Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering? Har du glemt passordet ditt?
Mai 19, 2012, 15:03:30
Hjem Regler Hjelp Søk Logg inn Registrer
Nyheter:

GaiaForum  |  Åpent Forum  |  Bok og film anmeldelser (Moderatorer: Hekate, Mleta, Foti)  |  Emne: "Morgendagens gud." 0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: "Morgendagens gud."  (Lest 2406 ganger)
Mleta
Moderator
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne
Alder: 51

Leo

Forumhjelper

"Morgendagens gud."
« på: April 12, 2008, 16:39:59 »

Skrevet av Neale Donald Walsch - anbefales!

Den beskriver menneskets ansvar og muligheter til endring gjennom å ta bevisste valg, og er proppfull av beskrivende eksempler:

(...) Når den nye åndeligheten inntrer, vil de voksne få det de trenger til å gi barna deres egen fantasi tilbake.

(...) vil lære barna at det ikke finnes knapphet, men at det finnes nok. Det finnes nok av alle de tingene menneskene tror de trenger for å overleve og bli lykkelige, og derfor behøver ikke barna å streve sent og tidlig for å bli best eller raskest eller gløggest, og de behøver ikke engasjere seg i hensynsløse konkurranser og få overtaket på andre og skyve andre av veien for å bli en av "vinnerne" og unngå å bli en av "taperne" i livet.

Jeg har også lyst til å sitere noe fra omslaget på boka:

"Menneskeheten er underveis mot en ny form for åndelighet", sier Neale Donald Walsch i sin sjuende samtale med Gud. Hver og en av oss påvirker verden hvert eneste øyeblikk gjennom det vi tenker, sier og gjør. Problemet er at vi stort sett gjør det ubevisst. Den nye åndeligheten handler om å gjøre det bevisst. Den er en oppfordring til utvidet bevissthet. Den er en invitasjon til bevisst å skape. Den er neste trinnet i evolusjonsprosessen.

Som sagt: Anbefales. Om du tror på Gud eller gud har ingen betydning.

meditate

PS. Inneholder også menge tankevekkere/tips omkring meditasjon.
« Siste redigering: April 12, 2008, 16:45:26 av Mleta » Loggført

Bedre og bedre......
Henrik60
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

Sv: "Morgendagens gud."
« Svar #1 på: April 28, 2008, 22:21:52 »

Ja, disse bøkene til Neal Donald Walsch har virkelig gjort vei i vellinga for meg!
Helt herlig befriende å lese!
Han har forresten kommet med to til nå: "Lysbringere" og "Happier than God" (ennå ikke på norsk, tror jeg)
Men jeg vil også trekke fram andre bøker som sammen med NDW sine bøker har forandret mye for meg: Alle bøkene til Echart Tolle og "Du får alltid det du ber om" av Esther Hicks (kanalisering) og "Form ditt eget liv" av Lynn Grabhorn. De to sistnevnte handler om Loven om Tiltrekning.
Loggført

livet er det vi gjør det til, hverken mer eller mindre...
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
GaiaForum  |  Åpent Forum  |  Bok og film anmeldelser (Moderatorer: Hekate, Mleta, Foti)  |  Emne: "Morgendagens gud." « forrige neste »
Gå til:  

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.14 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
SMF Theme © Gaia
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!