Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering? Har du glemt passordet ditt?
Februar 07, 2012, 21:25:35
Hjem Regler Hjelp Søk Logg inn Registrer
Nyheter:

GaiaForum  |  Åpent Forum  |  Bok og film anmeldelser (Moderatorer: Hekate, Mleta, Foti)  |  Emne: Livet på den andre siden. 0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: [1] 2 Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Livet på den andre siden.  (Lest 2992 ganger)
IVY
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

Livet på den andre siden.
« på: Mai 24, 2009, 09:29:56 »

3 dager brukte jeg,det er nesten rekord for meg Smiley
Sylvia Brown har skrevet den,jeg måtte melle meg inn i Enercia igjen for å få den,men bevare meg vel..lol..det var vært det hahaha
Da jeg leste den boken husket jeg og jeg kjente igjen det hun skrev, dere som ikke har lest denne boka må lese den.
Den forteller hvordan det er der "hjemme" og hvor vi alle skal heks
LES DEN blomsterbukett
Loggført

jeg er en søkende sjel,vandrer frem med poesien og kunsten som mine følgesvenner...
anemone
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Alder: 53

Virgo

Sv: Livet på den andre siden.
« Svar #1 på: Mai 28, 2009, 10:57:06 »

De selger den boken i de fleste bokklubber. Du verden så den damen har skrevet bøker.
Loggført
Cursed
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Alder: 23

Sagittarius

« Svar #2 på: Mai 28, 2009, 19:03:15 »

Jeg har ikke sansen for Sylvia Browne. Bl.a. pga det som blir skrevet på denne siden: http://stopsylvia.com/home/
Loggført

Med helsing
Astralico
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« Svar #3 på: Mai 29, 2009, 02:17:29 »

vel, han så skrev den siden er en skeptiker. Sist jeg sjekket så finnes det ingen skeptikere som har noe til overs for synske. Men hvis boka eller lydboka er mer spennende enn å lytte til
Rybak på repeat så go for it, sier jeg.
Loggført
-Geir
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Alder: 39

Taurus

« Svar #4 på: Mai 29, 2009, 09:51:21 »

Jeg leste en omtale om boka og bestilte den. Blir gøy å lese:) Jeg har en følelse av at den vil hjelpe meg mot å være mer opptatt av "å leve" enn å føle på alle manglene i livet mitt. Som så mange andre så har jeg et bilde av åssen jeg synes tinga i mitt liv burde være, og sånn er det langt i fra...

Men hvis man ser livet som en læreprosess i stedet for et prestasjonsritt så blir jo alt noe helt annet:) Sett på den måten så er livet mitt det mest frodige og fine jeg kan tenke meg...
Loggført

Hele livet består av små og store valg. Hvis du lar kjærlighet være en avgjørende faktor i hvilke avgjørelser du tar så skal du vite at du har valgt riktig. Min nyredigerte hjemmeside:  http://www.geiren.com/
Torilpia
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Alder: 43

Taurus

« Svar #5 på: Mai 29, 2009, 10:48:56 »

Fikk denne og de tre første "Himmelske samtaler" i posten i går ..  Cheesy

Gjett hva jeg skal gjøre i pinsa ..  book2 book sulten sleeping book2
Loggført
qinqong
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

« Svar #6 på: Mai 29, 2009, 19:15:23 »

beklager å si det, men sylvia brown er vel like opplyst som en hvilken som helst med livlig fantasi.

hun har underveis gjort noen så enormt dumme ting at det vitner om helt fravær av talent, på lik linje med andre som promoterer seg selv som evnerike.

Loggført

© copyright
-Geir
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Alder: 39

Taurus

« Svar #7 på: Mai 29, 2009, 21:30:05 »

Jeg synes det er vanskelig å tro at hun bare finner på alt. Hvis det i det hele tatt eksisterer noe som heter åndelighet så tror jeg nok hun har kontakt. Det som kan være er at det er et visst avvik fra realiteten. Også er jo vi mennesker skapt med fri vilje, og da har vi en viss påvirkning på det endelige resultatet.

