Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering? Har du glemt passordet ditt?
Februar 09, 2012, 14:07:31
Hjem Regler Hjelp Søk Logg inn Registrer
Nyheter:

GaiaForum  |  Åpent Forum  |  Bok og film anmeldelser (Moderatorer: Hekate, Mleta, Foti)  |  Emne: Himmelske samtaler av N D. Walsch 0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: [1] 2 3 Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Himmelske samtaler av N D. Walsch  (Lest 7521 ganger)
Morgana
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne
Alder: 31

Cancer

Himmelske samtaler av N D. Walsch
« på: August 12, 2007, 00:16:29 »

Da har jeg endelig også fått lest den første boka i serien. Her på Gaia har det vært skrevet mye om disse bøkene og mange elsker dem og noe liker dem ikke.

Jeg synes denne boken er en enkel og god veiledning på hvordan en kan skape og re-presentere seg selv som person. Boken tar opp enkel og oversiktelig hvordan en kan få grep om sitt eget liv og virkelig begynne å erindre hvem en egentlig er og at en hver dag kan skape sitt liv, slike en selv vil leve.

Jeg har fått mye å tenke på og en mye større selvsikkerhet til å gå ut i verden og skape mitt liv, slik jeg vil ha det.

Jeg ser frem til å lese de noe neste. Smiley
Loggført

Jeg skaper mitt eget liv
IVY
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Sv: Himmelske samtaler av N D. Walsch
« Svar #1 på: September 08, 2007, 22:47:48 »

kjempe fine bøker,de åpnet en dør for meg..det var som å komme til himmelen...hehe...klem danser
Loggført

jeg er en søkende sjel,vandrer frem med poesien og kunsten som mine følgesvenner...
cirkus8
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann
Alder: 61

Virgo

« Svar #2 på: September 11, 2007, 15:05:10 »

hei.. jeg har til nå lest bok en to og tre av himmelske samtaler.. og vil nok lese de resterende fem..jeg ser frem til den dagen de er pensum i all videregående skole..den dagen kan det bli FRED..en fred som starter i det enkelte menneske..   Bjørn..
Loggført

TID KOMMER
Morgana
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Cancer

« Svar #3 på: September 11, 2007, 15:34:26 »

hei.. jeg har til nå lest bok en to og tre av himmelske samtaler.. og vil nok lese de resterende fem..jeg ser frem til den dagen de er pensum i all videregående skole..den dagen kan det bli FRED..en fred som starter i det enkelte menneske..   Bjørn..

Ja, det kan du si! Tenk om alle kunne lese disse bøkene og virkelig ta del i sitt eget liv og skape.. Den dagen kommer at menneske virkelig forstår at de selv skaper sin verden og sine liv.
Loggført

Jeg skaper mitt eget liv
Tatjana
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

Alder: 32

Gemini

« Svar #4 på: September 11, 2007, 17:30:08 »

Er det altså mer enn 3 bøker? Har lest den første, og den er jo en mega øyeåpner og vil gjerne lese resten også etterhvert  Smiley . Men i denne første boka sier jo Gud at det skal bli 3 bøker, gjør han ikke? Også endrer han det og skriver åtte isteden... Hmm, det var rart.  Huh?
Loggført
Morgana
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Cancer

« Svar #5 på: September 11, 2007, 17:49:15 »

Er det altså mer enn 3 bøker? Har lest den første, og den er jo en mega øyeåpner og vil gjerne lese resten også etterhvert  Smiley . Men i denne første boka sier jo Gud at det skal bli 3 bøker, gjør han ikke? Også endrer han det og skriver åtte isteden... Hmm, det var rart.  Huh?

Jeg vet ikke, kanskje gud hadde mer på hjerte eller mennesket trengte flere ord Wink
Loggført

Jeg skaper mitt eget liv
Tatjana
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

Alder: 32

Gemini

« Svar #6 på: September 11, 2007, 18:12:51 »

Jammen, Gud skal da ikke være ubesluttsom og ombestemme seg på det viset vel... Uansett om det er Guds ord eller ei, kloke ord er det  Smiley
Loggført
cirkus8
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

Virgo

« Svar #7 på: September 11, 2007, 23:02:58 »

hei..det er tre bøker med tittel himmelske samtaler, men så er det kommet fem til som også er kanaliseringer utført av samme forfatter..jeg har for vane å ta imot det som kommer til meg..og har også opplevet at de tre bøkene er kommet til meg som gave, i dobbel betydning..jeg bruker også slå opp tilfeldig i bøker og leser siden eller setninger og opplever alltid at det treffer meg her og nå..har skrevet bokomtale på "Den niende innsikt" av James Redfield..så jeg anabefaler trygt den også..Bjørn..
Loggført

TID KOMMER
Morgana
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Cancer

« Svar #8 på: September 12, 2007, 09:39:29 »

Jammen, Gud skal da ikke være ubesluttsom og ombestemme seg på det viset vel... Uansett om det er Guds ord eller ei, kloke ord er det  Smiley

Hvorfor ikke? Gud fremstår jo ikke som noe absolutt i disse bøkene og jeg tror også Bjørn har rett i det han sier.

