Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering? Har du glemt passordet ditt?
Februar 07, 2012, 20:05:09
Hjem Regler Hjelp Søk Logg inn Registrer
Nyheter:

GaiaForum  |  Åpent Forum  |  Bok og film anmeldelser (Moderatorer: Hekate, Mleta, Foti)  |  Emne: Eckhart Tolle: En ny jord 0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: [1] 2 Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Eckhart Tolle: En ny jord  (Lest 4721 ganger)
Magissa
Gjest
Eckhart Tolle: En ny jord
« på: September 08, 2008, 19:00:00 »

Denne boken anbefaler jeg på det varmeste!
”En ny jord,” handler om å ta det indre bevissthetsspranget mot åndelig oppvåkning.

Eckhart Tolle snakker om at vi kan skape en ny og vennligere verden hvis vi stopper å identifisere oss med vårt ego og begynner og oppfatte oss selv på en helt ny måte – som den vi egentlig er. Han skriver detaljert og fint om denne forvandlingsprosessen som vår bevissthet da vil gjennomgå. Tolle sier at vi er uendelig mye større enn vi overhodet kan forestille oss!

En interessant bok som jeg nok kommer til å lese flere ganger … her kan en virkelig lære mye om sitt ego og sin smertekropp! Mer skal jeg ikke røpe … Anbefales.
Loggført
Lillefrøken
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne
Alder: 27

Pisces

Sv: Eckhart Tolle: En ny jord
« Svar #1 på: September 09, 2008, 19:51:00 »

Den venter jeg på å låne fra biblioteket, hvis den er så bra som flere sier så skal jeg kjøpe den. Gleder meg til å lese den!! Smiley
Loggført
Magissa
Gjest
« Svar #2 på: September 10, 2008, 18:02:13 »

Håper og tror du ikke blir skuffet, for boken er meget dyptgående og innholdsrik. Hadde vært morsomt å høre hvordan du synes boken var når du har lest den.
Loggført
Evelyn
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: September 10, 2008, 23:39:24 »

Det er en bok som har vært med på å forandre livet mitt!  danser
Loggført

Amor fati
Magissa
Gjest
« Svar #4 på: September 11, 2008, 13:23:46 »

Enig med deg der. En kan liksom ikke lese boken uten å begynne å studere seg selv og andre, ikke sant. Og når en blir bevisst på alt grumset så tar det liksom brodden av det på en selvironisk måte... Man kan få seg mang en god latter underveis... Nå er det smertekroppen min/din eller egoet mitt/ditt som taler... Kan bli mye moro i heimen og sammen med andre som også har lest boken  hahaha
Loggført
Angely
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

« Svar #5 på: Oktober 04, 2008, 01:55:10 »

Har just fått boka men det viste seg å være den engelske versjonen så jeg sliter litt med å få med meg alt som står der. Håper jeg får tak i den på biblioteket på norsk så kan jeg heller lese den engelske som oppfriskning.
Loggført

"You be you and I`ll be me"
P. Heller
Magissa
Gjest
« Svar #6 på: Oktober 04, 2008, 12:38:20 »

Så synd det var da, men lurt av deg å tenke på biblioteket. Var mye flinkere til å låne bøker på biblioteket før, ikke så dumt å ha det i bakhånd. Kom gjerne hjem med favnen full av bøker...
Loggført
Connie
Nykommer
*
Utlogget Utlogget

« Svar #7 på: Mars 17, 2009, 19:06:11 »

så en episode om den på oprah for lenge siden, og det gjorde meg kjempe nyskjerrig! mulig den må kjøpes  Cheesy
Loggført
Keelan
Gjest
« Svar #8 på: Mars 17, 2009, 20:20:02 »

Jeg kan anbefale Oprah's webcast om boken 'The New Earth', der Eckhart Tolle prater om temaet i boken i ikke mindre enn 10 webcasts, hver på 1 time. Det er 1 webcast for hvert kapittel i boka. Jeg fikk my glede ut av disse programmene. De anbefales sterkt! Smiley

A New Earth Webcast Archive.

