Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering? Har du glemt passordet ditt?
Februar 09, 2012, 13:38:15
Hjem Regler Hjelp Søk Logg inn Registrer
Nyheter:

GaiaForum  |  Åpent Forum  |  Bok og film anmeldelser (Moderatorer: Hekate, Mleta, Foti)  |  Emne: Himmelske samtaler av N D. Walsch 0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: 1 2 [3] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Himmelske samtaler av N D. Walsch  (Lest 7510 ganger)
Lillefrøken
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne
Alder: 27

Pisces

Sv: Himmelske samtaler av N D. Walsch
« Svar #30 på: April 30, 2009, 08:22:06 »

Oi trykket litt fort
Jeg har også sansen for Himmelske samtaler, og særlig bok nummer én. Har lest både på norsk og på engelsk, og vil anbefale den engelske. Det er f.eks. en del ordspill som går tapt i oversettelsen.

Vil ellers anbefale Profeten av Kahil Gibran, som etter min mening har mye av det samme budskapet, men hvor språket er langt mer poetisk og vakkert. Det finnes en lydbokversjon med Ole Paus og Ketil Bjørnstad som er rett og slett helt magisk. Hvis de ikke har den på ditt bibliotek kan den helt sikkert bestilles...
Takk for tipset om lydbok  blomsterbukett Det høres spennende ut. Den kan jeg bestille slik at jeg kanskje kan dele budskapet med noen som ikke er så glade i å lese bøker..

Er jo egentlig en tråd om Himmelske samtaler-boken dette, men jeg MÅ bare skyte inn at etter tips fra Jeppe i denne tråden bestilte jeg også Profeten på lydbok fra biblioteket, hører på den nå og den er bare helt nydelig!! SÅ mye vakre budskap og viktige livsregler....! Så tusen takk for tips!! blomsterbukett
Loggført
Torilpia
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Alder: 43

Taurus

« Svar #31 på: Mai 08, 2009, 10:09:21 »

Jeg så i går filmen om N D. Walsch og hvordan bøkene Himmelske samtaler ble til. Det var en veldig gripende og sterk film. Til tross for ukjente skuespillere - gikk filmen rett inn hos meg.
Noen aha-opplevelser ble det og jeg tror ikke jeg vil klare å gå forbi en sulten "uteligger" uten å forsøke å hjelpe på ett eller annet vis ..  Smiley

Dette får meg til å tenke på et besøk jeg hadde i Oslo for noen måneder siden. Jeg brukte penger på å kjøpe kalender fra en av gutta som selger =Oslo, jeg ga penger til et par (mest sannsynlig narkomane) som satt ute i kulda og tigget penger, i tillegg til at jeg ga en voksen (sliten og slitt) kar noen kroner. Men av en eller annen grunn gikk jeg rett forbi de utenlandske tiggerne. Hvorfor? Man hører jo hele tiden om organisert tigging - og jeg må jo si at de ser mye bedre ut i klærne og ser ikke akkurat ut som om de sulter - i motsetning til de jeg velger å gi penger til. Men noe i meg stiller spørsmålet om ikke det også blant dem finnes mennesker som faktisk ikke er "organisert" - men trenger pengene??? Jeg tror jeg velger å stole på magefølelsen min.  Confused

En alkoholiker kom bort til meg, ba om penger til "rette-sprit" og jeg ga ham det jeg tilfeldigvis hadde i jakkelomma. Til gjengjeld fikk jeg en god klem - en morsom, følelsesladet og interessant samtale. Jeg må smile når jeg tenker på denne karen og føler at hver en krone var verdt det jeg fikk tilbake fra ham. En god opplevelse og erfaring.  laugh1 klemmer

Nå er jeg veldig nysgjerrig på selve bøkene (Himmelske samtaler) og håper jeg snart får mulighet til å  lese dem.  book2
Loggført
Cursed
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Alder: 23

Sagittarius

« Svar #32 på: Mai 08, 2009, 18:33:56 »

Jeg så i går filmen om N D. Walsch og hvordan bøkene Himmelske samtaler ble til. Det var en veldig gripende og sterk film. Til tross for ukjente skuespillere - gikk filmen rett inn hos meg.
Noen aha-opplevelser ble det og jeg tror ikke jeg vil klare å gå forbi en sulten "uteligger" uten å forsøke å hjelpe på ett eller annet vis ..  Smiley

Dette får meg til å tenke på et besøk jeg hadde i Oslo for noen måneder siden. Jeg brukte penger på å kjøpe kalender fra en av gutta som selger =Oslo, jeg ga penger til et par (mest sannsynlig narkomane) som satt ute i kulda og tigget penger, i tillegg til at jeg ga en voksen (sliten og slitt) kar noen kroner. Men av en eller annen grunn gikk jeg rett forbi de utenlandske tiggerne. Hvorfor? Man hører jo hele tiden om organisert tigging - og jeg må jo si at de ser mye bedre ut i klærne og ser ikke akkurat ut som om de sulter - i motsetning til de jeg velger å gi penger til. Men noe i meg stiller spørsmålet om ikke det også blant dem finnes mennesker som faktisk ikke er "organisert" - men trenger pengene??? Jeg tror jeg velger å stole på magefølelsen min.  Confused