Dette var iallfall mine tanker. Det blir for dumt å tro at det er 100% oppspinn.
Loggført

Hele livet består av små og store valg. Hvis du lar kjærlighet være en avgjørende faktor i hvilke avgjørelser du tar så skal du vite at du har valgt riktig. Min nyredigerte hjemmeside:  http://www.geiren.com/
IVY
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

« Svar #8 på: Mai 30, 2009, 10:41:43 »

Ja her var det mange meninger...hmmm..jeg synes boka var fin jeg og jeg tviler på at det som står i boka er oppspinn,men det må folk tro som de vil Smiley
Min egen erfaring var at jeg husket mye av det hun skrev,bilder i hodet som ble veldig klare og som kjentes rett Smiley
Har en vennine som har lest den også,og etter det åpnet det seg mye for henne og hun kjente seg igjen hun og heks
Men som nevnt,vi er forskjellige og noen liker det og andre ikke..
Jeg har bare lest denne boka av henne og negativ omtale av henne er jeg ikke "hypp"på å få med meg...Roter en i "dritt" finner man dritt...
Klem blomsterbukett
Loggført

jeg er en søkende sjel,vandrer frem med poesien og kunsten som mine følgesvenner...
Torilpia
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Taurus

« Svar #9 på: Mai 30, 2009, 10:50:28 »

Jeg har bare lest denne boka av henne og negativ omtale av henne er jeg ikke "hypp"på å få med meg...Roter en i "dritt" finner man dritt...
Enig i dette! Man må velge å tro på det som føles riktig for en selv ... Hva andre mener og tror og tilsynelatende har "bevist" - blir opp til dem. Det er inne i oss selv vi finner de riktige svarene. Ikke i alt det andre prøver å overbevise oss om. Det kan være rett for dem da - selvfølgelig.
Loggført
qinqong
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

« Svar #10 på: Mai 30, 2009, 21:55:08 »

Enig i dette! Man må velge å tro på det som føles riktig for en selv ... Hva andre mener og tror og tilsynelatende har "bevist" - blir opp til dem. Det er inne i oss selv vi finner de riktige svarene. Ikke i alt det andre prøver å overbevise oss om. Det kan være rett for dem da - selvfølgelig.

så blir det søkt at sylvia brown er den ene rette til å komme med svarene som du har inne i deg selv.

sjekk f.eks youitube.
Loggført

© copyright
Ørnevinge
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

Alder: 36

Aries

« Svar #11 på: Mai 31, 2009, 10:21:48 »

Bare så det er sagt, jeg er en av de som er skeptisk til Sylvia Browne. Likevel, jeg har lest en del bøker som hun har skrevet, og har fått en del ut av det. Forstå det den som kan Wink Mener bare at hvis slike bøker kan få folk til å kjenne på sin egen åndelighet, og ikke minst lete etter sin vei, så har de helt klart en misjon og en nytteverdi. Så kan det så være at jeg og hun har en del ulike oppfatninger om forskjellige ting. Så lenge en ikke utgir seg for å ha SANNHETEN så ser jeg ingen problemer med det. For det finnes like mange sannheter som det finnes mennesker på jorda, og ingen kan si at den ene er mer riktig enn den andre. Problemene kommer når det dukker opp en og annen som utgir seg for ene og alene å ha sannheten. Nå har ikke jeg lest "Livet på den andre siden". Fikk tilbud fra en venninne for et par år siden å få låne den boka av henne, men det føltes ikke riktig å lese den. Så jeg lot det være. Sånn som hun fremstilte den så tok hun alt som sto i boka som "god fisk", uten noen som helst form for kritisk sans. Jeg har hatt en nær døden-opplevelse, som har gjort at jeg har sett litt av hvert. Men i og med at jeg jobber med sjamanisme, så er det slike symboler jeg får se. Andre har andre veier å gå, og får se ting på andre måter. Likevel er det som jeg har fått se nok til at jeg ikke frykter døden, nok til at jeg for min egen del VET det er noe mer etter dette.

Så dere som føler for å lese "Livet på den andre siden", gå i gang og les. Dere får helt sikkert stort utbytte av det, for det er en grunn til at dere dras mot å lese den. Det kan være at denne måten å se ting på er den som er det riktige for dere. 100 % oppspinn tror jeg ikke det er... men det er måten hun har fått se ting på Smiley

Loggført

Danser videre til trommesang Smiley
Torilpia
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Taurus

« Svar #12 på: Mai 31, 2009, 14:57:18 »

så blir det søkt at sylvia brown er den ene rette til å komme med svarene som du har inne i deg selv.

sjekk f.eks youitube.

eeehhh ... Hvem har sagt at hun er den ene rette til å komme med svarene jeg har inne i meg selv?Huh?Huh?Huh?Huh? Og - hvorfor er det mer søkt enn at svarene kommer via andre instanser; bøker, filmer, musikk, youtube ... Huh?? Huh? Shocked

Er veldig enig med Ørnevinge - les det som føles rett for deg - så får andre lese det som er rett for dem ... Jeg har faktisk ikke begynt med denne boka enda - men har bare fått mer lyst til å lese den etter dette ... Jeg leser mange bøker av forskjellige forfattere og alle gir meg noe på ett eller annet vis. Men for all del - ønsker du (qinqong) å boikotte SB på ett eller annet grunnlag - er du selvfølgelig helt fri til å gjøre det. Da har du sikkert funnet noe annet som føles rett for deg  Grin
Loggført
Kleio
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

« Svar #13 på: Mai 31, 2009, 15:52:38 »

Oi, her var det mange innlegg siden sist!

