Den Niende Innsikt gikk hjem hos meg, men Den Tiende Innsikt har jeg ikke begynt på i det hele tatt enda. Kanskje like greit å la være, ettersom flere tilsynelatende synes den er dårligere enn den første boka?.

Den tiende innsikt er annerledes enn de foregående - men absolutt anbefalingsverdig!
Noen synes den virker svært usannsynlig og forutsigbar, det avhenger kanskje litt av hvordan vi leser - vet ikke
Hei!
Den 10. innsikt repeterer og utdyper litt de 9 innsiktene fra første bok.
Var det her fødselsvisjonene ble tatt opp? Altså - hva mente du å gjøre her i livet før du ble født. Hva skulle du lære/hva skulle du tilføre til det store Hele? Det du opplever i barndom/ungdom gjør deg spesielt egnet til å løse oppgaven i "livsvisjonen" din. Familien du ble født inn i, og de positive og negative forholdene i den og oppveksten din + interessene, hobbyene, jobbene dine osv - alt dette har gitt deg en forståelse og en motivasjon for å bidra på et område verden trenger din innsats.
Deretter kommer den med noe som jeg egentlig kobler opp mot f.eks Maya-kalenderen og en del mystisk forlatte byer. Folk kan iflg.
Den 10. innsikt øke energinivået sitt såpass at andre, som ikke svinger på samme frekvens enda, ikke kan se dem. Siden energi er en så utrolig KUL greie, som kan gjøre så mye rart - er jo ikke dét er helt ulogisk. Iflg. Alain Kardec (den vestlige spiritismens "far" - Sjekk The Spirit's Book og The Book on Mediums) har vi et fysisk legeme, et halv-fysisk legeme og et ikke-fysisk legeme. Det halv-fysiske legemet er det ånder som ikke er langt (nok) spirituelt utviklet, bruker til f.eks å stryke et menneske over nakken / flytte på gjenstander e.l.
Kardec sier at de åndene som har kommet langt i sin utvikling, har mindre "masse" enn ånder som har mye mer igjen å lære/er mer jordbundne/opptatt av f.eks materielle ting og makt osv.
Nok om det - det fysiske legemet har uansett en mye større tetthet en ånder - men kanskje - dersom man øker svingningsnivået/vibrasjonsnivået/energinivået slik som Innsikt-bøkene nevner - kan det fysiske legemet etterhvert fritt oppløse seg over i en lettere tilstand - og senere manifestere seg på nytt på samme sted eller et annet sted. At energi/partikler forflytter seg uten at vi kan se det med det blotte øye, og manifesterer seg på nytt på en eller annen måte, kanskje et annet sted, er jo allerede kjent for oss.
Så igjen - joda - hvem er jeg til å si at dette er tullprat?
Personlig har jeg ingen ambisjoner om å øke energien min så mye at jeg får halv-fysisk tilgang til andre dimensjoner e.l (jeg er for lat osv) - og blir nok igjen på "bakkelaget" i to-tusen-og-et-eller-annet. Jordnære meg passer nok bedre til å jobbe med energi helt på basisplanet, som i "Vær snille med hverandre og vis respekt for alt liv. Kjærlighet!!!!.
Peace out, folkens

Jeg er en av de som mistet litt av "den niende innsikt-gleden" da jeg leste den tiende innsikt. Alt ble liksom for urealistisk. Etter å ha lest esnill sine innlegg her har jeg derimot innsett at jeg kanskje har vært for fordomsfull - for realistisk - for lite åpen

Kanskje på tide å lese bøkene på nytt

Ha en super dag