Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering? Har du glemt passordet ditt?
Mai 19, 2012, 14:59:23
Hjem Regler Hjelp Søk Logg inn Registrer
Nyheter:

GaiaForum  |  Åpent Forum  |  Bok og film anmeldelser (Moderatorer: Hekate, Mleta, Foti)  |  Emne: "den niende innsikt" 0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: 1 2 [3] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: "den niende innsikt"  (Lest 5565 ganger)
Amy.
Gjest
Sv: "den niende innsikt"
« Svar #30 på: Juli 11, 2010, 14:19:43 »

Litt av en kirke det der du!  latter
Loggført
Nephandi
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne
Alder: 30

Pisces

« Svar #31 på: Juli 11, 2010, 14:28:21 »

Hadde sikkert fått mange besøk.
Loggført

The universe is full of magical things patiently waiting for our wits to grow sharper--Eden Phillpotts
Torilpia
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Alder: 44

Taurus

« Svar #32 på: Juli 13, 2010, 09:45:50 »

Den Niende Innsikt gikk hjem hos meg, men Den Tiende Innsikt har jeg ikke begynt på i det hele tatt enda. Kanskje like greit å la være, ettersom flere tilsynelatende synes den er dårligere enn den første boka?. Roll Eyes

Den tiende innsikt er annerledes enn de foregående - men absolutt anbefalingsverdig!

Noen synes den virker svært usannsynlig og forutsigbar, det avhenger kanskje litt av hvordan vi leser - vet ikke  Huh?

Hei!
Den 10. innsikt repeterer og utdyper litt de 9 innsiktene fra første bok.
Var det her fødselsvisjonene ble tatt opp? Altså - hva mente du å gjøre her i livet før du ble født. Hva skulle du lære/hva skulle du tilføre til det store Hele? Det du opplever i barndom/ungdom gjør deg spesielt egnet til å løse oppgaven i "livsvisjonen" din. Familien du ble født inn i, og de positive og negative forholdene i den og oppveksten din + interessene, hobbyene, jobbene dine osv - alt dette har gitt deg en forståelse og en motivasjon for å bidra på et område verden trenger din innsats.
Deretter kommer den med noe som jeg egentlig kobler opp mot f.eks Maya-kalenderen og en del mystisk forlatte byer. Folk kan iflg. Den 10. innsikt øke energinivået sitt såpass at andre, som ikke svinger på samme frekvens enda, ikke kan se dem. Siden energi er en så utrolig KUL greie, som kan gjøre så mye rart - er jo ikke dét er helt ulogisk. Iflg. Alain Kardec (den vestlige spiritismens "far" - Sjekk The Spirit's Book og The Book on Mediums) har vi et fysisk legeme, et halv-fysisk legeme og et ikke-fysisk legeme. Det halv-fysiske legemet er det ånder som ikke er langt (nok) spirituelt utviklet, bruker til f.eks å stryke et menneske over nakken / flytte på gjenstander e.l.

Kardec sier at de åndene som har kommet langt i sin utvikling, har mindre "masse" enn ånder som har mye mer igjen å lære/er mer jordbundne/opptatt av f.eks materielle ting og makt osv.

Nok om det - det fysiske legemet har uansett en mye større tetthet en ånder - men kanskje - dersom man øker svingningsnivået/vibrasjonsnivået/energinivået slik som Innsikt-bøkene nevner - kan det fysiske legemet etterhvert fritt oppløse seg over i en lettere tilstand - og senere manifestere seg på nytt på samme sted eller et annet sted. At energi/partikler forflytter seg uten at vi kan se det med det blotte øye, og manifesterer seg på nytt på en eller annen måte, kanskje et annet sted, er jo allerede kjent for oss.
Så igjen - joda - hvem er jeg til å si at dette er tullprat? Smiley

Personlig har jeg ingen ambisjoner om å øke energien min så mye at jeg får halv-fysisk tilgang til andre dimensjoner e.l (jeg er for lat osv) - og blir nok igjen på "bakkelaget" i to-tusen-og-et-eller-annet. Jordnære meg passer nok bedre til å jobbe med energi helt på basisplanet, som i "Vær snille med hverandre og vis respekt for alt liv. Kjærlighet!!!!.

Peace out, folkens Smiley

Jeg er en av de som mistet litt av "den niende innsikt-gleden" da jeg leste den tiende innsikt. Alt ble liksom for urealistisk. Etter å ha lest esnill sine innlegg her har jeg derimot innsett at jeg kanskje har vært for fordomsfull - for realistisk - for lite åpen  blush2 Kanskje på tide å lese bøkene på nytt  idea Ha en super dag  blomsterbukett
Loggført
rihema
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

Alder: 32

Scorpio

« Svar #33 på: Juli 19, 2010, 21:25:43 »

Den anbefales fra meg også du:) Og også de andre innsiktene;)
Loggført
liluth
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

« Svar #34 på: Juli 19, 2010, 22:56:11 »

Jeg anbefaler også disse bøkene. Har lest alle, det er også to bøker til som heter Din personlige guide-den niende innsikt, og Din personlige guide- den tiende innsikt.  Smiley
Loggført

"Imagination is everything. It is the preview of life's' coming
attractions" - Albert Einstein
esnill
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

« Svar #35 på: Juli 19, 2010, 23:39:43 »

Det ble åpnet et nytt kapell i nærheten av der jeg vokste opp. I avisen neste dag så stod det med store bokstaver. Kirken var stapp full men alle fikk fitte. F og S kan man jo fort ta feil av.  Høres ikke helt ut som den typen kirke som jeg er vant til. Tongue ...

For å si det med chatte-språk: ROFL!!!!!  laugh1  klapper (Rolling On Floor Laughing)
Jeg lurer på hvor mange ledige fitteplasser (uups...! Wink ) de hadde påfølgende helg? Jeg mener: Kirken ble vel fylt til trengsel av en usalig gjeng med kåte mannfolk og skikkelige f**tekjerringer!!! Wink  hahaha
Men seriøst - får jeg komme? Wink

On a more serious note: Godt å høre at det jeg skrev om innsiktene inspirerte noen til å ta en ny titt på stoffet. Smiley
Jeg har lest to bøker i "serien" etter den 10. , men har holdt meg unna study guides osv. Jeg er litt allergisk mot kommersialistisk tværing på tema for å få inn flere kroner (men er overbevist om at mange har stor nytte av Study Guides'ene i sin åndelige utvikling, og burde vel egentlig ha gitt arbeidsbøkene en sjans til).
« Siste redigering: Juli 19, 2010, 23:45:59 av esnill, Grunn: Aaarghh, jeg ser alltid noen teite formuleringer og skriveleifer etter at jeg har postet! » Loggført
Sider: 1 2 [3] Til toppen Skriv ut 
GaiaForum  |  Åpent Forum  |  Bok og film anmeldelser (Moderatorer: Hekate, Mleta, Foti)  |  Emne: "den niende innsikt" « forrige neste »
Gå til:  

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.14 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
SMF Theme © Gaia
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!