En alkoholiker kom bort til meg, ba om penger til "rette-sprit" og jeg ga ham det jeg tilfeldigvis hadde i jakkelomma. Til gjengjeld fikk jeg en god klem - en morsom, følelsesladet og interessant samtale. Jeg må smile når jeg tenker på denne karen og føler at hver en krone var verdt det jeg fikk tilbake fra ham. En god opplevelse og erfaring.  laugh1 klemmer

Nå er jeg veldig nysgjerrig på selve bøkene (Himmelske samtaler) og håper jeg snart får mulighet til å  lese dem.  book2

Hva heter den filmen? Hørtes ut som en film jeg kunne likt å se Smiley
Loggført

Med helsing
Torilpia
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Taurus

« Svar #33 på: Mai 08, 2009, 23:34:10 »

Filmen heter faktisk Himmelske samtaler  Smiley

Kjøpte den på Ildsjelens nettbutikk.

Loggført
Cursed
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Sagittarius

« Svar #34 på: Mai 09, 2009, 16:23:00 »

Ah, takk Smiley
Loggført

Med helsing
Lillefrøken
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Alder: 27

Pisces

« Svar #35 på: Mai 10, 2009, 00:02:08 »

Helt enig, tankevekkende og herlig film!!
Loggført
unniirene
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Alder: 47

Scorpio

« Svar #36 på: Mai 10, 2009, 12:34:54 »

Tusen takk.
Da har jeg bestilt den. Gleder meg til å se den.  Cheesy
Loggført
Cursed
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Sagittarius

« Svar #37 på: Mai 23, 2009, 17:45:04 »

Nå har jeg sett filmen. Var jo ganske annerledes enn bøkene, men det måtte vel bli sånn. Jeg synes det kunne vært flere av de flotte budskapene som man finner i bøkene egentlig. Selv om filmen handler mer om forfatterens liv, enn om selve samtalen mellom ham og Gud. Alt i alt så synes jeg det var en fin film, og skuespilleren som spiller N.D.W. imponerte meg. Han hadde også de mest intense blå øynene jeg har sett! shock
Loggført

Med helsing
Torilpia
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Taurus

« Svar #38 på: Mai 23, 2009, 18:13:05 »

Dette er kanskje en av de få gangene det lønner seg å se filmen om forfatteren og bakgrunnen for bøkene - FØR man leser bøkene ...  Smiley Jeg har ikke lest bøkene enda ... gleder meg til det  engel
Loggført
Torilpia
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Taurus

« Svar #39 på: Mai 31, 2009, 14:58:48 »

Har omsider fått bøkene - de tre første - og har begynt å lese ...  book2
Loggført
Shakti
Gjest
« Svar #40 på: August 02, 2009, 19:42:56 »

Takk for boktipset Morgana  Smiley
Har bestilt boken alt  Wink
Må si jeg gleder meg enda mer nå etter din omtale av boken.
Loggført
IVY
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

« Svar #41 på: August 03, 2009, 09:40:57 »

Det er fantastiske bøker,rett hjem til meg blomsterbukett
Filmen har jeg sett,den var tankevekkende men ulik bøkene,men masse  fine vinklinger fra boka,men det måtte nok bli slik,bøker og film er to forskjellige ting egentlig Smiley Smiley
Ikke lenge siden var jeg i Kr.Sand, på nesten vært hjørne var det en tigger,utlandske-det er virkelig ille når man hører om organisert tigging..
Jeg husker for noen år tilbake var i Spania Granada,fantastisk by,bodde der noen månder.
Der var det mange tiggere og sigøynere,jeg har alltid gitt litt til dem,barn...Men da så jeg en dame sigøyner som liksom var tigger,men "kjeften"for å si det stykt,hele munnen full av gull.. Virkelig tragisk,etter det tar jeg den gjengen med en "klype"salt cry shock
Loggført

jeg er en søkende sjel,vandrer frem med poesien og kunsten som mine følgesvenner...
Freja
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

« Svar #42 på: August 03, 2009, 11:33:39 »

blomsterbukett

Har også læst bøgerne og set filmen, de kan varmt anbefales

Både film og bøger er rigtig gode
Loggført
Volven
Gjest
« Svar #43 på: August 14, 2009, 19:57:34 »

Endelig har også jeg fått somlet meg til å skaffe disse bøkene av Neale Donald Walsch. Hele serien faktisk. Gjennom et kjempetilbud på Energica. Har så vidt begynt å lese i boka som heter "Hjemme hos Gud." Den virker interessant og reflektert. Koser meg nå jeg.  book
Loggført
Sider: 1 2 [3] Til toppen Skriv ut 
GaiaForum  |  Åpent Forum  |  Bok og film anmeldelser (Moderatorer: Hekate, Mleta, Foti)  |  Emne: Himmelske samtaler av N D. Walsch « forrige neste »
Gå til:  

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.14 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
SMF Theme © Gaia
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!