Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering? Har du glemt passordet ditt?
September 09, 2010, 14:01:26
Hjem Regler Hjelp Søk Logg inn Registrer
Nyheter:

GaiaForum  |  Åpent Forum  |  Anonyme spørsmål (Moderatorer: Sort Hulder, Hekate, Mleta)  |  Emne: Poltergeist og orber? 0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Svar Skriv ut
Skrevet av Emne: Poltergeist og orber?  (Lest 1193 ganger)
Anonym
Gjest
Poltergeist og orber?
« på: Juli 13, 2009, 02:57:40 »
Svar med sitat

Jeg har hatt flere ting i mitt hus som har forsvunnet i løse luften som feks et belte jeg har brukt i sjeldne anledninger, så en dag var det borte.
Jeg hadde det faktisk på meg etter en tur på byen og sovnet av på sengen med alt tøy på...
Da jeg ikke var overstadig beruset så vet jeg at jeg hadde på meg beltet til jeg var vel hjemme og "bare" hvilte litt på sengen før jeg endelig skulle legge meg.
Flere ting har bare blitt borte etter forskjellige tider og da for uten festligheter.
Jeg har også tatt flere bilder i mitt hus med såkalte orber, og noen sjeldnere ganger kan jeg se glimt av lyskuler så små at de nesten ikke er merkbar, men jeg ser dem allikevel i hvitøyet og det er ikke noe innbildning da det har skjedd mer enn en gang.

Så da lurer jeg bare på om noen vet noe om slike hendelser, og det hadde vært fint å høre om andre med lignende erfaringer.
Loggført
Pangolin
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

Sv: Poltergeist og orber?
« Svar #1 på: Juli 15, 2009, 03:59:36 »
Svar med sitat

Ja, ting bare forsvinner. De kan være borte en kort tid til og inntil år. Noen ganger blir man bare "blind" for det man leter etter og andre ser det, men når man er flere og det plutselig ligger midt på bordet igjen, er det litt vanskeligere å forklare... Huh?

Har ikke all verdens erfaringer med orber. Jeg tok et bilde av en festkjole drapert på en sofa i England....det var en guffen leilighet, og midt på kjolen er det en orb. Men dette kan jeg så godt som ingenting om, bortsett fra at jeg ikke likte stedet.
Loggført
Mleta
Moderator
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne
Alder: 50

Leo

Forumhjelper

« Svar #2 på: Juli 15, 2009, 09:21:45 »
Svar med sitat

Hei.

Jeg har ikke erfaring med orber - men med ting som forsvinner!

Vi bodde nært store friområder et stykke fra storbyen. Med jevne mellomrom forsvant "alt mulig"; nøkler, blomsterkrukker, leker.....nesten hva som helst.

I samme periode var det svært mye "støy" i huset - barnelatter og skritt hørtes rett som det var fra andre etasje. Vi er en tallrik familie, med mange barn, og lurte noen ganger på om de faktisk var oppe og lekte og ikke ute som vi hadde tenkt.

Lydene var ikke til sjenanse, men alt som ble lett etter!!

Vi tok til slutt kontakt med en dame som er kjent for sine kontakter. Ut i fra beskrivelsen mente hun at det var to ting: småfolk - nisser, som syntes det var moro å erte og leke seg med å gjemme ting,- og "ekko fra fortiden" i andre etasje.

Vi fikk til råd å legge ut kronestykker, en i hvert hjørne på huset. Fra gammelt av skulle det være sølvmynter, det har vi ikke så flust av,- derfor kronestykker. Dette skulle sørge for at disse småfolka holdt seg utenfor huset.

Det hjalp! Innomhus fikk vi ha tingene våre i fred. Det som lå ute kunne det nok være så som så med....

Det kan kanskje være noe liknende hos deg også?
Loggført

Bedre og bedre......
Pangolin
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: Juli 15, 2009, 11:07:31 »
Svar med sitat

Jeg synes dette med "småfolk og nisser" ikke er så dumt.....Man trodde jo på dette før, og noen ganger har jeg ingen annen forklaring??? Det skjer jo både når man bor i familier og er alene, og ingen har fjernet.
Det virker ikke ondskapsfullt, mer ertelystent....

