Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering? Har du glemt passordet ditt?
September 07, 2010, 03:49:56
Hjem Regler Hjelp Søk Logg inn Registrer
Nyheter:

GaiaForum  |  Åpent Forum  |  Anonyme spørsmål (Moderatorer: Sort Hulder, Hekate, Mleta)  |  Emne: Wicca, -innvielse. 0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Svar Skriv ut
Skrevet av Emne: Wicca, -innvielse.  (Lest 366 ganger)
...
Gjest
Wicca, -innvielse.
« på: April 30, 2010, 15:07:01 »
Svar med sitat

Heihei.

Jeg har, siden jeg var i begynnelsen av tenårene, vært interessert i Wicca, og følt at Wicca var det rette for meg.
Nå er jeg i slutten av tenårene, og føler det fortsatt slik. Syns det ble for vanskelig å komme i kontakt med andre hekser da jeg var "bare" 13 år, men føler nå at jeg blir tatt mer på alvor.

Jeg har lest en god del om Wicca i disse årene, men skjønner fortsatt ikke hvordan man blir innviet/får et Coven. Hvor får man kontakt med disse?
Får man en slags "veileder" før innvielsen for å være sikker på at man har fått med seg alt osv?

På forhånd, takk.
Loggført
Hanneheksa
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne
Alder: 35

Sagittarius

Sv: Wicca, -innvielse.
« Svar #1 på: Mai 05, 2010, 20:57:49 »
Svar med sitat

Jeg er ikke innviet i et wiccacoven så hvordan ting nøyaktig fungerer i disse kan jeg ikke svare deg på. Heller ikke hvordan man kommer i kontakt med de.

Jeg ser allikevel på meg selv som heks og paganist og har hatt en selvinnvielse. Nå har det gått endel år og jeg har fått endel venner som jeg feirer sabbatene sammen med selv om vi ikke er noe coven. Jeg tror vel på mange måter at det som er meningen at skal komme til deg gjør det når tiden er inne.

Når det er sagt så anbefaler jeg deg å gå inn på paganistforbundets sider og forum, det er ikke alltid så mye aktivitet der, men det blir jevnlig annonsert pubtreff rundt omkring i landet og på disse treffene har du jo mulighet til å bli kjent med folk som tror på det samme som deg.
Loggført
Nephandi
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne
Alder: 28

Pisces

Sv: Wicca, -innvielse.
« Svar #2 på: Juli 09, 2010, 09:57:27 »
Svar med sitat

Få Covens anonserer, med å delta på forumer og møter i det Peganistiske miljøet så kan du kansje få kontakt med en gruppe som er villig til å la deg få bli med, sånn møter du en Coven. Men du kan jo praktisere alene da hvis du ikke møter en coven til å lære deg opp. Skaff deg noen bøker og bare praktiser og eventuelt dediker eller innvi deg selv.
Loggført

The universe is full of magical things patiently waiting for our wits to grow sharper--Eden Phillpotts
Sider: [1] Til toppen Svar Skriv ut 
GaiaForum  |  Åpent Forum  |  Anonyme spørsmål (Moderatorer: Sort Hulder, Hekate, Mleta)  |  Emne: Wicca, -innvielse. « forrige neste »
Gå til:  

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
SMF Theme © Gaia
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!