Jeg lånte denne boken på biblioteket her om dagen, etter å ha lest denne tråden (jammen mye biblioteket har å by på, tenke seg til).

Den er veldig lettlest som nevnt av trådstarter, ja. Jeg skulle bare kikke gjennom den, og endte med å suse gjennom 4 kapitler.  Smiley

Så fikk jeg en rar følelse i magen det neste døgnet, ble nesten litt irritert - men skjønte ikke helt hva det dreide seg om... før jeg skjønte at det var boken!

Så begynte jeg å tenke. All 'alternativ'' kunnskap jeg har tilegnet meg de siste par årene om den andre siden/vårt evige liv osv. har stemt overens - i alle fall har jeg aldri reagert på noe annet. Inntil denne boken.

- Når Michael Newton snakker om 'livet mellom livene' så høres det kanskje søkt ut for meg, og det vanskelig å fatte, og selvsagt umulig å teste sannhetsgehalten i (det vet vi jo ikke helt sikkert før vi er der... Wink) - men det virker ekte på meg.
- Når Ainslie MacLeoud snakker om 'The Astral level' og 'The Causal level' - så er det selvsagt fjernt for meg, og jeg VET ikke om det stemmer (som nevnt ^) - men resten av den han sier virker ekte, fornuftig, så da kan jeg forestille meg at det stemmer.
- Og i alle regresjonene jeg har lest om i bøkene til Brian L. Weiss, der pasientene hans er borti temaene den andre siden/ evigheten/våre sjeleliv, så er det ikke noe inne i meg som sier tydelig 'Nei!', samme hvor utrolige ting det fortelles om.

Men i denne boken av Sylvia Brown var det det. Dette ga ikke noen resonans hos meg. Hennes beskrivelse av "Venterommet" er jo er dårlig kopi av skjærsilden (selv om hun selv påstår at de er forskjellige, så hjelper ikke det...) Og det tror jeg slettes ikke på. At folk som tar selvmord kommer i en slags avgrunn i lange tider, nei sorry.... Eller at Hitler og dess like blir reinkarnert igjen med en gang, som en slags 'straff' - hallo!
Og når hun begynner å beskrive arkitekturen i himmelen (tilfeldigvis fryktelig likt som på jorden), da detter jeg fullstendig ut...

Det ligger mange videoer ute på Youtube der man kan se henne i aksjon.
For meg er det sånn at høyt sjelelige utviklede personer er vennlige, varsomme og kloke mot andre mennesker.

Hun imponerer ikke meg i så måte, med den overbærende, likegyldige tonen hun har overfor de hun 'leser'.

Det var altså sannheten inni meg.   Wink Grin

« Siste redigering: Mai 31, 2009, 15:56:30 av Kleio » Loggført
IVY
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

« Svar #14 på: Juni 01, 2009, 08:44:55 »

Meget morsomt at det er så mange meninger rundt denne boka Smiley
Jeg har lest mange fine bøker det skal sies, Himmelske samtaler bøkene slår alt for meg Cheesy
Det Sylvia Browne skriver kan jo være søkt for noen jeg vet ikke,men det som jeg på en måte likte med boka var forklaringen rundt arkivhallen,tårnene,hagen osv.det kan jeg erindre i mitt indre :)Men det står jo svart på hvitt i himmelse samtaler,bok 2 eller 3 at Hitler kom til lyset. jeg tar ikke alt for god fisk,men viss jeg føler at det riktig for meg så føler jeg noe for boka Smiley
Dette med venterommet har jeg jo lest om før i andre bøker,viss jeg ikke tar helt feil har vel Margit Sandemo skrivd noe om det i Isfolket Roll Eyes
Jeg tror vi har valg hele veien her og på den andre siden,venterommet eller ikke,men at alle kommer til lyset er jeg ganske sikker på heks
Nå spørr jeg,hva tror dere på om hva som venter oss på den andre siden???
Loggført

Sider: [1] 2 Til toppen Skriv ut 
GaiaForum  |  Åpent Forum  |  Bok og film anmeldelser (Moderatorer: Hekate, Mleta, Foti)  |  Emne: Livet på den andre siden. « forrige neste »
Gå til:  

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.14 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
SMF Theme © Gaia
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!