Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering? Har du glemt passordet ditt?
Februar 09, 2012, 14:16:06
Hjem Regler Hjelp Søk Logg inn Registrer
Nyheter:

GaiaForum  |  Åpent Forum  |  Bok og film anmeldelser (Moderatorer: Hekate, Mleta, Foti)  |  Emne: Himmelske samtaler av N D. Walsch 0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: 1 [2] 3 Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Himmelske samtaler av N D. Walsch  (Lest 7524 ganger)
cirkus8
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann
Alder: 61

Virgo

Sv: Himmelske samtaler av N D. Walsch
« Svar #15 på: September 14, 2007, 22:28:16 »

trivelig at du er fasinert av Iliuka..det kan godt hende du er i blandt hans sjelevenner og at det er det du kjenner..Leif som kanaliserer reiser som du ser mye av landet med denne informasjonen..men jeg tror ikke han er så mye på vestlandet..men er det slik at du skal på et slikt råd blir det lagt til rette for det..det er en flott opplevelse og i rådet er det også masse healing..her  hos oss er det plass til 15 spørsmål fra hver deltaker..vi stiller tre og tre spørsmål etter tur, og et råd kan vare to timer..de to timene blir tatt opp på bånd eller cd og senere skrevet ut..og vi får utskrift på mail..Iliuka snakker et veldig spesielt språk, fordi han snakker til sjelen, ikke intellektet..så det er en stor fordel å få lese det i ro og mak etterpå..det er nesten helt umulig å huske svar på egne spørsmål fordi det er en så sterk opplevelse..så hvis du føler for det send en mail til Leif..vennlig hilsen Bjørn
« Siste redigering: September 22, 2007, 22:44:49 av Naira » Loggført

TID KOMMER
Jeppe
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

« Svar #16 på: September 16, 2007, 20:48:56 »

Jeg har også sansen for Himmelske samtaler, og særlig bok nummer én. Har lest både på norsk og på engelsk, og vil anbefale den engelske. Det er f.eks. en del ordspill som går tapt i oversettelsen.

Vil ellers anbefale Profeten av Kahil Gibran, som etter min mening har mye av det samme budskapet, men hvor språket er langt mer poetisk og vakkert. Det finnes en lydbokversjon med Ole Paus og Ketil Bjørnstad som er rett og slett helt magisk. Hvis de ikke har den på ditt bibliotek kan den helt sikkert bestilles...
Loggført
Tatjana
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

Alder: 32

Gemini

« Svar #17 på: September 17, 2007, 07:07:17 »

Jeg har også sansen for Himmelske samtaler, og særlig bok nummer én. Har lest både på norsk og på engelsk, og vil anbefale den engelske. Det er f.eks. en del ordspill som går tapt i oversettelsen.

Vil ellers anbefale Profeten av Kahil Gibran, som etter min mening har mye av det samme budskapet, men hvor språket er langt mer poetisk og vakkert. Det finnes en lydbokversjon med Ole Paus og Ketil Bjørnstad som er rett og slett helt magisk. Hvis de ikke har den på ditt bibliotek kan den helt sikkert bestilles...
Loggført
Tatjana
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

Alder: 32

Gemini

« Svar #18 på: September 17, 2007, 07:10:59 »

Oi trykket litt fort

Takk for tipset om lydbok  blomsterbukett Det høres spennende ut. Den kan jeg bestille slik at jeg kanskje kan dele budskapet med noen som ikke er så glade i å lese bøker..
Loggført
IVY
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

« Svar #19 på: September 17, 2007, 22:32:26 »

profeten ja,den har jeg lest for lenge siden,lydboka er sikkert flott,takk for tipse Smiley
Loggført

jeg er en søkende sjel,vandrer frem med poesien og kunsten som mine følgesvenner...
G80
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Alder: 31

Virgo

« Svar #20 på: Januar 20, 2008, 10:46:49 »

Nå holder jeg på med bok nummer 3 jeg også.
Og jeg har fått så mange ting bekreftet, og en del ting å gruble på.
Spennende bøker.... Smiley
Loggført

En gang vil du tvile
En gang vil du tro
Sannheten er det som skiller...
Altena
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Alder: 29

Aries

« Svar #21 på: Februar 12, 2008, 14:03:21 »

Lånte nylig den første boken på biblioteket etter å ha lest alle anbefalingene her inne. Har nettopp startet, men jeg er helt oppslukt allerede og synes det er så herlig mye fornuft som står skrevet på hver eneste side heart2

Profeten leste jeg for mange år siden og likte den veldig godt, elsker sånne bøker med så mye god visdom og kjærlighet til livet blomsterbukett
Loggført

~Tillat deg selv å hente frem følelsen av glede, og kjenn på den daglig~
Altena
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Alder: 29

Aries

« Svar #22 på: Mars 18, 2008, 12:01:11 »

Det var akkurat det jeg tenkte også. At nå var tiden inne for å finne akkurat denne boken Cheesy

Vet du, dette er akkurat det jeg også tenkte om boken da jeg først snublet over den. Fant den på biblioteket ved en tilfeldighet....hadde nok hørt om den et par ganger og fant ut at jeg skulle låne den og se hva det var for noe folk snakket så voldsomt om. Jeg ble utrolig fascinert allerede da jeg åpnet boken og leste den første siden, men av en eller annen grunn fikk jeg aldri lest den ferdig før jeg måtte levere den tilbake. Husker likevel at det jeg bet meg grundig merke i var det avsnittet hvor Gud snakker om at man aldri skal "be" om noe, fordi dette innebærer en mangel på det man ber om og så lenge man er overbevist om at man mangler noe vil mangelen på dette forbli vår virkelighet.