Jeg vet heller ikke hvorfor jeg sier unnskyld før jeg slår ut en bøtte med vann utendørs....bare en slags forsikring og gammel overtro?

Jeg har en irsk venninne, der har de jo slått seg til ro med at, ja ja, det er dem, til tross for nye tidsaldre og modernitet.
Loggført
Astralico
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« Svar #4 på: Juli 15, 2009, 23:42:21 »
Svar med sitat

små lyskuler, danser som mygg i sverm er Chi. Det er blodet til den kroppen med nadier og chakraer. Eller kall det oksygenet. Slik jeg ser det. Fyll det på flaske så kan du snorte det.
Loggført
Shakti
Gjest
« Svar #5 på: August 02, 2009, 20:11:02 »
Svar med sitat

Jeg har hatt flere ting i mitt hus som har forsvunnet i løse luften som feks et belte jeg har brukt i sjeldne anledninger, så en dag var det borte.

Så da lurer jeg bare på om noen vet noe om slike hendelser, og det hadde vært fint å høre om andre med lignende erfaringer.

Kom til å tenke på noe jeg leste i en bok som Marina Munch hadde skrevet. Hun fortalte om en lebestift som stadig forsvant. Hun tenkte at noen små husnisser hadde lånt den  Cheesy

Selv kan jeg ikke huske å hatt noen sånne opplevelser. Men jeg tror at det skjer  Wink
Loggført
Astralico
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« Svar #6 på: August 03, 2009, 02:21:16 »
Svar med sitat

Finnes det huldrer og? Leser om så mange her inne som stikker ifra sitt. Så med noen eventyrlige huldrer så ville en sluppet det skillmisse maset.
Loggført
Simen
Gjest
« Svar #7 på: Juni 22, 2010, 18:55:29 »
Svar med sitat

di rundingene på bildet som mange kaller får støv er slettes ikke støv! Det er energiballer som bare kan fanges opp med infrarødt lys. Jeg har lenge utdypet meg på disse energiballene (eller Orber som de kalles), og som sagt så fanges de opp med infrarødt lys. Orbene kan ikke sees med våre øyne, men de kan fanges opp på video og bilder, fordi det infrarøde strålene avslører dem og fanger dem på bilder og video. På bildene ser man dem fordi kameraet stopper ut omgivelsene du vil og lager et bildet. mens på video må man bruke f.eks en fjernkontroll som er utstyrt med infrarød stråle, og vis du da filmer samtidig som du trykker på en knapp på fjernkontrollen kan man faktisk få sett Orber i bevegelse inne i linsen og på tapen. Fordi linsen fanger opp du infrarøde strålene som avslører orbene.

Orber er slettes ikke farlige. Mange tror det er spøkelser eller ånder, men jeg velger å tro at det er energiballer som tiltrekkes av sterk ennergi. Og mange mener at barn kan se ting som ikke andre kan se, fordi i deres lille verden kan liksom alt gå ann og det finnes ingen begrensninger.
Jeg selv har tatt mange bilder rundt omkring i huset, men har ikke funnet noen... helt til i går, da jeg og min eldre bror lekeslåss og min mor tok et bildet. På bildet var det orber, orber i massevis. Det tror jeg kan komme av den energien meg og min bror utstrålte, fordi den energien tiltrakk seg orbene. Det er veldig interesankt og kult Wink

Og vis det da er at orbene er ånderlige, så tror jeg at de er skapt for å passe på oss, som en slags skytsengel. Fordi man ofter skjer dem på bilder ved barn Cheesy
Dere får selvsakt tro hva dere vil, men orber er ikke støv på linsen. Jeg kan gå med på at vi ofte ser gjenskinn av støv på bilder, men di runde lysene ballene er ikke støv, de er ENERGI! Cheesy zoom inn på dem, så vil dere se hvordan fantastisk måte de er bygd opp på, og den energien Smiley

MVH
Simen 15år
Loggført
Sider: [1] Til toppen Svar Skriv ut 
GaiaForum  |  Åpent Forum  |  Anonyme spørsmål (Moderatorer: Sort Hulder, Hekate, Mleta)  |  Emne: Poltergeist og orber? « forrige neste »
Gå til:  

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
SMF Theme © Gaia
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!