Sider: [1] 2
|
 |
|
Skrevet av
|
Emne: Pendulering - første utkast til avisspalte (Lest 5619 ganger)
|
Mar
Aktiv bruker

Utlogget
Kjønn: 
Alder: 25

|
Til studentmagasinet Flying Circus. Jeg vil gjerne ha tilbakemeldinger på hva som mangler, feil fakta osv. Takk på forhånd PenduleringIngen vet med sikkerhet når tradisjonen med pendulering oppstod, men ganske sikkert er det at dette er en mange hundre år gammel tradisjon. Pendelen har blitt brukt av mennesker over hele verden som et redskap til å helbrede, å kommunisere med avdøde, for å finne tapte gjenstander eller mennesker, for å finne vann og mye mer. Pendelen styrker intuisjonen og evnen vår til å oppfatte med den sjette sansen. Den er skaper en bro mellom den logiske og den intuitive siden av oss. Før i tiden trodde man at åndene fikk pendelen til å bevege seg. Den mest kjente moderne teorien er at pendelen er en måte å få kontakt med underbevisstheten på. Mange mener også at vår underbevissthet er koblet opp mot noe større, en såkalt kollektiv bevissthet hvor man kan finne svar på alt, både når det gjelder fortiden og framtiden. En pendel kan være hva som helst, så lenge det er en snor med en vekt i den ene enden. De mest vanlige er en ring fra en tynn silketråd eller en krystall fra en kjede. Mange bruker også messingkuler. Du kan lage pendelen selv, eller du kan kjøpe en, det aller viktigste er at du finner en du liker og som føles riktig for deg. Det er kun din egen fantasi som setter grenser for hva pendelen kan brukes til. Du kan stille spørsmål om framtiden, fortiden, du kan finne gjenstander og personer som er forsvunnet, du kan finne blokkeringer i energisystemet, (auraen) som kan slå ut som ubestemte smerter, og fjerne disse. Du kan bruke pendelen til å sjekke hvilken mat som er riktig for deg, du kan få kontakt med engler og hjelpere som er rundt deg og mer. Det er viktig at du blir kjent med pendelen din før du tar den i bruk. Rens den og velsign den på din egen måte. Du kan la den ligge i måneskinn, velsigne den med en bønn eller noen velvalgte ord, røkelse. Gjør det som føles riktig for deg. Gå med pendelen på deg i en lomme. Ta den frem og bruk den ofte. Slik blir du vant til hvordan den svarer. Du kan bruke pendelen til å få svar på ja/nei spørsmål, den kan stave ord og annet, men det skal ikke jeg gå inn på nå. For å finne ut mer om hvordan man bruker pendelen kan du kjøpe bøker eller søke på internett. Det finnes masse informasjon der ute.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|
|
|
Tatjana
Aktiv bruker

Utlogget
Alder: 32
|
Synes det var fint skrevet jeg. Kanskje du skal få med at man skal bruke den med forsiktighet også, eller med andre ord vite hva man gjør. Har lest ett sted at man kan få uinnviterte sjeler som svarer på pendelen, og at man må vite hvordan man får de vekk igjen.. Og at man ikke skal bruke den til egen vinnings skyld, men kun til det gode.. Jeg vet ikke mye om dette, bare kommer med litt innspill siden du ikke hadde fått så mange enda  Har også kjøpt meg pendel og dansk bok  Gleder meg til julefreden senker seg og jeg kanskje får tid til å lese litt og lære meg litt mer om pendulering 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|
|
|
prinsesseVillemo
Aktiv bruker

Utlogget
|
Heei Jeg har et spørsmål. For noe tid siden laget jeg et pendel og lærte fort å bruke det, da hadde den alltid samme tegn for ja og nei, og jeg skjønte alltid hva pendelet mente og ville! Men nå, ja nå er ja og nei forskjellig fra time til time! er det meg ? har jeg mistet troen? eller er det pendelet? eller hva er galt med det/ meg? føler også at den svarer oftere og oftere feil, fordi jeg ikke skjønner hva den mener .. Kan du hjelp?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Terra
Superaktiv bruker

Utlogget

|
Heei Jeg har et spørsmål. For noe tid siden laget jeg et pendel og lærte fort å bruke det, da hadde den alltid samme tegn for ja og nei, og jeg skjønte alltid hva pendelet mente og ville! Men nå, ja nå er ja og nei forskjellig fra time til time! er det meg ? har jeg mistet troen? eller er det pendelet? eller hva er galt med det/ meg? føler også at den svarer oftere og oftere feil, fordi jeg ikke skjønner hva den mener .. Kan du hjelp? Hei, legger inn litt info her som kan være ok for deg tror jeg  Pendulering Kunsten å søke og finne gjenstander ved hjelp av pendel er en eldgammel skikk. Ingen vet når man først tok den i bruk. Vi vet ikke sikkert hvordan pendelen virker, og det verserer mange teorier om akkurat det. En teori er at pendelen fungerer som en forbindelse til underbevisstheten. En annen er at det kan være hjelpere med i spillet. En tredje går ut på at en eller annen form for radar trer i funksjon. Men uansett, pendelen virker og det er det som er så fascinerende. Visste du forresten at hvis du holder pendelen over venstre kne som assosieres med negativ (nei) Måne vil pendelen begynne å svinge mot klokken som et nei? Eller at hvis du holder pendelen over høyre kne som assosieres med positiv (ja) Sol vil pendelen begynne å svinge med klokken som et ja? Bare prøv så skal du se 
|
|
|
|
|
Loggført
|
Det gjelder å sette pris på de enkle godene i livet. Terra
|
|
|
Terra
Superaktiv bruker

Utlogget

|
Jeg kan også godt si litt om hvordan pendelen fungerer for meg hvis det kan være av interesse. Når den går rundt i sirkler er det et tegn på ja. Når den går som i et 8 tall eller evighetstegn er det kanskje. Når den går tvert frem og tilbake er det et nei. Men jeg vet at andre har andre holdepunkter, det er bare slik jeg bruker den altså. Du finner sikkert din metode etter litt mer erfaring og bruk 
|
|
|
|
|
Loggført
|
Det gjelder å sette pris på de enkle godene i livet. Terra
|
|
|
|
|
|
|
prinsesseVillemo
Aktiv bruker

Utlogget
|
jaa, jeg prøvde også snakke litt til disse mine såkaldte hjelpere, om de kunne få pendelet mitt litt på rett vei igjen, kanskje de hørte meg  Jeg var inne og lese litt sånn om pendelbruk, og da leste jeg om pendelkart? Har du noen erfaring med dette? 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|