Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering? Har du glemt passordet ditt?
Februar 09, 2012, 13:38:36
Hjem Regler Hjelp Søk Logg inn Registrer
Nyheter:

GaiaForum  |  Åpent Forum  |  Bok og film anmeldelser (Moderatorer: Hekate, Mleta, Foti)  |  Emne: Livet på den andre siden. 0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: 1 [2] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Livet på den andre siden.  (Lest 3003 ganger)
Astralico
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

Sv: Livet på den andre siden.
« Svar #15 på: Juni 01, 2009, 11:56:58 »

at hitler kommer til lyset betyr vel at han oppdaget at han var død og gikk i porten inntill neste liv, men det ikke noe om noe angivelig karma gjeld sletting, eller at ens handlinger i tidligere liv ikke vil innhente en senere, som det angivelig gjør med alle oss andre.

Betty Shine, Carolyne Myss, har greie bøker, bare bildet av sylvia brown fikk meg til å legge boka tilbake på stativet i bok butikken, her  skjønte jeg at noe var gale med en gang. Men det er bare en bok, alle kan lese den boka som alle andre ha det kjekt uten å ta skade av det, Men se gjerne disse klippene i youtube og tenk over dem og se dem en gang til. Det er ingen som står å framer henne, hun driter seg selv ut foran kamera og til de grader. I am telling you. hehhehe
Loggført
Torilpia
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne
Alder: 43

Taurus

« Svar #16 på: Juni 01, 2009, 12:11:31 »

Det her ble nesten litt pinlig ..  blush2 Det er ikke boken "Livet på den andre siden" men "Templene på den andre siden" jeg hadde fått i posten ...  bluss Ser ut som om jeg må bestille flere bøker gitt ...  lookaround Sånn går det når man er for ivrig.

Men når det er sagt - så forandrer ikke det noe på de innleggene jeg har skrevet her tidligere.  engel

Det jeg legger merke til når det gjelder de forskjellige bøkene jeg leser/har lest - er at de fleste har omtrent samme basis - om hva som skjer etterpå - men at de forskjellige forfatterene har forskjellige måter å se/forklare det på. Det virker som om de er enige i at det er et liv etter døden.
Da jeg leste boken Sjelereiser - følte jeg at det meste falt på plass for meg, sånn måtte det være .. men det var den første boken jeg leste som behandlet dette temaet så grundig og var derfor lett å "tro" på.
Når jeg så i ettertid har lest andre forklaringer og versjoner av dette - så virker ikke de noe mindre reelle - er liksom bare variasjoner over samme tema.
Men det kan være at jeg bare så gjerne vil/ønsker at det er noe som venter - den dagen vi dør. Selv har jeg ingen minner om livet mellom livene. Bare en følelse av at det må være sånn. Jeg har store problemer med at det skal begynne med "intet" og gå tilbake til "intet".

Nå finner jeg ingenting om det Kleio nevner om Venterommet i den nye boka til Sylvia Browne. Hun forteller derimot om en rekke Templer/haller - hvor man får den oppfølging og informasjon man trenger når man kommer tilbake fra en inkarnasjon. (Hun forklarer bl.a. hvorfor disse "byggene" er så like de på jorden ..  Smiley)

I Sjelereiser var sjelene bare en slags ubestemmelig energi-lys-masse - når de kom over på den andre siden. Sylvia Browne mener vi har perfekte kropper der. I Sjelereiser kunne disse energiene/sjelene ta den "fasong" den ville. Bl.a. ble de som kom fra inkarnasjoner møtt av en slektning e.l. Disse hadde inntatt den samme "fasong" som den hadde på Jorda for å bli gjenkjent av "nykommeren" som ofte var litt forvirret etter å ha dødd. Har vi som Sylvia Browne skriver, perfekte kropper på den andre siden - så "yes-yes-yes"  klapper  laugh1 det har jeg nemlig langt fra nå  shhh Men jeg får en følelse av at dette er "Hollywood-verjonen" av den andre siden  engel Kanskje vi trenger det også ? blomsterbukett

Når det gjelder Sylvia Browne som person - så har jeg bare sett henne på tv èn gang. Jeg kan godt skjønne det Kleio (og Astralico) skriver om henne. Hun virker ganske likegyldig ja. Dessuten fikk jeg inntrykk av at hun var ganske "sliten" - i mange betydninger. Men hun skriver bra da - eller er det oversetteren som gjør en kjempefin jobb?

