Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering? Har du glemt passordet ditt?
September 07, 2010, 03:54:13
Hjem Regler Hjelp Søk Logg inn Registrer
Nyheter:

GaiaForum  |  Åpent Forum  |  Anonyme spørsmål (Moderatorer: Sort Hulder, Hekate, Mleta)  |  Emne: Klarsynte barn? 0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Svar Skriv ut
Skrevet av Emne: Klarsynte barn?  (Lest 467 ganger)
anonym
Gjest
Klarsynte barn?
« på: Mars 06, 2010, 22:57:31 »
Svar med sitat

Lurer på om noen her har har erfaring med det?
Jeg begyner å lure på om Datteren min ser personer ikke vi ser...

Hun er nå 18mnd.  Det begynte når hun var ca 12 mnd. vi satt å leke prata i tlf og ga den til hverandre, hun sa takk hver gang un ga meg tlf. Så plutselig snudde hun seg ut mot rommet,strakk hånda med tlf ut i rommet og sa takk.. hun sa det flere ganger før hun oppgitt snudde seg mot meg og så skuffa ut.

Hun kan si hei hei, til noen som "ikke" er der.  feks. stå nederst i trappa, se opp og si hei hei.

Vi satt hos en vennine når plutselig lyset blinka, dattern min reagerte ikke på det, men så så hun ut i rommet og ble liveredd... hoppet over meg klamret seg til meg og sa "nei, nei"

Vi var på en butikk her om dagen hvor det lå to paller på gulvet. hun begynte å gå fram og tilbake over de mens jeg venta på att noen som jobba der skulle bli ledig. Ingen sto i nærheten av henne da hun plutselig stoppet og strakk ut hånden til sidenog så litt spørrende opp som hun gjør når hun vil att vi skal leie henne, hun sto sånn litt før hun ga opp..

Men det som skjedde i dag.... huff.. vi satt og så på tvn og døra til rommet ved siden av tvn sto oppe. Plutselig setter hun seg tett intil meg sier beskymret "nei øye" og peker mot døren.
Jeg vil ikke att hun skal bli redd for dette så jeg sier med vennelig rolig stemme " øye? er det noen der? skal du si hei?"  Da sier hun forsiktig "hei".  "skal vi gå å hilse på ?"  hun ser fortsatt stivt mot døra og eg setter henne forsiktig på gulvet da hun sier "nei nei" og kommer til fanget igjen.  Hun begyner å bli trygg igjen og peker igjen og sier "se hatt"
Jeg fortsetter og prate med henne og sier ja, har han hatt.  Så VINKER hun mot rommet.
Jeg tok henne på armen og vi gikk inn i rommet,  hun så rett fram men jeg ingen ting.  ca 10 min etterpå gikk hun til døropningen og bare sto og stirret inn i rommet...

Hva skal jeg tro?   noen som har noen erfaring med sånt?   jeg har hatt flere opplevelser selv,  og er ikke redd for sånt i dt heletatt. men alikevel vet jeg liksom ikke hvordan jeg sak reagere på en måte. Jeg vil jo ikke att hun skal bli redd...   Er jo bare to ganger jeg har sett att hun er blit redd de andre gangene så vil hun jo tydelig ha med den hun ser i det vi driver med.    

Eller er det helt normalt att småbarn gjør sånt og har livelig fantasi??

håper på svar Smiley hilsen rådvill
Loggført
Cursed
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne
Alder: 21

Sagittarius

Sv: Klarsynte barn?
« Svar #1 på: Mars 08, 2010, 16:23:05 »
Svar med sitat

Jeg tror det er ganske vanlig. Lillesøstra mi fortalte meg flere ganger at det var en sinna dame på rommet mitt. Da jeg spurte hvorfor damen var sint sa hun "fordi det er så rotete". Jeg vet ikke om det var fantasien hennes eller ikke, men jeg har hørt fra en klarsynt at jeg har med meg oldemoren min, og så vidt jeg vet var ho ganske opptatt av at det skulle se pent og ordentlig ut rundt seg. Så hvem vet...?
Loggført

Med helsing
Vanadis
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Alder: 31

Leo

« Svar #2 på: Mars 08, 2010, 20:45:35 »
Svar med sitat

Datteren min både kikket på og snakket med noen jeg ikke kunne se da hun var mindre. Som oftest var alt greit, men noen ganger ble hun redd. Spesielt var det en hun så i gangen utenfor rommet sitt hun var redd for. Vi malte et dørskilt sammen med beskyttende runer på, og etter at vi hang det opp på døra hennes var det i orden.
Nå er hun snart seks år, og det har på en måte gått litt over. Jeg tror ikke hun ser noe lenger, men hun snakker mye om døden og om hva som skjer når man dør. Samboeren min liker ikke at hun snakker så mye om å dø, men jeg tror det er riktig å vise henne at vi synes det er i orden.

Jeg tror barn av natur er mer åpne enn voksne, og at de letter "ser" eller oppfatter de tingene vi har lukket oss for. Jeg vet ikke hvordan man bør behandle disse barna, men jeg innbiller meg at det viktigste er å vise at det er greit. Det er helt akseptert at de ser det de ser, og vi er glad i dem og skal passe på dem uansett.
Loggført

Alt går med makt og teip
sorgenfri
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: September 05, 2010, 20:15:52 »
Svar med sitat

Dette er nok ganske vanlig ja. Tror nok det viktigste er å roe barnet og gi uttrykk for at ting er greit, men ikke "dyrke" fantasien om dette skulle være fantasi. jeg er og redd for at enkelte ønsker så inderlig at deres barn skal ha spesielle evner at de tillegger barnet ferdigheter det ikke har.

Den paranormale verden er en verden som berører mange følelser og også spenning, frykt og angst så jeg tror ikke man skal hause opp ting.
Loggført
Sider: [1] Til toppen Svar Skriv ut 
GaiaForum  |  Åpent Forum  |  Anonyme spørsmål (Moderatorer: Sort Hulder, Hekate, Mleta)  |  Emne: Klarsynte barn? « forrige neste »
Gå til:  

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
SMF Theme © Gaia
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!