Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering? Har du glemt passordet ditt?
Mai 19, 2012, 15:23:59
Hjem Regler Hjelp Søk Logg inn Registrer
Nyheter:

GaiaForum  |  Åpent Forum  |  Bok og film anmeldelser (Moderatorer: Hekate, Mleta, Foti)  |  Emne: Anastasia-jo mer du leser, desto bedre føler du deg. Av Vladimir Megre. 0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Anastasia-jo mer du leser, desto bedre føler du deg. Av Vladimir Megre.  (Lest 892 ganger)
Angely
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

Anastasia-jo mer du leser, desto bedre føler du deg. Av Vladimir Megre.
« på: Januar 05, 2012, 06:51:31 »

Hei.
Nå har jeg begynt på en ny bok og skal forsøke å skrive litt om den.

I boken forteller forfatteren om sitt møte med Anastasia. Handlingen utspiller seg i russland etter peristroikaen. Anastasia bor i naturen og lever sammen med dyrene og naturen hun omgis av. Hun besitter evner som hun mener alle mennesker har bare vi har mistet kontakten med evnene pga vår livsstil. Hun forteller mye om hvordan vi kan leve av naturen alene, bli helbredet ved å dyrke egne grønnsaker osv på en helt spesiell måte. Det er en spesiell bok og ikke et mesterverk men allikevel blir jeg fanget og leser side etter side. Det står også mye i boken om sedertreets hemmelighet...
Det finnes i alt 10 bøker om Anastasia og jeg kommer garantert til å lese flere.
Loggført

"You be you and I`ll be me"
P. Heller
Terra
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Sv: Anastasia-jo mer du leser, desto bedre føler du deg. Av Vladimir Megre.
« Svar #1 på: Januar 05, 2012, 12:51:49 »

Takk for anbefalning, Angely! Bøkene høres meget interessante ut. Fikk lyst til å les dem selv faktisk.  Smiley
Loggført

Be the change you want to see in the world
Mleta
Moderator
Utlogget Utlogget

Alder: 51

Leo

Forumhjelper

« Svar #2 på: Januar 05, 2012, 19:15:08 »

Takk for anbefalning, Angely! Bøkene høres meget interessante ut. Fikk lyst til å les dem selv faktisk.  Smiley

Signerer denne  Smiley

Er det lenge siden bøkene ble skrevet?
Loggført

Bedre og bedre......
Angely
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: Januar 05, 2012, 19:41:35 »

Den første boken er skrevet i 1996 på russisk, den norske oversettelsen er helt ny, 2011. Gleder meg til å lese mere, spesielt mtp den lysstrålen som det står en del om.  Smiley

Red. Jeg bestilte boken på okios.
Loggført

P. Heller
magliana
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: Januar 05, 2012, 19:58:25 »

Så fint at du har tatt opp Anastasia. Jeg var helt hekta til jeg hadde lest alle, nr. 8 er delt i to, så slik sett er det ni bøker. De ble oversatt til engelsk i 2005. Fint at de nå kommer på norsk. De er oversatt til en rekke språk.

Bøkene kan leses som en spennende og underholdende roman, eller som det de er ment til, nemlig å forandre verden, og i første omgang Russland til et bedre og riktigere sted å leve.

Se hjemmesidene på   www.anastasia.ca

Det eneste jeg er litt skeptisk til, er bildet av den filmstjernevakre damen på forsiden av bøkene. Selv om Anastasia uten tvil er vakker både inni og utenpå, tror jeg kanskje dette bildet ikke er henne. Men det spiller ingen rolle for innholdet.

Lykke til med lesingen alle sammen, det blir garantert en opplevelse.
Magliana
Loggført
Angely
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

« Svar #5 på: Januar 06, 2012, 14:10:51 »

Så gøy å høre at du har lest alle. På okios står det at det er ti bøker, kanskje det er kommet en siste bok etter at du leste de? På den norske utgaven er det bilde av ett tre bare. Passer med historien om sedertreer.
Loggført

P. Heller
magliana
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

« Svar #6 på: Januar 06, 2012, 18:01:21 »

Ja, jeg vet at det har vært snakk om en tiende bok som skal inneholde tilbakemeldinger fra dem som er opptatt av Anastasiabevegelsen, dikt og foskjellige saker som folk gjerne vil dele med likesinnede. Den har jeg ikke lest.

