Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering? Har du glemt passordet ditt?
Februar 07, 2012, 21:20:30
Hjem Regler Hjelp Søk Logg inn Registrer
Nyheter:

GaiaForum  |  Åpent Forum  |  Artikler o.l. fra brukerne (Moderatorer: Hekate, Mleta, Foti)  |  Emne: Pendulering - første utkast til avisspalte 0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: [1] 2 Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Pendulering - første utkast til avisspalte  (Lest 5612 ganger)
Mar
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne
Alder: 25

Scorpio

Pendulering - første utkast til avisspalte
« på: November 17, 2007, 19:11:55 »

Til studentmagasinet Flying Circus. Jeg vil gjerne ha tilbakemeldinger på hva som mangler, feil fakta osv. Takk på forhånd  Cheesy

Pendulering

Ingen vet med sikkerhet når tradisjonen med pendulering oppstod, men ganske sikkert er det at dette er en mange hundre år gammel tradisjon. Pendelen har blitt brukt av mennesker over hele verden som et redskap til å helbrede, å kommunisere med avdøde, for å finne tapte gjenstander eller mennesker, for å finne vann og mye mer.

Pendelen styrker intuisjonen og evnen vår til å oppfatte med den sjette sansen. Den er skaper en bro mellom den logiske og den intuitive siden av oss. Før i tiden trodde man at åndene fikk pendelen til å bevege seg. Den mest kjente moderne teorien er at pendelen er en måte å få kontakt med underbevisstheten på. Mange mener også at vår underbevissthet er koblet opp mot noe større, en såkalt kollektiv bevissthet hvor man kan finne svar på alt, både når det gjelder fortiden og framtiden.

En pendel kan være hva som helst, så lenge det er en snor med en vekt i den ene enden. De mest vanlige er en ring fra en tynn silketråd eller en krystall fra en kjede. Mange bruker også messingkuler. Du kan lage pendelen selv, eller du kan kjøpe en, det aller viktigste er at du finner en du liker og som føles riktig for deg.

Det er kun din egen fantasi som setter grenser for hva pendelen kan brukes til. Du kan stille spørsmål om framtiden, fortiden, du kan finne gjenstander og personer som er forsvunnet, du kan finne blokkeringer i energisystemet, (auraen) som kan slå ut som ubestemte smerter, og fjerne disse. Du kan bruke pendelen til å sjekke hvilken mat som er riktig for deg, du kan få kontakt med engler og hjelpere som er rundt deg og mer.

Det er viktig at du blir kjent med pendelen din før du tar den i bruk. Rens den og velsign den på din egen måte. Du kan la den ligge i måneskinn, velsigne den med en bønn eller noen velvalgte ord, røkelse. Gjør det som føles riktig for deg. Gå med pendelen på deg i en lomme. Ta den frem og bruk den ofte. Slik blir du vant til hvordan den svarer. Du kan bruke pendelen til å få svar på ja/nei spørsmål, den kan stave ord og annet, men det skal ikke jeg gå inn på nå. For å finne ut mer om hvordan man bruker pendelen kan du kjøpe bøker eller søke på internett. Det finnes masse informasjon der ute.
Loggført
Mar
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

Alder: 25

Scorpio

Sv: Pendulering - første utkast til avisspalte
« Svar #1 på: November 20, 2007, 11:19:09 »

Ingen som har lyst å hjelpe meg litt??
Loggført
Heniko
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Alder: 41

Capricorn

« Svar #2 på: Desember 17, 2007, 12:09:05 »

Hei

Jeg har kjøpt meg en pendel, og er så vidt kommet i gang med å bruke den.
Jeg kjøpte også en dansk bok om pendulering som jeg holder på å lese.

Hva er det du trenger hjelp til. ? Kanskje vi kan hjelpe hverandre...

Klem
Loggført

Wink  Dagen idag er morgendagen du drømte om igår   Wink
Tatjana
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

Alder: 32

Gemini

« Svar #3 på: Desember 17, 2007, 18:36:22 »

Synes det var fint skrevet jeg.

Kanskje du skal få med at man skal bruke den med forsiktighet også, eller med andre ord vite hva man gjør. Har lest ett sted at man kan få uinnviterte sjeler som svarer på pendelen, og at man må vite hvordan man får de vekk igjen.. Og at man ikke skal bruke den til egen vinnings skyld, men kun til det gode..

