Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering? Har du glemt passordet ditt?
Mai 19, 2012, 14:56:31
Hjem Regler Hjelp Søk Logg inn Registrer
Nyheter:

GaiaForum  |  Åpent Forum  |  Bok og film anmeldelser (Moderatorer: Hekate, Mleta, Foti)  |  Emne: Hjelp til en religionsstudent? 0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Hjelp til en religionsstudent?  (Lest 956 ganger)
gwendoline
Nykommer
*
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne
Alder: 32

Libra

Hjelp til en religionsstudent?
« på: Oktober 23, 2007, 12:00:34 »

Jeg er student og skal skrive en større oppgave innenfor religion og livssyn, og trenger hjelp til peile ut interessant litteratur. Jeg er først og fremst ute etter fagstoff altså. Oppgaven min skal omhandle ulike religiøse begrunnelser for hvorfor noe er "rent", og annet "urent" (eller "hellig" og "uhellig" om du vil). Det virker som om blod er en gjenganger i den ene eller andre retningen. (Kvinners menstruasjon og fødselsblod er f.eks. alltid urent) De såkalte verdensreligionene har jeg god oversikt over. Større problem er det ang Wicca, satanisme, paganisme etc. Er det noen som har noen tips til meg om hvor jeg kan finne gode kilder?
Ha en fredelig dag.
 :blomsterbukett:gwendoline
Loggført

Stop using Allah, God and Jesus as excuses for being a narrowminded, bigoted assh***
Lirazel
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

Sv: Hjelp til en religionsstudent?
« Svar #1 på: November 18, 2007, 15:33:47 »

et klassisk sted og starte kunne feks. være med Mary Douglas http://no.wikipedia.org/wiki/Mary_Douglas
der jo netop har arbejdet meget med emnet...
Jeg kan ikke lige komme på noget god literatur inden for wicca og paganisme...men kunne forestille mig at at der er meget og lærre omkring det urene hvis man kigger på ting der nedbryder naturen og balancen, og inden for satanisme kunne det være ristriktioner af selvet og viljen...
det er et gigantisk emne som hurtigt kunne blive enormt uoverskueligt
Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
GaiaForum  |  Åpent Forum  |  Bok og film anmeldelser (Moderatorer: Hekate, Mleta, Foti)  |  Emne: Hjelp til en religionsstudent? « forrige neste »
Gå til:  

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.14 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
SMF Theme © Gaia
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!