Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering? Har du glemt passordet ditt?
Juli 29, 2010, 22:12:57
Hjem Regler Hjelp Søk Logg inn Registrer
Nyheter:

GaiaForum  |  Åpent Forum  |  Anonyme spørsmål (Moderatorer: Sort Hulder, Hekate, Mleta)  |  Emne: Wicca 0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: [1] 2 Til bunnen Svar Skriv ut
Skrevet av Emne: Wicca  (Lest 1059 ganger)
Anonym
Gjest
Wicca
« på: Februar 21, 2010, 23:01:22 »
Svar med sitat

Jeg poster dette anonymt for å unngå senere diskusjoner og slik at det kanskje er lettere å gi meg ærlig tilbakemelding...

Jeg ble for en stund siden kontaktet av Mag (super-fjortisblad), som ville interjuve meg om wicca.
Jeg var veldig i tvil om jeg skulle si ja og hvorvidt jeg i såfall skulle være anonym eller ikke.
Det endte med at jeg sa ja til interjuvet og at de kunne bruke bilder av meg, men ikke navn.

Nå er interjuvet gjennomført og en eller annen dag snart er jeg i blad.
Jeg vet ikke hva de har skrevet enda, skal få lese og godkjenne før det trykkes, men reporteren var fryktelig dårlig forbredt og stilte mange dumme spørsmål, så jeg er spent på hvordan det ble.

Nå vet jo ikke dere heller hvordan utfallet blir, men jeg lurer på hva andre som praktiserer wicca (eller heksekunst generelt) synes om å la seg interjuve på denne måten (også i et fjortisblad, da  bluss).
Senere må dere gjerne komme med inspill på selve artikkelen.
Loggført
aradia_12
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne
Alder: 28

Pisces

Sv: Wicca
« Svar #1 på: Februar 22, 2010, 19:45:46 »
Svar med sitat

Hei!

Ville bare si at det er lurt av alle som blir intervjuet å godkjenne før det trykkes. Hva som skrives og bildene de legger ved.

Gøy da!

Smiley
Loggført
Altena
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Alder: 28

Aries

« Svar #2 på: Februar 24, 2010, 00:24:06 »
Svar med sitat

Er enig i at den som intervjues bør kunne godkjenne det som blir skrevet før bladet trykkes.

Ellers har jeg litt delte meninger rundt dette. Jeg synes i grunnen ikke noe særlig om den fjortisbølgen som ofte assosieres med Wicca og blir smått oppgitt over unge tenåringer som løper rundt og bruker heks som et moteord bare fordi "magi er lissom så utrolig kult". For meg er Wicca en religion og en livsstil og derfor noe jeg tar seriøst(uten at jeg sier man bør være gravalvorlig hver gang temaet kommer opp, det er helt i orden å være litt løsere i snippen).

På den andre siden synes jeg det er flott at Mag tar opp temaet og at folk flest får et aldri så lite innsyn i hva det egentlig dreier seg om. Å spre kunnskap om et gitt tema er utrolig viktig og i denne sammenheng er det flott at folk går i bresjen for trosretninger som ellers har blitt behandlet som et tabu. Så lenge det ikke er for useriøst og fjollete synes jeg det er supert og at du er tøff som stiller opp.

Lykke til, gleder meg til å lese artikkelen blomsterbukett
Loggført

~Tillat deg selv å hente frem følelsen av glede, og kjenn på den daglig~
Vanadis
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Alder: 30

Leo

« Svar #3 på: Februar 24, 2010, 22:46:01 »
Svar med sitat

Sånn, der ble jeg lei av å være anonym. I dag har jeg godkjent artikkelen med noen endringer. Håper dere også godkjenner den når den kommer. Det blir vel første og siste gang jeg går i butikken for å kjøpe et sånt blad...
Jeg er lei av å føle at jeg må være så forsiktig med alt, så jeg slutter med det pr i dag.

Takk skal du ha Altena. Jeg tror vi har mange av de samme tankene rundt dette. Jeg har virkelig prøvd å være saklig samtidig som det måtte være litt "fjortisvennlig".
Loggført

Alt går med makt og teip
Aya
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: Mars 02, 2010, 21:56:50 »
Svar med sitat

Jeg ble protrettintervjuet i mag til jul for et par år siden, og det var en veldig negativ og frustrerende opplevelse.

De var kjempekoselige og proffe både under intervju og photoshoot. Men da jeg fikk det til gjennomlesing kjente jeg meg ikke igjen. Jeg klaget, fikk rette det jeg mente var feil og alt skulle være i orden.