Jeg vet ikke mye om dette, bare kommer med litt innspill siden du ikke hadde fått så mange enda  Wink

Har også kjøpt meg pendel og dansk bok  Grin Gleder meg til julefreden senker seg og jeg kanskje får tid til å lese litt og lære meg litt mer om pendulering  Smiley
Loggført
Blomstrende opplevelser
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: Januar 20, 2009, 23:52:09 »

Jeg vil påpeke noe som du skriver i artikkelen din, da du skriver at pendelen kan benyttes til å stille spørmål om fremtid.  Som jeg oppfatter det kan du ikke stole på en pendel når den brukes til å spå med. Får lett svar som ikke stemmer med det som oppleves. Dette har endret seg i og med at vi nå er i en tidsperioden hvor vi bidrar til å skape fremtiden og at pendelen derfor ikke lengre virker på denne måten.

Jeg har arbeidet med pendel på ulike måter, i forhold til blomstermedisin, chakra-pendel balansering og personlig daglig bruk iallefall i 8 år, og forsøkt å pendle på fremtid, men det gir ikke ett godt svar. I de fleste tilfeller viser det seg at pendelen har gitt motsatt svar på spørmålet i forhold til det som har skjedd.
Loggført
Bergtussa
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Alder: 44

Aries

« Svar #5 på: Januar 21, 2009, 13:08:12 »

Ut fra Huna Filosofi, som er en gammel filosofi sporet tilbake til 3000 f.k. Huna betyr hemmelighet og en KaHuna var de som var i besittelse av og kunne bruke hemmeligheten(livsprinsipper eller universelle lover). KaHunaene brukte pendel for å få kontakt og bruke " det underbevisste sinn". Det var deres underbevisste sinn som skulle styre pendel og ikke omvendt. Jeg har forstått at Pendel nå brukes omvendt av dette.

Kahunaene spurte ikke pendel, hva er Ja, hva er Nei. De viste pendel at dette er Ja, og dette er Nei ( sirkling, frem og tilbake osv).

Som nevnt før, kan heller ikike pendel stoles på når det kommer til å forutsi fremtid. Pendel svarer ut fra "det underbevisste sinn" og da kan en få svar ut fra sinnstilstand.
Pendelen ble brukt til å finne frem til møntre og følelseskompleks som stoppet dem fra å bruke sitt fulle potensiale. Det vil si få kontakt med " det Høyere Selv".
Loggført

To Love Is To Be Happy With
prinsesseVillemo
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

« Svar #6 på: Mai 29, 2011, 19:36:47 »

Heei Smiley

Jeg har et spørsmål. For noe tid siden laget jeg et pendel og lærte fort å bruke det, da hadde den alltid samme tegn for ja og nei, og jeg skjønte alltid hva pendelet mente og ville! Men nå, ja nå er ja og nei forskjellig fra time til time! er det meg ? har jeg mistet troen? eller er det pendelet? eller hva er galt med det/ meg?  føler også at den svarer oftere og oftere feil, fordi jeg ikke skjønner hva den mener ..

Kan du hjelp?
Loggført
Terra
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

« Svar #7 på: Mai 29, 2011, 21:09:42 »

Heei Smiley

Jeg har et spørsmål. For noe tid siden laget jeg et pendel og lærte fort å bruke det, da hadde den alltid samme tegn for ja og nei, og jeg skjønte alltid hva pendelet mente og ville! Men nå, ja nå er ja og nei forskjellig fra time til time! er det meg ? har jeg mistet troen? eller er det pendelet? eller hva er galt med det/ meg?  føler også at den svarer oftere og oftere feil, fordi jeg ikke skjønner hva den mener ..

Kan du hjelp?

Hei, legger inn litt info her som kan være ok for deg tror jeg  blomsterbukett

Pendulering

Kunsten å søke og finne gjenstander ved hjelp av pendel er en eldgammel skikk. Ingen vet når man først tok den i bruk. Vi vet ikke sikkert hvordan pendelen virker, og det verserer mange teorier om akkurat det. En teori er at pendelen fungerer som en forbindelse til underbevisstheten. En annen er at det kan være hjelpere med i spillet. En tredje går ut på at en eller annen form for radar trer i funksjon. Men uansett, pendelen virker og det er det som er så fascinerende.

