Jeg begyner å lure på om Datteren min ser personer ikke vi ser...
Hun er nå 18mnd. Det begynte når hun var ca 12 mnd. vi satt å leke prata i tlf og ga den til hverandre, hun sa takk hver gang un ga meg tlf. Så plutselig snudde hun seg ut mot rommet,strakk hånda med tlf ut i rommet og sa takk.. hun sa det flere ganger før hun oppgitt snudde seg mot meg og så skuffa ut.
Hun kan si hei hei, til noen som "ikke" er der. feks. stå nederst i trappa, se opp og si hei hei.
Vi satt hos en vennine når plutselig lyset blinka, dattern min reagerte ikke på det, men så så hun ut i rommet og ble liveredd... hoppet over meg klamret seg til meg og sa "nei, nei"
Vi var på en butikk her om dagen hvor det lå to paller på gulvet. hun begynte å gå fram og tilbake over de mens jeg venta på att noen som jobba der skulle bli ledig. Ingen sto i nærheten av henne da hun plutselig stoppet og strakk ut hånden til sidenog så litt spørrende opp som hun gjør når hun vil att vi skal leie henne, hun sto sånn litt før hun ga opp..
Men det som skjedde i dag.... huff.. vi satt og så på tvn og døra til rommet ved siden av tvn sto oppe. Plutselig setter hun seg tett intil meg sier beskymret "nei øye" og peker mot døren.
Jeg vil ikke att hun skal bli redd for dette så jeg sier med vennelig rolig stemme " øye? er det noen der? skal du si hei?" Da sier hun forsiktig "hei". "skal vi gå å hilse på ?" hun ser fortsatt stivt mot døra og eg setter henne forsiktig på gulvet da hun sier "nei nei" og kommer til fanget igjen. Hun begyner å bli trygg igjen og peker igjen og sier "se hatt"
Jeg fortsetter og prate med henne og sier ja, har han hatt. Så VINKER hun mot rommet.
Jeg tok henne på armen og vi gikk inn i rommet, hun så rett fram men jeg ingen ting. ca 10 min etterpå gikk hun til døropningen og bare sto og stirret inn i rommet...
Hva skal jeg tro? noen som har noen erfaring med sånt? jeg har hatt flere opplevelser selv, og er ikke redd for sånt i dt heletatt. men alikevel vet jeg liksom ikke hvordan jeg sak reagere på en måte. Jeg vil jo ikke att hun skal bli redd... Er jo bare to ganger jeg har sett att hun er blit redd de andre gangene så vil hun jo tydelig ha med den hun ser i det vi driver med.
Eller er det helt normalt att småbarn gjør sånt og har livelig fantasi??
håper på svar
hilsen rådvill 

Skrevet av

Loggført