Uansett - tror jeg at hver i sær må velge å tro på det som føles riktig for dem. Ikke ta alt det andre sier/skriver for god fisk - hvis du ikke selv også føler at "JA - sånn er det". I Himmelske samtaler sier "Gud" noe om at man skal lytte til følelsene sine, de innerste tankene og erfaringen man har gjort seg. Vi har alle "vår sannhet" inni oss.

Hva som skjer når vi dør - spennende  Cheesy Men jeg tror ikke på et Helvete - det har vi vel allerede her på jorden i perioder - på ett eller annet vis.

Jeg tror ikke Sylvia Browne har de eneste riktige svarene - ikke Michael Newton heller - men det stopper meg ikke fra å lese hva de tror og mener allikevel. Jeg leser fordi jeg er nysgjerrig og gjerne vil gjøre meg opp en egen mening.

Men jeg er også enig i det IVY skriver om "Roter man i dritt - finner man dritt". Sånn har det alltid vært. Man må velge hva man vil vite eller ikke.

Håper dere har hatt en topp pinse - med og uten bøker  wave book2 klemmer hilser

PS - skal sjekke ut noen av de klippene på youtube - fordi jeg er nysgjerrig ..  blush blomst
Loggført
Astralico
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« Svar #17 på: Juni 02, 2009, 02:21:33 »

Hvis du visuliserer at du røyker en sigarett så får du ikke et kick av det, sånn tror jeg det er i drømmeland/spøkelsesland. Når du tilslutt angivelig finner ut av at du er død, så kommer man videre på et vis antageligvis. Hvis du skal dykke så er det kjekkere å leke enn å analysere.

FUN RULES
Loggført
Kleio
Superaktiv bruker
Innlogget Innlogget

« Svar #18 på: Juni 04, 2009, 21:33:06 »

Det jeg legger merke til når det gjelder de forskjellige bøkene jeg leser/har lest - er at de fleste har omtrent samme basis - om hva som skjer etterpå - men at de forskjellige forfatterene har forskjellige måter å se/forklare det på. Det virker som om de er enige i at det er et liv etter døden.
Da jeg leste boken Sjelereiser - følte jeg at det meste falt på plass for meg, sånn måtte det være .. men det var den første boken jeg leste som behandlet dette temaet så grundig og var derfor lett å "tro" på.
Når jeg så i ettertid har lest andre forklaringer og versjoner av dette - så virker ikke de noe mindre reelle - er liksom bare variasjoner over samme tema.
Men det kan være at jeg bare så gjerne vil/ønsker at det er noe som venter - den dagen vi dør. Selv har jeg ingen minner om livet mellom livene. Bare en følelse av at det må være sånn. Jeg har store problemer med at det skal begynne med "intet" og gå tilbake til "intet".

Uansett - tror jeg at hver i sær må velge å tro på det som føles riktig for dem. Ikke ta alt det andre sier/skriver for god fisk - hvis du ikke selv også føler at "JA - sånn er det". I Himmelske samtaler sier "Gud" noe om at man skal lytte til følelsene sine, de innerste tankene og erfaringen man har gjort seg. Vi har alle "vår sannhet" inni oss.

Hva som skjer når vi dør - spennende  Cheesy Men jeg tror ikke på et Helvete - det har vi vel allerede her på jorden i perioder - på ett eller annet vis.

Jeg tror ikke Sylvia Browne har de eneste riktige svarene - ikke Michael Newton heller - men det stopper meg ikke fra å lese hva de tror og mener allikevel. Jeg leser fordi jeg er nysgjerrig og gjerne vil gjøre meg opp en egen mening.

Fint innlegg Torilpia  Smiley

Ja, du har rett - de fleste skriver variasjoner over det samme tema, men på ulike måter. Men for meg ble forklaringene i "Sjelereiser" (og andre bøker), som nevnt i innlegget mitt, lettere å ta seriøst enn SB's versjon.

Kanskje ligger sannheten et sted imellom det alle forfatterne beskriver. Jeg, som deg, liker ikke tanken på at det er en absolutt ende, nei.  Flere og flere ting jeg opplever og leser overbeviser meg mer om at det IKKE er slik, uten at jeg kan bevise det helt hverken for meg selv eller for andre.