Det er visst også andre ressurser til boka der, men det har jeg ikke gravd meg ned i. Jeg kan sterkt anbefale å laste ned episodene i høy kvalitet hvis du har mulighet til det. Det gir litt mer når en kan se ansiktsutrykkene bedre Wink
Loggført
Lillefrøken
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Pisces

« Svar #9 på: Mars 17, 2009, 23:51:46 »

Angely: Jeg leser boka nå og merker jeg må være litt opplagt og fokusert bare for å henge med i den norske utgaven,  bluss så skjønner godt engelsk var litt vrient!

Jeg har begynt på boka for 2. gang jeg. 1. gang fenget den veldig lite, jeg syntes den ble alt for høyttravende liksom. Men så var det noe pussig, for når jeg begynte nå for 2. gang og kom litt lenger sto det plutselig noe ala: "Hvis du leser denne boken og den ikke gir noe mening så er du rett og slett ikke åpnet og klar. Leser du den derimot og føler at dette gir gjennklang i noe i deg så er du åpen og klar for å begynne å endre deg!" Så jeg tolker det dithen at jeg har hatt en utvikling over de månedene siden sist for nå elsker jeg den!  Cheesy

Åh, så kult med de webcastene!? Fikk veldig lyst til å se dem... men aldri lastet ned film/serier eller noe sånt før da... Mon tro om jeg får det til...  Roll Eyes
Loggført
Nina
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

Alder: 35

Scorpio

« Svar #10 på: Oktober 09, 2009, 12:20:18 »

For noen dager sinde begynte jeg endelig på "En ny jord" jeg også. Har hatt den liggende som en verkebyll i skuffen. Alle har sagt at "den MÅÅÅÅ du lese", men jeg kom liksom aldri igang. Men nå er den utlest, på bare noen dager. Som repetisjon har jeg begynt høytlesing for samboeren Smiley
En fantastisk bok, en krevende bok. Jeg prøver å sette den ut i livet, men blir fort utålmodig, for fremskrittende er kun baby-steps. Likevel, en utrolig viktig bok!

Og gjett om jeg skal inn å se på de web-castene! Takk for tipset!
Loggført
Angely
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

« Svar #11 på: Oktober 10, 2009, 01:21:43 »

Forsøkte Webcastene men fikk de ikke til å virke, og det etter uendelig tid med nedlasting headshake
Loggført

"You be you and I`ll be me"
P. Heller
Lillefrøken
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Pisces

« Svar #12 på: Oktober 10, 2009, 16:22:46 »

Å gjorde du ikke?
Fungerte som bare det her. Trengte ikke å laste ned noe heller, bare tok spill av direkte inne på siden...  Huh?
Loggført
Kleio
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

« Svar #13 på: Oktober 10, 2009, 17:27:57 »

Jeg prøvde i går kveld, og da hang de når jeg prøvde å se se på oprah.com.

Hvis det er noe tull enda, så ligger alt ute på youtube - blir bare litt oppstykket, siden hver episode er delt i 3 deler der. Men for å finne de på youtube, så søk på "A new Earth Oprah" e.l. :-)

Ellers så ligger de også på iTunes, for de som har det. For de som ikke har iPod, så er jo iTunes gratis, man kan jo bare laste de ned der og se de i iTunes uten å ha noen iPod.-)
Loggført
Sumina
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

« Svar #14 på: Oktober 13, 2009, 18:45:23 »

Kjempebra tips!  blomsterbukett
Loggført

Ha vissheten om at du er der du skal være i ditt liv akkurat nå.
Sider: [1] 2 Til toppen Skriv ut 
GaiaForum  |  Åpent Forum  |  Bok og film anmeldelser (Moderatorer: Hekate, Mleta, Foti)  |  Emne: Eckhart Tolle: En ny jord « forrige neste »
Gå til:  

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.14 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
SMF Theme © Gaia
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!