Enig, jeg er ikke så opptatt om det er gud eller ei, kloke ord og tanker er det uansett Smiley
Loggført

Jeg skaper mitt eget liv
IVY
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

« Svar #9 på: September 12, 2007, 11:33:01 »

ja man kan undre seg om det er Gud eller ikke,men det står jo i boka at Gud blir bare et navn for det han hun er ,slik jeg forstod det...alle Har hørt om Gud...derfor er det en fin beskrivelse på hvem Neal "prater"med...ja jeg tror at bøkene kommer til deg når du er klar,den dukker liksom bare opp...jeg har lest de 3 himmelske samtale bøkene,og den siste av 7 som heter Hjemme hos Gud,om hva som skjer etter døden..den leste jeg først,den også dalte ned til meg..hehe :Pfantastisk...
den niene innsikt,den tiene holder jeg på med nå,er også bra,den niene var veldig god synes jeg Smiley
ja om himmelske samtaler kunne bli skolebøker verden over,hadde det nok skjedd mye,men man må også tenke på at bøkene er spesielle,det er ikke sikkert alle hadde tatt inn bøkene like bra...men det kommer vel helt ann på skole trinn...
men jeg er enig at disse bøkene burde alle lese..men det er nok en frykt i mange når det gjelder og lese dem,jeg vet ikke,men det står jo i bøkene også..folk frykter nye tankefelt,det skjer ting det er klart,men det må gå sin gang....ting tar tid for mange,det er trist,man må noen ganger gå stille i dørene...men jeg ønsker av hele mitt hjerte at vi som mennesker kan bli åpne for hva himmelske samtale bøkene formidler,men man kan ikke forandre seg som menneske over natten,det er en prosess som kan gå fort men også sakte....
Loggført

jeg er en søkende sjel,vandrer frem med poesien og kunsten som mine følgesvenner...
Vesta
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Alder: 36

Pisces

« Svar #10 på: September 12, 2007, 12:28:09 »

Så spennende å lese om deres erfaringer med disse bøkene. Jeg er akkurat begynt å lese den første boken, og synes så langt den er kjempe bra. Klarer nesten ikke legge den fra meg Cheesy
Loggført

Smil til verden, og verden smiler til deg!
cirkus8
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

Virgo

« Svar #11 på: September 12, 2007, 14:09:06 »

ta det som en bekreftelse på at boken er kommet til deg akkurat når den skal..jeg er så heldig å ha venner som også digger disse bøkene..og når jeg møter disse vennene er det lite prat om bensinpriser..slik jeg husker og oppfatter de tre bøkene handler den første om personlige ting, bok to om jordisk samfunnsstyring,- og bok tre om andre sivilisasjoner i vår galakse og andre..når vi er inne på kanaliseringer kan du godt gløtte på www.iliuka.net og prøve å finne uttalelser der om disse bøkene..hvet det finnes der..   Bjørn..
Loggført

TID KOMMER
Vesta
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Pisces

« Svar #12 på: September 12, 2007, 22:09:00 »

Det var akkurat det jeg tenkte også. At nå var tiden inne for å finne akkurat denne boken Cheesy Tusen takk for link! Jeg gikk inn der for å se etter denne boken, men jeg ble sittende å lese kanaliseringer et par timer. Utrolig interessant! Du er heldig som har venner å diskutere slike bøker med. Jeg har en sirkel, men ellers er det ikke mange jeg kan diskutere slikt med. Jeg begynte å "lette litt på sløret", men da trodde de jeg var blitt gal. Så da diskuterer jeg heller "bensinpriser"... Grin
Loggført

cirkus8
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

Virgo

« Svar #13 på: September 13, 2007, 09:48:17 »

du nevner en sirkel..jeg var i en sirkel i går kveld..den heter CIRKUS..og er en meditasjonssirkel med opphav fra kornsirkler..vi møtes hver onsdag kveld og mediterer kl.20.30.. i ca en time..sender eller formidler energi til mennesker som spør oss om det..folk fra hele landet..og den som vil kan knytte seg på onsdag kvelder kl. 20.30.. --..      og fint at du likte www.iliuka.net jeg går i slike RÅD to ganger pr. år..og de arrangeres landet rundt..bare se på REISERUTE inne på siden..Leif Havik som kanaliserer Iliuka reiser det meste av året med dette..fikk oppgaven som tenåring..ca.15 mennesker i hvert råd der vi stiller spørsmål som ingen mennesker kan svare på..men mr. Iliuka hvet det meste..levde sin siste inkarnasjon på jorda som indianerhøvding Canada for 700 år siden.. Inuwic i Canada..
Loggført

TID KOMMER
Vesta
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Pisces

« Svar #14 på: September 14, 2007, 20:28:28 »

Virker som en flott sirkel dere har blomsterbukett
Nå har jeg lest enda mer kanaliseringer fra Iliuka. Det navnet virker veldig kjent, men jeg vet ikke hvor jeg har hørt det før. Men det var utrolig fasinerende å lese om Jesus sin tid, og om fremtiden. Må lese enda mer når det blir tid. Jeg blir jo sittende leeeenge når jeg leser der, for det er så interessant.  Cheesy
Leif har litt av en reise rute. Kunne ikke se at han skulle innom Bergen, men han har kanskje allerede vært her? Det kan jo også være at denne gruppen er full siden det er et begrenset antall som kan være med.
Loggført

Sider: [1] 2 3 Til toppen Skriv ut 
GaiaForum  |  Åpent Forum  |  Bok og film anmeldelser (Moderatorer: Hekate, Mleta, Foti)  |  Emne: Himmelske samtaler av N D. Walsch « forrige neste »
Gå til:  

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.14 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
SMF Theme © Gaia
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!