Etter dette oppdaget jeg The Secret og rett etterpå fikk jeg også "Du får det du ber om" i posten(som første boken jeg valgte meg ut i bokklubben Energica). Der og da oppdaget jeg at disse bøkene i bunn og grunn snakker mye om det samme, om Loven om tiltrekning og det at man skaper sin egen virkelighet. Det begynte virkelig å demre for meg og plutselig synes jeg å forstå mye av grunnen til at livet mitt har vært så vanskelig og trått de siste årene. Jeg har tidligere vært helt oppslukt av negative og destruktive tanker, tanker som går på det å feile og å mislykkes fullstendig......og det er nettopp dette som har skjedd i etterkant. Kan det virkelig være mulig at jeg har tiltrukket meg alt dette gjennom å holde fast på disse negative tankene? Jeg vet det kan virke en smule naivt å gjøre det så enkelt som at "aha, jeg har vært negativ og dermed har livet mitt så langt gått rett i vasken", men jeg tror virkelig at det er noe i det.

I tillegg så har navnet til Neale Donald Walsch dukket opp i flere sammenhenger den siste tiden: først gjennom Himmelske Samtaler, så oppdaget jeg at navnet hans var nevnt i forbindelse med The Secret og jaggu hadde han ikke skrevet et par linjer på baksiden av coveret til "Du får det du ber om" også. Som om ikke det skulle være nok er samme mannen satt opp til å ha foredrag og seminar i Bergen(hvor jeg bor) i 2009. Kall meg gjerne naiv, men jeg tror rett og slett ikke at slike ting er tilfeldige i det hele tatt Cheesy   
Loggført

~Tillat deg selv å hente frem følelsen av glede, og kjenn på den daglig~
G80
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Alder: 31

Virgo

« Svar #23 på: Mars 24, 2008, 16:50:18 »

Så spennende Altena.
Jeg tror heller ikke på tilfeldigheter Wink
Loggført

En gang vil du tvile
En gang vil du tro
Sannheten er det som skiller...
avalonine
Gjest
« Svar #24 på: November 29, 2008, 10:04:33 »

:)hei...hadde en litt tung dag igår...og ba til mine fortrolige der oppe...så dro jeg på nærbutikken og da lyste en film mot meg som het himmelske samtaler...så fikk jeg sett den igår...der var det en del ord som var verdt å tenke over..fordi mine tunge stunder handler en del om de forventninger og innbillte krav jeg har til meg selv og livet mitt som aleneforelder er til tider veldig tungt...økonomisk men også fordi jeg har flyttet til ett sted jeg føler meg veldig ensom...men veldig trygt og godt for barna da.....jeg jobber veldig med å prøve å snu ensomhet og begrensethet til noe posetivt..men det er ikke bare lett.... idea
Loggført
Melika
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

« Svar #25 på: April 09, 2009, 20:09:48 »

hei.. jeg har til nå lest bok en to og tre av himmelske samtaler.. og vil nok lese de resterende fem..jeg ser frem til den dagen de er pensum i all videregående skole..den dagen kan det bli FRED..en fred som starter i det enkelte menneske..   Bjørn..

Helt enig i dette ja!
Loggført
unniirene
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Alder: 47

Scorpio

« Svar #26 på: April 29, 2009, 11:47:49 »

Jeg har bestilt bok 1 og 2, men finner ikke bok nr.3..?  Roll Eyes

Noen som vet hvor jeg får tak i den?
Loggført
Cursed
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Alder: 23

Sagittarius

« Svar #27 på: April 29, 2009, 17:58:23 »

Jeg har bestilt bok 1 og 2, men finner ikke bok nr.3..?  Roll Eyes

Noen som vet hvor jeg får tak i den?

De har den hos www.denlillearkana.com til 99,-
Du kan sikkert også bare gå innom en bokhandel så de kan bestille den til deg.
Loggført

Med helsing
unniirene
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Alder: 47

Scorpio

« Svar #28 på: April 29, 2009, 21:42:53 »

Tusen takk for hjelpen.  Cheesy
Da er boken bestilt.  Smiley
Loggført
Cursed
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Alder: 23

Sagittarius

« Svar #29 på: April 29, 2009, 21:47:01 »

Tusen takk for hjelpen.  Cheesy
Da er boken bestilt.  Smiley

Så flott! Bare hyggelig, du blomsterbukett
Loggført

Med helsing
Sider: 1 [2] 3 Til toppen Skriv ut 
GaiaForum  |  Åpent Forum  |  Bok og film anmeldelser (Moderatorer: Hekate, Mleta, Foti)  |  Emne: Himmelske samtaler av N D. Walsch « forrige neste »
Gå til:  

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.14 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
SMF Theme © Gaia
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!