Sider: 1 [2] 3
|
 |
|
Skrevet av
|
Emne: Himmelske samtaler av N D. Walsch (Lest 7524 ganger)
|
|
|
|
|
|
|
Tatjana
Aktiv bruker

Utlogget
Alder: 32
|
Oi trykket litt fort Jeg har også sansen for Himmelske samtaler, og særlig bok nummer én. Har lest både på norsk og på engelsk, og vil anbefale den engelske. Det er f.eks. en del ordspill som går tapt i oversettelsen.
Vil ellers anbefale Profeten av Kahil Gibran, som etter min mening har mye av det samme budskapet, men hvor språket er langt mer poetisk og vakkert. Det finnes en lydbokversjon med Ole Paus og Ketil Bjørnstad som er rett og slett helt magisk. Hvis de ikke har den på ditt bibliotek kan den helt sikkert bestilles...
Takk for tipset om lydbok  Det høres spennende ut. Den kan jeg bestille slik at jeg kanskje kan dele budskapet med noen som ikke er så glade i å lese bøker..
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Altena
Superaktiv bruker

Utlogget
Kjønn: 
Alder: 29

|
Det var akkurat det jeg tenkte også. At nå var tiden inne for å finne akkurat denne boken Vet du, dette er akkurat det jeg også tenkte om boken da jeg først snublet over den. Fant den på biblioteket ved en tilfeldighet....hadde nok hørt om den et par ganger og fant ut at jeg skulle låne den og se hva det var for noe folk snakket så voldsomt om. Jeg ble utrolig fascinert allerede da jeg åpnet boken og leste den første siden, men av en eller annen grunn fikk jeg aldri lest den ferdig før jeg måtte levere den tilbake. Husker likevel at det jeg bet meg grundig merke i var det avsnittet hvor Gud snakker om at man aldri skal "be" om noe, fordi dette innebærer en mangel på det man ber om og så lenge man er overbevist om at man mangler noe vil mangelen på dette forbli vår virkelighet. Etter dette oppdaget jeg The Secret og rett etterpå fikk jeg også "Du får det du ber om" i posten(som første boken jeg valgte meg ut i bokklubben Energica). Der og da oppdaget jeg at disse bøkene i bunn og grunn snakker mye om det samme, om Loven om tiltrekning og det at man skaper sin egen virkelighet. Det begynte virkelig å demre for meg og plutselig synes jeg å forstå mye av grunnen til at livet mitt har vært så vanskelig og trått de siste årene. Jeg har tidligere vært helt oppslukt av negative og destruktive tanker, tanker som går på det å feile og å mislykkes fullstendig......og det er nettopp dette som har skjedd i etterkant. Kan det virkelig være mulig at jeg har tiltrukket meg alt dette gjennom å holde fast på disse negative tankene? Jeg vet det kan virke en smule naivt å gjøre det så enkelt som at "aha, jeg har vært negativ og dermed har livet mitt så langt gått rett i vasken", men jeg tror virkelig at det er noe i det. I tillegg så har navnet til Neale Donald Walsch dukket opp i flere sammenhenger den siste tiden: først gjennom Himmelske Samtaler, så oppdaget jeg at navnet hans var nevnt i forbindelse med The Secret og jaggu hadde han ikke skrevet et par linjer på baksiden av coveret til "Du får det du ber om" også. Som om ikke det skulle være nok er samme mannen satt opp til å ha foredrag og seminar i Bergen(hvor jeg bor) i 2009. Kall meg gjerne naiv, men jeg tror rett og slett ikke at slike ting er tilfeldige i det hele tatt
|
|
|
|
|
Loggført
|
~Tillat deg selv å hente frem følelsen av glede, og kjenn på den daglig~
|
|
|
|
|
avalonine
Gjest
|
:)hei...hadde en litt tung dag igår...og ba til mine fortrolige der oppe...så dro jeg på nærbutikken og da lyste en film mot meg som het himmelske samtaler...så fikk jeg sett den igår...der var det en del ord som var verdt å tenke over..fordi mine tunge stunder handler en del om de forventninger og innbillte krav jeg har til meg selv og livet mitt som aleneforelder er til tider veldig tungt...økonomisk men også fordi jeg har flyttet til ett sted jeg føler meg veldig ensom...men veldig trygt og godt for barna da.....jeg jobber veldig med å prøve å snu ensomhet og begrensethet til noe posetivt..men det er ikke bare lett.... 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|
|
|
Cursed
Superaktiv bruker

Utlogget
Kjønn: 
Alder: 23

|
Jeg har bestilt bok 1 og 2, men finner ikke bok nr.3..?  Noen som vet hvor jeg får tak i den? De har den hos www.denlillearkana.com til 99,- Du kan sikkert også bare gå innom en bokhandel så de kan bestille den til deg.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Med helsing
|
|
|
|