Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering? Har du glemt passordet ditt?
Februar 07, 2012, 21:07:34
Hjem Regler Hjelp Søk Logg inn Registrer
Nyheter:

GaiaForum  |  Åpent Forum  |  Bok og film anmeldelser (Moderatorer: Hekate, Mleta, Foti)  |  Emne: Hellige Valg av Christel Nani 0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Hellige Valg av Christel Nani  (Lest 2794 ganger)
Vimse
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

Hellige Valg av Christel Nani
« på: September 10, 2007, 20:06:24 »

Jeg har lest Hellige Valg av Christel Nani

Hun er "medisinsk intuitiv" og kan se årsaken til plagene og sykdommer som folk sliter med. Slik jeg forstår det så er det hovedsaklig på grunn av at folk ikke er tro mot sin sjel, men etterlever det hun kaller stammens trosystemer, dvs det familien/samfunnet rundt deg mener er rett og galt. Det stammen din mener er rett kan være galt for din sjel. Hun nevner mange eksempler fra sin praksis. Etterlever du et trossystem som sier at en god mor oppfostrer lykkelige barn? Vil du gjøre alt for å få ditt barn lykkelig når barnet har bestemt seg for å være ulykkelig? Hva med trosystemet som sier at ekteskapet skal vare livet ut? Selv om det går på helsa løs?Jeg synes boken dekker mange aspekter i livet og alle vil finne noe som passer for seg.

Man kan altså bli helbredet fra plagene man sliter med ved å identifisere trosystemene man etterlever som er i strid med sjelens ønske og så endre dem til et trosystem som gagner deg. Genialt  Smiley
Loggført

Vennlig hilsen Vimse
ariel70
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

Sv: Hellige Valg av Christel Nani
« Svar #1 på: Mai 17, 2011, 18:25:29 »

Dette er en utrolg bra bok!

Jeg har lest mange "alternativbøker" som foreslår det ene og det andre med hvordan en skal jobbe seg gjennom ting, og dette er den første boken som faktisk har fått meg til å sette meg ned og gjøre det hun foreslår.

Jeg er sjokkert over disse stammekulturelle trossystemene som jeg har bært rundt på, hvordan kunne jeg utsette meg selv for å tro på og leve etter noe slikt?

Christel Nani er veldig innsiktsfull og skriver forståelig. Jeg kjente meg helt igjen i en beskrivelse hun ga av en bestemt tilstand. Jeg har aldri sett meg selv så klart i noe noen andre skriver. Det er bare - wow!

Jeg må legge til at hun helbredet seg selv fra MS ved å identifisere et bestemt stammekulturelt trossystem hun bar på som hindret henne i å slutte i jobben som sykepleier og bli medisinsk intuitiv på heltid...flaks for oss!
Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
GaiaForum  |  Åpent Forum  |  Bok og film anmeldelser (Moderatorer: Hekate, Mleta, Foti)  |  Emne: Hellige Valg av Christel Nani « forrige neste »
Gå til:  

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.14 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
SMF Theme © Gaia
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!