Livet er oftere en nedtur enn en opptur. Ikke alle som er A4 heller, blir ingeniør og får kone bil og hus i tidlig alder. Noen må være oss andre også. Glem alderen og visk ut sinnet ditt for en stund, det gjorde jeg, jeg sluttet å tenke, gikk bare rundt å hørte på musikk, plutselig så begynte musikken å føles sånn ut som folk beskriver når de tar narkotiske stoffer, deg gjorde ikke jeg, jeg var muligens i en litt annen form for væren, hvor alt med mye mer spennende. Ikke at det alltid er like spennende rundt en, men når en ikke gjør noe særlig så. Nei, jeg var i noe lignende tilstand selv, nå har jeg blitt arbeids-narkoman. Syter litt for meg selv at livet er blitt kjedelig og monotont av og til. Men jeg vet det var verre før så jeg av-feier det. Men det er greit å få litt forandring. Det at det ikke er varmt nok, snart Juli, for kaldt i sjøen til å vasse gjør ikke livet bedre.
Du klør sikkert skinnet av hodet når du leser bøker om " personlige oppgaver" som du ikke har funnet ut av, drømmekvinnen, etc etc etc. En ting er sikkert det nytter ikke å gjøre foreldre stolte. Selv om du ble flink i noe og hadde 10 års erfaring, så ville foreldrene fortsatt spurt om du kunne f.eks vært flink til å rydde rommet ditt, La oss forestille at du var blitt drifts-leder og organisator for et vaskefirma, du fant ingenting annet en en mopp og vasket dasser, eneste jobben som var å få, etterhvert så videreutviklet du deg i firmaet og tok på mer ansvar og satt til slutt med noe tilfredstillende. Morra sier; rydd rommet ditt, vask på kjøkkenet, etc, dem er sin gamle maskin av og til i loop, og tror du fortsatt er 5 år. Det er farlig å bli gammel, rett og slett giftigt.
Viktig å utvikle bevisstheten hele tiden, det kan du gjøre uansett om du ikke får jobb eller ikke. Så får du iallefall noe med deg når du dør. Det og bruke et sekund i uka på noe kreativt. Lag noe med sinnet ditt. Noe som setter seg ned fysisk som et bevis på hva sinnet ditt klarer foreløpig å produsere.

Skrevet av

Loggført