Et lite forsvar for Sylvia Browne: jeg nevnte i forrige innlegg at kloke, opplyste mennesker for meg er vennlige osv. overfor andre mennesker, og at SB feiler der-
- men jeg kom på at mange 'kloke' har sagt at det å være klarsynt ikke nødvendigvis henger sammen med å være så høyt sjelelig utviklet. Eks.: Rudolph Steiner omtalte bl.a. Marcello Haugens evner som nærmest primitive, og i webcasten til Oprah med Ainslie Macleod, sier han at "hans åndelige guider sier at klarsynte evner ikke har noen sammenheng med hvor høyt sjelelig utviklet man er".
M.a.o: kan det godt hende Sylvia Brown er klarsynt og forteller sannheten om det, hun trenger ikke være så veldig sjelelig utviklet av den grunn... Grin (stygt, men rett fram sagt)  - hun har jo heller aldri påstått noe annet selv, så vidt jeg har sett.

Og angående det med å kjenne etter inne i seg selv, å kjenne etter i seg selv hva som føles rett: her tror jeg både ja og nei.
Det er så mye snakk om i dag at det "ikke finnes noen universell sannhet, at enhver må kjenne etter hva som føles bra/riktig inni seg selv", og den tanken der har blitt litt forslitt, i mine øyne (også her inne på forumet - man kan gå inn på nesten enhver ny tråd og holde for øynene - og før man har lest svarene som blir gitt til trådstarter kan man nesten garantert vite at et eller flere av svarene sier noe om at 'du må kjenne etter selv/finne svaret i deg selv'...)
Klart, man skal aldri handle  i mot sin magefølelse/det som føles riktig - men det hindrer oss vel ikke i å bruke hodet og tenke samtidig?
Det er vel noe med at mage-chakraet og panne-chakraet helst skal virke sammen, eller aller helst alle delene i samharmoni!
[/color][/b]

Jeg var nylig med på en regresjon, der noen såkalte 'kloke' kom igjennom (dere som himler med øynene eller detter av stolen her må bare gjøre det, jeg vil ikke prøve å overbevise noen - mens dere som har opplevd dette selv, vet hva jeg snakker om Wink) - og det ble det -  bl.a. - snakket mye om TO ting:
1) tenk, bruk tankens kraft som er blitt utdelt deg/dere - den er blitt gitt oss av en grunn - det er bl.a. den som skiller oss fra dyrene...
2) se inn i deg selv, du må finne lyset inne i deg selv (<---den siste i kursiv ble gjentatt flere ganger, med trykk på).

Så for meg var det en litt overraskende påminnelse i disse Eckhart Tolle-tider, hvor alle snakker om å "bruke intuisjonen" som om det er den høyeste sannhet alene. Men den andre beskjeden som kom bekrefter jo samtidig dette med å vende innover i seg selv...
Hehe, ikke lett dette!

Men jeg tror at noe av det som gjorde meg irritert når jeg leste denne boken av SB var at jeg ikke tenkte kritisk nok ved første gjennomlesing, men så murret det likevel inni meg fordi jeg ikke fikk det til å stemme. Og det er jo egentlig ganske komisk -  jeg har brukt mange år av mitt liv på lesing og utdannelse, og plutselig når jeg leser såkalt alternativ litteratur så glemmer jeg liksom å tenke kritisk, for da skal man bare 'kjenne etter intuisjonen' osv... Dettte var nok en påminnelse jeg trengte.  Smiley

Jeg gleder meg til jeg en dag har svarene!  Cheesy

I mellomtiden håper jeg det finnes rom for å både tenke kritisk/argumentere OG å bruke sin intuisjon, både her på forumet og inni meg selv, lol.

Namaste osv. blomsterbukett

PS: jeg gleder meg veldig til å lese "Himmelske samtaler", det utdraget jeg har lest av den virker lovende!

« Siste redigering: Juni 04, 2009, 21:51:42 av Kleio » Loggført
IVY
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

« Svar #19 på: Juni 08, 2009, 09:58:08 »