Men det kan jo være en fortsettelse også, uten at jeg vet om det.
Hilsen Magliana
Loggført
unniirene
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Alder: 47

Scorpio

« Svar #7 på: Januar 10, 2012, 17:11:16 »

Leste også om denne boken på Energica bokklubb, og den høres veldig spennende ut.
Jeg bestilte boken og jeg gleder meg veldig til den kommer.  Cheesy

Er det noen som vet når resten av serien kommer?
Tror det kommer en bok til våren 2012, men hva med resten?
Loggført
Angely
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

« Svar #8 på: Januar 11, 2012, 00:55:34 »

Hei.
Alle bøkene er kommet på norsk. Jeg fant de på WWW.okios.no  blomsterbukett
Loggført

P. Heller
unniirene
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

Alder: 47

Scorpio

« Svar #9 på: Januar 11, 2012, 08:51:27 »

Hei.
Alle bøkene er kommet på norsk. Jeg fant de på WWW.okios.no  blomsterbukett

Hei. :-)
Får ikke opp noe når jeg søker på den siden..  headshake
Loggført
Naviana
Nykommer
*
Utlogget Utlogget

« Svar #10 på: Januar 13, 2012, 19:39:41 »

Hei dere Smiley Jeg er et nylig returnert tidligere medlem her inne.
Må si at Anastasia-bøkene er de fineste og mest inspirerende bøkene jeg har lest, og jeg har lest mange bøker. Alt som er skrevet i bøkene resonnerer så veldig med meg og alt jeg har opplevd i løpet av livet mitt at det ikke kan beskrives. Disse bøkene er virkelig dype, ekte, levende og jeg kan ikke tenke meg noe som kan påvirke livene til andre mennesker mer positivt. Dette er forandringer jeg har sett utfolde seg i så mange som har lest disse bøkene.

Jeg begynte å lese bøkene i 2009, og har lest alle. En del mennesker jeg kjenner likte bøkene så godt at de leste alle 9 på en uke, hehe. Den siste boken, nr 10, er enda ikke oversatt til engelsk. Har selv "tilfeldigvis" møtt den norske oversetteren, og bok 2 kommer ut på norsk allerede til våren. Ellers har jeg tidligere tatt meg bryet med å oversette deler av bok 1 til norsk her: http://www.natursamfunn.no/index.php?anastasia

Har forøvrig jobbet dedikert med å skape et økologisk samfunn som resonnerer og er i Anastasia-bøkenes ånd siden mange år før jeg visste om disse bøkene. Derfor er vi nå ganske langt på vei allerede. Kontakt meg gjerne om noen av dere skulle være interessert i å vite mer... for det er nå det skjer! Wink
Loggført

~*The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams*~
Angely
Superaktiv bruker
Utlogget Utlogget

« Svar #11 på: Januar 14, 2012, 03:05:49 »

Takk for at du delte. Jeg missuner deg virkelig å ha den unike muligheten til å være med i et økologisk samfunn. Skulle gjerne vert med på det men alle de jeg har funnet ligger langt utenfor min rekkevidde mtp barna. Men, fortell gjerne, jeg sluker Smiley)
Loggført

P. Heller
magliana
Aktiv bruker
**
Utlogget Utlogget

« Svar #12 på: Januar 15, 2012, 08:35:53 »

Jeg har sett sidene til Naviana. De er utrolig flotte. Vil anbefale alle å se på dem og lese det som står der. Det blir en glede for dagen din.
Magliana

http://www.natursamfunn.no/index.php?anastasia
Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
GaiaForum  |  Åpent Forum  |  Bok og film anmeldelser (Moderatorer: Hekate, Mleta, Foti)  |  Emne: Anastasia-jo mer du leser, desto bedre føler du deg. Av Vladimir Megre. « forrige neste »
Gå til:  

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.14 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
SMF Theme © Gaia
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!