Da intervjuet kom på trykk og jeg fikk lese det, var det enda verre enn før jeg rettet det. Du skal være obs på det de kaller "Desken", de har vist fulle rettigheter til å dikte fritt i intervjuene virker det som. Alt for gode salgstall.. Flott at du gjorde intervjuet, altfor få vet noe om wicca er og tror vi sitter og tilber satan på jente/gutteromemt, men jeg håper du virkelig står på krava om hvordan det ferdige intervjuet skal være!
Loggført
Vanadis
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Leo

« Svar #5 på: Mars 02, 2010, 22:02:05 »
Svar med sitat

Uff, det hørtes ikke bra ut  headshake
Jeg har jo allerede lest førsteutkastet, og det var helt greit, selv om det var et par ting jeg helst ville ha endret. Det verste som kan skje er vel at de trykker det uten mine endringer, og det kan jeg også leve med.
Jeg har ikke fått noen tilbakemelding på rettingene mine, og det synes jeg i grunnen er litt urovekkende, men hvis jeg ikke hører noe i løpet av uka ringer jeg.
Ser ut som interjuvet kommer i bladet 22 mars.
Loggført

Alt går med makt og teip
Aya
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

« Svar #6 på: Mars 08, 2010, 19:23:47 »
Svar med sitat

Har du fått svar på om de har ordnet med rettingene dine? Jeg gleder meg i alle fall veldig til å leste artikkelen!   wave
Loggført
Vanadis
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Leo

« Svar #7 på: Mars 08, 2010, 20:24:03 »
Svar med sitat

Jeg har fått beskjed om at rettingene var i orden, bladet er sendt i trykken og jeg skal få et posten. Det var det. Da venter jeg i spenning  lookaround
Loggført

Alt går med makt og teip
Sort Hulder
Moderator
Utlogget Utlogget

Alder: 37

Leo

Forumhjelper

« Svar #8 på: Mars 08, 2010, 21:05:26 »
Svar med sitat

Åh, det blir sikker bra!  klapper

Sort  heks Hulder
Loggført
Vanadis
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Leo

« Svar #9 på: Mars 23, 2010, 14:26:19 »
Svar med sitat

Jepp, da står bladet i hyllene.
Jeg synes det ble helt åkei. Ser at det har gått noen runder i desken, og at det ikke er helt slik jeg ønsket, men jeg håper ingen føler seg støtt.
Loggført

Alt går med makt og teip
Hanneheksa
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

Alder: 35

Sagittarius

« Svar #10 på: Mars 23, 2010, 18:51:15 »
Svar med sitat

Hey, da blir det å gå i butikken å kjøpe Mag ja Cheesy
Loggført
Vanadis
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Leo

« Svar #11 på: Mai 18, 2010, 23:07:14 »
Svar med sitat

Noen som leste det?
 thumbsdown thumbsup?
Loggført

Alt går med makt og teip
Hanneheksa
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

Alder: 35

Sagittarius

« Svar #12 på: Mai 25, 2010, 18:01:12 »
Svar med sitat

Jeg kjøpte det og leste det! I en alder av 35 år ble jeg litt overrasket over meg selv over at jeg faktisk syntes det var litt småpinlig å kjøpe et fjortisblad Wink, men det måtte jeg jo når det sto om hekser der  heks

Jeg syntes det var bra og sakelig informasjon, og passe til den aldersgruppa. Og så bra at en voksen person stiller opp og forteller om det, så folk forstår at det ikke er noe fjortisgreier som man holder på med for å vært kul og spesiell.
Loggført
Vanadis
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Leo

« Svar #13 på: Mai 25, 2010, 19:27:08 »
Svar med sitat

Jeg syntes faktisk det var litt pinlig selv  lookaround
Så kan jeg jo legge til at jeg gjorde det veldig klart at jeg ikke var innviet i noe wicca-coven, men de satte til alle overskriftene etter at jeg hadde godkjent resten av artikkelen.
Loggført

Alt går med makt og teip
Moondancer
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

Alder: 27

Sagittarius

« Svar #14 på: Juni 16, 2010, 22:25:05 »
Svar med sitat

Oj! Dette intervjuet skulle jeg likt å ha lest.. Ligger den på nett et sted?
Loggført
Sider: [1] 2 Til toppen Svar Skriv ut 
GaiaForum  |  Åpent Forum  |  Anonyme spørsmål (Moderatorer: Sort Hulder, Hekate, Mleta)  |  Emne: Wicca « forrige neste »
Gå til:  

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
SMF Theme © Gaia
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!