Sider: [1] 2
|
 |
|
Skrevet av
|
Emne: Eckhart Tolle: En ny jord (Lest 4721 ganger)
|
Magissa
Gjest
|
Denne boken anbefaler jeg på det varmeste! ”En ny jord,” handler om å ta det indre bevissthetsspranget mot åndelig oppvåkning.
Eckhart Tolle snakker om at vi kan skape en ny og vennligere verden hvis vi stopper å identifisere oss med vårt ego og begynner og oppfatte oss selv på en helt ny måte – som den vi egentlig er. Han skriver detaljert og fint om denne forvandlingsprosessen som vår bevissthet da vil gjennomgå. Tolle sier at vi er uendelig mye større enn vi overhodet kan forestille oss!
En interessant bok som jeg nok kommer til å lese flere ganger … her kan en virkelig lære mye om sitt ego og sin smertekropp! Mer skal jeg ikke røpe … Anbefales.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|
Magissa
Gjest
|
Håper og tror du ikke blir skuffet, for boken er meget dyptgående og innholdsrik. Hadde vært morsomt å høre hvordan du synes boken var når du har lest den.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|
Magissa
Gjest
|
Enig med deg der. En kan liksom ikke lese boken uten å begynne å studere seg selv og andre, ikke sant. Og når en blir bevisst på alt grumset så tar det liksom brodden av det på en selvironisk måte... Man kan få seg mang en god latter underveis... Nå er det smertekroppen min/din eller egoet mitt/ditt som taler... Kan bli mye moro i heimen og sammen med andre som også har lest boken 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|
Magissa
Gjest
|
Så synd det var da, men lurt av deg å tenke på biblioteket. Var mye flinkere til å låne bøker på biblioteket før, ikke så dumt å ha det i bakhånd. Kom gjerne hjem med favnen full av bøker...
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|
Keelan
Gjest
|
Jeg kan anbefale Oprah's webcast om boken 'The New Earth', der Eckhart Tolle prater om temaet i boken i ikke mindre enn 10 webcasts, hver på 1 time. Det er 1 webcast for hvert kapittel i boka. Jeg fikk my glede ut av disse programmene. De anbefales sterkt! A New Earth Webcast Archive. Det er visst også andre ressurser til boka der, men det har jeg ikke gravd meg ned i. Jeg kan sterkt anbefale å laste ned episodene i høy kvalitet hvis du har mulighet til det. Det gir litt mer når en kan se ansiktsutrykkene bedre 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|