Himmelske samtaler er jo bare fantastisk,har vel 4 bøker jeg ikke har lest i den "serien",lyst og lese alle-det åpnet seg for meg på en magisk måte etter de bøkene Cheesy
Over til Sylvia B,så har jeg også sett henne på tv og hun virker veldig uanfektet ang ting og tang..men det er vel hennes vegg for å ikke få inn så mye..hvem vet,men hun er vel sånn..men jeg synes ikke det trenger og bety at hun er et "kjipt"medium som kommer med dritt..Alle kan jo ikke være som Lisa Willams blomsterbukett
Vi er jo forskjellige alle mann..Men jeg vet og tror at det blir en fantastisk reise etter vi dør,jeg føler ingen frykt for døden,uannsett hva som viser seg etterpå...om det er ett lys som omgir oss i åndelig kjærlighet og at vi kommer til "hjemmet"vårt som er som det SB skriver,det blir vertfall bra,det er jeg ganske sikker på klapper
Fred være med dere,bøkene kommer til dem som trenger dem tror jeg-ha en fin dag blomsterbukett
Loggført

jeg er en søkende sjel,vandrer frem med poesien og kunsten som mine følgesvenner...
lilleba
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

« Svar #20 på: Juli 09, 2009, 22:05:59 »

Har lest mange bøker om emnet, og også disse nevnt her. Er enig i at Sylvia Browne (må ) har Hollywood versjonen. Den blir i mest fantasifulle laget for meg....
Uansett, jeg leser det jeg kommer over, da..

En av de bedre bøkene jeg har lest, og som er nøktern og ( jeg tror ) er troverdig, er boken :
Selverkjennelsen, av Marianne Brady.

Jeg fikk den i bursdagsgave av en venninne for tre år siden. Denne boken har fått en verdi for meg. Kan anbefales. Har lest den flere ganger.
Loggført
Cursed
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Alder: 23

Sagittarius

« Svar #21 på: Juli 09, 2009, 22:58:56 »

Har lest mange bøker om emnet, og også disse nevnt her. Er enig i at Sylvia Browne (må ) har Hollywood versjonen. Den blir i mest fantasifulle laget for meg....

En av de bedre bøkene jeg har lest, og som er nøktern og ( jeg tror ) er troverdig, er boken :

Jeg fikk den i bursdagsgave av en venninne for tre år siden. Denne boken har fått en verdi for meg. Kan anbefales. Har lest den flere ganger.

Har prøvd å søke etter den men virker som den ikke er å få tak i..? Confused
Loggført

Med helsing
lilleba
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

« Svar #22 på: Juli 10, 2009, 10:07:40 »

Jo, den skal være å få tak i. Jeg skal kontakte henne som jeg fikk den av, så får vi se. Vet at Marianne Brady har hjemmeside, skal se om jeg finner den ...
Loggført
Cursed
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Alder: 23

Sagittarius

« Svar #23 på: Juli 10, 2009, 13:11:35 »

Jo, den skal være å få tak i. Jeg skal kontakte henne som jeg fikk den av, så får vi se. Vet at Marianne Brady har hjemmeside, skal se om jeg finner den ...

Ok, flotte greier Smiley
Loggført

Med helsing
lilleba
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

« Svar #24 på: Juli 10, 2009, 19:51:11 »

Jeg har funnet mer om boken hennes, men starter en ny tråd, da det ikke har noe i denne tråden å gjøre, bortsett fra temaet, da Smiley
Loggført
Terra
Superaktiv bruker
Innlogget Innlogget

« Svar #25 på: Desember 30, 2011, 16:20:13 »

3 dager brukte jeg,det er nesten rekord for meg Smiley
Sylvia Brown har skrevet den,jeg måtte melle meg inn i Enercia igjen for å få den,men bevare meg vel..lol..det var vært det hahaha
Da jeg leste den boken husket jeg og jeg kjente igjen det hun skrev, dere som ikke har lest denne boka må lese den.
Den forteller hvordan det er der "hjemme" og hvor vi alle skal heks
LES DEN blomsterbukett

Jeg må si meg enig, en herlig bok!  Smiley
Vet ikke helt hva jeg skal si om damen (mye negativt har vært sagt om henne og at hun er fake/tar feil) men noe er det og hun er vel ikke verre eller bedre enn andre som sier de "vet så mye mer enn oss andre." Koste meg med boka jeg også og synes det var spennende lesning.
« Siste redigering: Desember 30, 2011, 16:22:02 av Terra » Loggført

Det gjelder å sette pris på de enkle godene i livet.
Terra
Sider: 1 [2] Til toppen Skriv ut 
GaiaForum  |  Åpent Forum  |  Bok og film anmeldelser (Moderatorer: Hekate, Mleta, Foti)  |  Emne: Livet på den andre siden. « forrige neste »
Gå til:  

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.14 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
SMF Theme © Gaia
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!