Visste du forresten at hvis du holder pendelen over venstre kne som assosieres med negativ (nei) Måne vil pendelen begynne å svinge mot klokken som et nei?

Eller at hvis du holder pendelen over høyre kne som assosieres med positiv (ja) Sol vil pendelen begynne å svinge med klokken som et ja?

Bare prøv så skal du se Wink
Loggført

Det gjelder å sette pris på de enkle godene i livet.
Terra
Terra
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

« Svar #8 på: Mai 29, 2011, 21:16:05 »

Jeg kan også godt si litt om hvordan pendelen fungerer for meg hvis det kan være av interesse.

Når den går rundt i sirkler er det et tegn på ja.
Når den går som i et 8 tall eller evighetstegn er det kanskje.
Når den går tvert frem og tilbake er det et nei.

Men jeg vet at andre har andre holdepunkter, det er bare slik jeg bruker den altså. Du finner sikkert din metode etter litt mer erfaring og bruk  Smiley
Loggført

Terra
prinsesseVillemo
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

« Svar #9 på: Mai 29, 2011, 21:27:57 »

okay, jeg prøvde nå å være virkelig bestemt og virkelig "tom for tanker" og da fikk jeg tilbake mitt gamle ja og nei svar. Går den med klokken betyr det nei, og mot klokken ja!

Nå kommer det rare, jeg prøvde det med kneerne, som du anbefalte. Jeg fikk samme svar. Høyre kne gikk den mot klokken, og på venstre kne gikk den med klokken! og dette var uten å huske hva som var negativt og hva som var positivt ..

er det rart? :p
Loggført
Terra
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

« Svar #10 på: Mai 29, 2011, 21:36:28 »

He he, neida det er ikke rart, bare at det er ditt språk  Smiley

Så fint at du fikk "dressert" pendelen din igjen da, det hjelper gjerne å "snakke litt til den" når den tøyser  laugh1

Ikke alltid jeg får det til heller og pendelen min kan tulle litt den også  laugh1
Loggført

Terra
prinsesseVillemo
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

« Svar #11 på: Mai 29, 2011, 21:41:59 »

jaa, jeg prøvde også snakke litt til disse mine såkaldte hjelpere, om de kunne få pendelet mitt litt på rett vei igjen, kanskje de hørte meg  laugh1

Jeg var inne og lese litt sånn om pendelbruk, og da leste jeg om pendelkart?

Har du noen erfaring med dette?  Cheesy
Loggført
Terra
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

« Svar #12 på: Mai 29, 2011, 21:45:01 »

Nei, jeg har ikke brukt det enda men har kjørt ut et pendelkart her fra forumet et sted. Men har ikke testet det ut enda. Kunne vært artig å prøvd det ut.

Ja, jeg tror også på det du sier om hjelpere og hjelp til pendelbruk. Jeg spør dem gjerne om hjelp til svar når jeg bruker pendelen, det gjør jeg faktisk  Smiley
Loggført

Terra
prinsesseVillemo
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

« Svar #13 på: Mai 29, 2011, 22:00:05 »

Spennende, har litt lyst til å prøve å bruke det, men tror kanskje først jeg og mitt pendel burde være 100 % på bølgelengde? Smiley

Jeg fikk faktisk peilet inn mine hjelpere av et familiemedlem, var utrolig spennende når hun gikk rundt meg med pendelet sitt og skulle finne de! Hun fant hele 3 stk, 3 menn faktisk! Cheesy
Loggført
Terra
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

« Svar #14 på: Mai 30, 2011, 11:17:59 »

Så herlig! Det må være gøy å kunne finne hjelpere med pendel  Cheesy

Det er sikkert helt ok å leke seg litt med pendelkart om en har lyst, bare en ikke tar det helt alvorlig før en kjenner at det sitter skikkelig. Alt er jo trening og jo mer en øver seg jo mer lærer en seg, og jo flinkere blir en. Sånn er det jo med alt.
Loggført

Terra
Sider: [1] 2 Til toppen Skriv ut 
GaiaForum  |  Åpent Forum  |  Artikler o.l. fra brukerne (Moderatorer: Hekate, Mleta, Foti)  |  Emne: Pendulering - første utkast til avisspalte « forrige neste »
Gå til:  

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.14 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
SMF Theme © Gaia
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!