Svar #18 på: Desember 27, 2009, 22:30:18 »

Veldig innspirerende.
Jeg har tenkt både på feng shui og inngangspartiet, men den helheten og detaljene du er innom gir meg en ny piff.

Takk blomsterbukett
Loggført
Tuva
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

« Svar #19 på: Mai 23, 2010, 09:36:38 »

Dette er da soleklart, når noen først er så vennlige å si det høyt! Smiley

Mitt hjem Er min Borg, fristed og lune hi. Jo mere jeg tenkte tanken, jo mere blir jeg klar over hvor heldig jeg er som har og eier stedet mitt her i verden. Det er ikke svaret på alle mine drømmer og ligger ikke perfekt til, men alt i alt...jeg er fornøyd jeg.

Dette navnet skal jeg ikke ile til, men ta meg tanker og tid til å fundere litt (gjerne med kort eller stener i hånden) mens jeg tegner eller gjør noe annet kreativt. Har det med å gli inn i en liten meditativ tilstand når jeg først finner frem ark og farger.

Takk til trådstarter for denne tanken.  blomsterbukett
Loggført
Amy.
Gjest
« Svar #20 på: Juni 14, 2010, 19:09:14 »

14 februar 2004
Skrevet av - Lexi

Når du er hjemme, tenker du på hvor hellig hjemmet ditt er? My home is my castle, hørt den før? My home is my temple, hørt den? Uansett, hjemmet ditt er både ditt slott og ditt tempel.

Nydelig innlegg Lexi! Mitt hjem har et navn, det mangler visst bare navnskilt  Cheesy
Loggført
Siss
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

« Svar #21 på: Juni 14, 2010, 20:31:19 »

Så bra innlegg som jeg ikke har lagt merke til før! Kjempebra skrevet og koselig å lese  blomsterbukett

Ja - jeg bor i  blokk..hehe..har nettopp flyttet hit faktisk, men har mer lyst på et "eget" navn til leiligheten enn å kalle hele oppgangen noe..men ser  hvor utrolig mye mer kos det er med solroseoppgangen enn oppgang A.. Selv bor jeg i oppgang F..Hm..ikke mye sjarm over det, hehe. Vi er allerede godt i gang med å gjøre det fint og hjemmekoselig her, men nå fikk jeg enda mer giv! Der jeg kommer fra har alle hjemmene navn..rart jeg ikke har tenkt så mye over det før! Fint denne tråden ble dyttet frem igjen  blomsterbukett
Loggført

Det er i motbakker det går oppover..
Foti
Moderator
Utlogget Utlogget

Alder: --

Pisces

Forumhjelper

« Svar #22 på: Juni 14, 2010, 23:20:15 »

klapper Fantastisk innlegg!  klapper

Ble glad da jeg begynte å lese, og faktisk, nevnet på dette huset ligger og lurer nå, kjente det kom noe mens jeg leste, fikk ikke tak i det, men det kommer nok.

Må nok lese dette flere ganger, ble inspirert nå!  idea
Loggført
Tiwalii
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Alder: 37

Sagittarius

« Svar #23 på: Juni 17, 2010, 19:10:29 »

Supert innlegg, ja! Veldig flott og inspirerende!  Cheesy
Loggført

"First they ignore you.
Then they laugh at you.
Then they fight you.
Then you win."

- Mahatma Gandhi
Live
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

« Svar #24 på: Juli 11, 2010, 18:22:03 »

takk for inspirasjon :blomsterbukett:gleder meg tl aa skape et slott med min vakre mann.
Loggført
Halkatla
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Alder: 42

Pisces

« Svar #25 på: Juli 12, 2010, 10:04:26 »

Flott artikkel!
Jeg har ikke navn på huset vårt, men mye av det andre som er nevnt er på plass... Vindspill på både terassen og i vinduer. Det største får jeg ikke lov å henge opp, det lyder som kirkeklokker og er en fare for nattesøvnen til naboene...  Grin

Jeg har en 'Velkommen'-stein i bedet ved inngangsdøra, malt av min yngste sønn. Håndmalt navneskilt ved siden av døra, og også et skilt det står 'Farlig katt' på. For moro da, katten er en ordentlig kosekatt. Vann har jeg i form av innendørs fontene, beroligende å høre på sildringen. Jeg har masse planter og blomster, både inne og ute. Og urter ... Tidligere hadde jeg mye tørkede blomster, men det var så dødt liksom. De har jeg kvittet meg med.

Og med tanke på Feng Shui, har jeg Buddha sittende med ansiktet mot nord, for  åndelighet, fred og ro. Jeg har også en pengefrosk i entréen for å bringe rikdom inn. Grønne planter er plassert på utstikkende hjørner.

Men det var det med navnet da... Det må jeg tenke over..  roll
Loggført

Ved å beundre din egen glorie, får du bare vondt i nakken...
cholera
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

Alder: --

Aries

« Svar #26 på: August 01, 2010, 00:57:02 »

utrolig inspirerende! Smiley

selv bor jeg på hybel som jeg deler med andre, men jeg har faktisk tenkt på å dekorere døren til mitt lille palass (oppholdsrom/soverom). Kosekroken har jeg ikke akkurat lagt sjela mi i, men gjort noe med så jeg føler meg ekstra komfortabel. pledd, stearinglys. I vinduet ved siden av bugner det av grønnplanter og hvite orkideer. Bare synd at katten min liker å leke med dem Sad
Eller består bordet foran vinduet av en elefant som jeg kjøpte i thailand, og to lamper som også er derfra. Alt går igjen i hvitt, brunt, svart og beige. Farger jeg blir rolig av Tongue

Men navn? hmm..
det tror jeg ikke at jeg greier å finne på for ett todelt rom Tongue
Loggført
Svehex
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Alder: 40

Pisces

« Svar #27 på: August 02, 2010, 11:09:27 »

Vårt hjem heter Solvang Smiley
Loggført

~ Má Víli Minn Verða ~
~ Vísenda Vǫlva Verða ~
sorgenfri
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

« Svar #28 på: September 03, 2010, 11:47:14 »

Jeg ønsker at hjemmet vårt skal være fylt av glede og lek, musikk og sang, trygghet og omsorg og har derfor kalt det Sorgenfri.

Huset er firkanet og moderne (funkis) og står ikke i stil til min personlighet  cry. det er vanskelig å innrede det slik at jeg føler meg helt hjemme (skulle helst hatt et english cottage), men har valgt å bruke jordfarger, lyst tre, lammeskinn etc, for å gjøre inntrykket mykere. vi har arvet huset og er kjempe heldig sånn sett, men har tatt meg seks år å føle meg hjemme her...
Loggført
Lorelei
Nykommer
*
Utlogget Utlogget

« Svar #29 på: Oktober 12, 2011, 01:54:41 »

Vakkert skrevet. Leier for tiden og har litt problemer med å få hjemmefølelsen her, men kanskje det hjelper å få inn alle elementene.
Loggført
Sider: 1 [2] 3 Til toppen Skriv ut 
GaiaForum  |  Åpent Forum  |  Artikler o.l. fra brukerne (Moderatorer: Hekate, Mleta, Foti)  |  Emne: Magiske hjem « forrige neste »
Gå til:  

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.14 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
SMF Theme © Gaia
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!